וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע בהוראת אובמה: יחידות קומנדו חיסלו בכיר בדאעש בסוריה

כוחות אמריקניים מיוחדים שפשטו הלילה על מבנים במזרח סוריה חיסלו כעשרה מחבלים, ובראשם אבו סייף - שככל הנראה מנהל חלק גדול מהמבצעים הכלכליים והצבאיים של "המדינה האיסלאמית". רעייתו נלקחה בשבי האמריקני ומוחזקת כעת בעיראק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות "אריות הים" האמריקניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות המבצעים המיוחדים של ארצות הברית חיסלו הלילה (שבת) את אבו סייף, בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך מסר שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר לרשת CNN. לדבריו, אבו סייף נהרג במהלך פשיטה קרקעית באל-עמר שבמזרח סוריה, שמטרתו הייתה ללכוד את הבכיר. רעייתו, אום סייף, נלכדה על ידי הכוחות והועברה לשבי בעיראק. כעשרה לוחמי דאעש נוספים חוסלו במבצע.

קרטר הבהיר כי המבצע בוצע בהוראת הנשיא ברק אובמה, והוסיף כי כל הכוחות האמריקניים שבו לבסיסיהם ללא נפגעים. "אבו סייף היה מעורב במבצעים הצבאיים של דאעש וסייע לנהל את מבצעי הנפט, הגז והכספים הבלתי-חוקיים של ארגון הטרור", הסביר קרטר.

בבית הלבן הוסיפו כי ארצות הברית לא הזהירה את ממשלת סוריה מראש בטרם המבצע. "ממשלת ארצות הברית לא תיאמה עם השלטון הסורי, ולא הודענו להם מראש על המבצע", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי, ברנדט מיהאן. "משטר אסד לא יכול ולא יהיה שותף במאבק נגד דאעש".

עוד בוואלה חדשות:
סגן השר קרא: "אם לא נפציץ בסוריה בימים הקרובים נקבל קטיושות"
אחרי מתקפה משולבת: דאעש עומד לכבוש עיר מרכזית בעיראק
סוריה: דאעש בדרכו להחריב עיר עתיקה בת אלפי שנים

מיהאן אישרה כי אום סייף מוחזקת כעת בשבי בעיראק. לדברי קרטר, "היא מילאה תפקיד חשוב בפעילויות הטרור של דאעש, וככל הנראה הייתה מעורבת בשעבוד נשים צעירות בנות הדת היזידית שחולצו במהלך המבצע". על פי ההערכות המודיעיניות, אום סייף מעורבת בסחר בבני אדם ובלקיחת בני ערובה.

ילדות יזידיות ממתינות למזון במחנה הפליטים חאנקי בפרברי מחוז דוחוק. עיראק, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
פליטות יזידיות שנמלטו מידי דאעש ממתינות לקבלת מזון בעיראק/רויטרס

היזידים הם ברובם כורדים, שמאמינים בדת עתיקה שמשלבת הלכות מהאיסלאם, מהנצרות ומהדת הזורואסטרית. פעילים מהקהילה היזידית טוענים כי רבים מבני עמם נותרו עדיין בשבי דאעש, שהפך נשים יזידיות רבות לשפחות מין. האו"ם דיווח בחודש פברואר כי ייתכן שהארגון ביצע פשעים נגד האנושות ביחסו כלפי בני הדת היזידית.

בחודש אפריל, שוחררו יותר מ-200 יזידים, שהוחזקו בשבי דאעש בצפון עיראק. הקבוצה כללה זקנים וחולים, שהוחזקו בידי הארגון הסוני מאז כבש את כפריהם באזור בקיץ הקודם. הקבוצה נמסרה לכוחות כורדיים באזור העיר כירכוכ. לא ידוע מה גרם לשחרורם של בני המיעוט, שנתפסים בידי דאעש ככופרים ורבים מהם הוצאו להורג על ידי במהלך השנה האחרונה. זו הייתה הפעם השנייה בכמה חודשים שבה הארגון שיחרר מאות יזידים לחופשי, בנסיבות לא-ברורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המבצע האחרון בסוריה: חילוץ העיתונאים שנכשל

אין זו הפעם הראשונה שצבא ארצות הברית עורך מבצע על אדמת סוריה: הוול סטריט ג'ורנל חשף בחודש ספטמבר פרטים חדשים על המבצע האמריקני הכושל לשחרורם של העיתונאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף, שנשבו על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוצאו להורג. על פי הפרטים החדשים, כמה עשרות לוחמים של יחידת העלית "כוח דלתא" נחתו בליל ה-3 ביולי, שהיה ללא ירח, במתקן לאחסון נפט באזור העיר א-רקה, שבמזרח סוריה - במטרה להשיב את החטופים הביתה.

מטרת המבצע הייתה לנטרל במהרה את לוחמי דאעש שאבטחו את המתקן ששימש בית כלא, לערוך סריקה במקום, למצוא את פולי, סוטלוף ושבויים נוספים ולעזוב בבטחה את האזור. על פי התכנון, המבצע היה אמור להימשך 20 דקות בלבד, אך בחלוף שעה מאז שנחתו הלוחמים, הם נאלצו להמריא בידיים ריקות לעבר חוף מבטחים מחוץ למדינה. "זה היה 'חור יבש'", אמר אז גורם צבאי אמריקני בכיר, ביטוי המתייחס למשימה שמטרתה לא הושלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully