וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

בהוראת אובמה חיסלו יחידות קומנדו אמריקניות בכיר דאעש בסוריה, בנתניה יושבתו מחר בתי הספר במחאה על נהלי הבגרויות וגזר דין מוות הושת על נשיא מצרים המודח. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

במבצע בהוראת אובמה: יחידות קומנדו חיסלו בכיר בדאעש בסוריה

כוחות המבצעים המיוחדים של ארצות הברית חיסלו הלילה (שבת) את אבו סייף, בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך מסר שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר לרשת CNN. לדבריו, אבו סייף נהרג במהלך פשיטה קרקעית באל-עמר שבמזרח סוריה, שמטרתו הייתה ללכוד את הבכיר. רעייתו, אום סייף, נלכדה על ידי הכוחות והועברה לשבי בעיראק.

קרטר הבהיר כי המבצע בוצע בהוראת הנשיא ברק אובמה, והוסיף כי כל הכוחות האמריקניים שבו לבסיסיהם ללא נפגעים. "אבו סייף היה מעורב במבצעים הצבאיים של דאעש וסייע לנהל את מבצעי הנפט, הגז והכספים הבלתי-חוקיים של ארגון הטרור", הסביר קרטר.

במחאה על נהלי הבגרויות החדשים: הלימודים בנתניה יושבתו

ועד ההורים העירוני בנתניה הודיע היום כי ישבית מחר למשך 24 שעות את הפעילות בכל בתי הספר העל-יסודיים בעיר, וזאת בעקבות המדיניות החדשה של משרד החינוך באשר להיערכות לבחינות הבגרות. "אנו מתנגדים להחלטותיה הבלתי הגיוניות והשלופות מן המותן של מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן", נכתב בהודעה.

בעקבות ריבוי המקרים של הדלפת שאלוני בחינות בגרות לאחרונה, הודיע משרד החינוך על הנחיות חדשות, שנקבעו באופן זמני במטרה לפתור את התופעה הפסולה. בין היתר, בתי הספר יורידו את טופס הבחינה המקוון באמצעות סיסמה מאובטחת, ובבתי הספר ידפיסו את הטפסים בתוך 45 דקות. בזמן זה, קובעים הנהלים, התלמידים ימתינו בכיתות, תחת השגחה.

שר החוץ של איראן: סביר מאוד שנחתום על הסכם גרעין

איראן אופטימית ביחס לאפשרות להגיע להסכם גרעין סופי עם המעצמות - כך אמר שר החוץ שלה מוחמד ג'וואד זריף בריאיון לעיתון הגרמני דר שפיגל, שקטע ממנו פורסם אתמול. המשא ומתן בין טהראן לשש המעצמות התחדש בימים אלו במטרה לחתום על הסכם עד סוף החודש הבא.

"חתימה על הסכם קבע היא אפשרות מאוד סבירה, בתנאי שעמיתינו למשא ומתן מתכוונים לכך ברצינות", אמר זריף בריאיון. איראן, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין הגיעו להבנות ב-2 באפריל בלוזאן שבשוויץ שעל בסיסן הן מקוות לשרטט את הסכם הקבע שיפתור המחלוקת. תאריך היעד נקבע ל-30 ביוני, אולם לא מן הנמנע שהוא יידחה מעבר לכך עם התקדמות השיחות.

הפלסטינים מפגינים: "הנכבה לא הפסיקה מ-1948 ועד היום"

הפלסטינים ציינו אתמול את יום הנכבה. פעולות המחאה ברחבי הגדה ורצועת עזה עברו בשקט יחסי ולא נרשמו אירועים חריגים. כשלוש מאות בני אדם הפגינו בכפר בילעין שליד רמאללה - אחד המקומות שהפכו לסמל המאבק בשליטת ישראל בשטחי הגדה.

בכפר קדום שבשומרון השתתפו כמאתיים מפגינים בהפגנה. במהלך האירוע, חלקם יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול (מג"ב) שהגיעו למקום. כתוצאה מכך נפצעו שמונה שוטרי מג"ב באורח קל. הכוחות הפעילו אמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע את המשך ההתפרעות. שלושה פלסטינים נפצעו. הפגנות נוספות מול כוחות הביטחון היו גם בכפר נעלין שבבנימין, בנבי סאלח שליד ירושלים ועוד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סגן השר קרא: "אם לא נפציץ בסוריה בימים הקרובים נקבל קטיושות"

"אם לא תהיה פעולה צבאית בסוריה בימים או בשבועות הקרובים נמצא את עצמנו תחת מטח של קטיושות" – כך אמר היום סגן השר לשיתוף פעולה ופיתוח אזורי, איוב קרא, במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע. קרא, שמכהן במשרדו במעמד של שר, אמר את הדברים על רקע הנוכחות של לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור קוניטרה שברמת הגולן הסורית, בסמוך לגבול עם ישראל.

לדבריו של קרא, שמונה השבוע לתפקידו, "ישראל הרשמית והלא-הרשמית לא יכולה לקבל שדאעש מאיים על הגבול הצפוני". לכן, ציין כי "לא יהיה מנוס מלהתערב מסביב לאזור".

מכה ל"אחים המוסלמים": עונש מוות לנשיא מצרים המודח מורסי

בית המשפט בקהיר גזר היום עונש מוות על מוחמד מורסי, בכיר "האחים המוסלמים" והנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים. עונש מוות הוטל על 15 נאשמים נוספים. מורסי הורשע בארגון בריחה המונית מהכלא ב-2011. בידי מורסי תהיה נתונה הזכות לערער בפני בית המשפט העליון במצרים, בהליך שעשוי להימשך חודשים ארוכים, ואף שנים. גזר הדין הועבר למופתי הגדול של מצרים לאישור, והוא צפוי למסור את החלטתו הסופית עד 2 ביוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully