וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראה הקרב בהרי הקלמון ממזל"ט של חיזבאללה

ארגון חיזבאללה, הנלחם יחד עם צבא אסד בארגונים האיסלאמיסטיים בגבול סוריה-לבנון, פרסם סרטון ובו נראה בין היתר תיעוד מהאוויר של הקרבות. הארגון טוען להצלחות משמעותיות בשדה הקרב ועל הרוגים רבים מקרב כוחות המורדים

צילום: רשת אל-מנאר; עריכה: גדי וינסטוק

מאז השבוע שעבר מתנהלים קרבות עזים בין צבא אסד ולוחמי חיזבאללה לבין ארגוני המורדים האיסלאמיסטיים ברכס הרי הקלמון שבגבול סוריה-לבנון. היום דיווח חיזבאללה על הישגים משמעותיים באזור, ואף הפיץ סרטון וידאו שבו נראים הקרבות ממזל"ט השייך לארגון.

בחלק הראשון של הסרטון ניתן לראות תמונות מהאוויר של פגזים הנופלים בשטחים פתוחים בהרי הקלמון. כמו כן, תמונות שצולמו בשטח מראות את לוחמי הארגון ואת צבא משטר אסד נלחמים ויורים באש חיה ובארטילריה לעבר הארגונים האיסלאמיסטיים שבהם הם נלחמים. בסוף הסרטון אף ניתן לראות צילום של ציוד שהשאירו המורדים מאחוריהם, אשר כולל בין היתר כלי רכב, אוהלים וקופסאות שימורים.

עוד בוואלה חדשות:
נפתחה פסגת מדינות המפרץ בארה"ב; "לעצור את שאיפות איראן"
אחרי הדלפת הבגרויות - נהלים חדשים: התלמידים ייסגרו כשעה בכיתות
הממשלה תושבע מחר בערב: מי יהיו מאוכזבי הליכוד?

חיזבאללה הפיץ תיעוד של הקרבות בהרי הקלמון. צילום מסך
התקיפות בהרי הקלמון כפי שהן נראות ממזל"ט חיזבאללה/צילום מסך

לפי הדיווחים באל-מנאר, רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, כוחות הצבא הסורי ולוחמי הארגון נחלו הצלחות בשדה הקרב והשתלטו על יותר מ-50% מפרברי העיר ראס אל-מערה שבאזור הרי הקלמון. לדבריהם, הלוחמים פרצו לבסיסי המורדים והשמידו שני כלי רכב השייכים להם - דבר שהוביל לכ-50 הרוגים.

הרי הקלמון נמצאים בצד הסורי בגבול בין המדינות, סמוך לבירה דמשק, ומקשרים את העיר לאזור החוף ולמובלעת העלוואית, שהיא בסיס כוחו של אסד. עם זאת, ארגוני מורדים סונים, בהם ג'בהת א-נוסרה ו"המדינה האיסלאמית" (דאעש), התמקמו באזור בשנים האחרונות. חיזבאללה מתרץ את התערבותו במשבר בחשש שלוחמי הג'יהאד העולמי יתקפו את הכפרים השיעיים והנוצריים באזור. "אנחנו מקריבים את דמנו כדי שהאנשים בלבנון יוכלו לחיות בכבוד ובביטחון", הצהיר לאחרונה מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully