וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס לא מתרגשים מחוות הדעת על דרעי: "הציבור קובע"

14.5.2015 / 13:50

על אף שהיועץ המשפטי לממשלה סבור כי ישנם קשיים משפטיים במינויו הצפוי של דרעי לשר, בש"ס טוענים כי אין לכך תוקף משמעותי. "למה וינשטיין חושב שדעתו טובה מזו של רבע מיליון איש שהצביעו ש"ס?"

גרפיקה: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

במפלגת ש"ס מסרבים להתרגש מחוות הדעת שהגיש אתמול היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למינויו של יו"ר המפלגה, אריה דרעי, לתפקיד שר בממשלה. בכירים במפלגה טענו בשיחות סגורות כי הם "מתפלאים על חוות הדעת הזו של וינשטיין", אך בפומבי נמנעו מלומר את דעתם ולהיכנס לעימות חזיתי. חוות הדעת של וינשטיין קבעה כי אמנם אין מניעה חוקית למנות את דרעי לשר, אולם הוא הדגיש כי יתקשה להגן על עתירה נגד המינוי בבית המשפט העליון.

"דרעי יצא לבחירות האלה וקיבל את אמון הציבור", אמר ח"כ יצחק כהן (ש"ס), שככל הנראה ימונה לשר במשרד האוצר. "החוק מאפשר לו להתמודד לשר, הציבור בחר בו כיו"ר התנועה, בחר אותו בשיטה הדמוקרטית הנוהגת בישראל, הבוחרים מעוניינים לראות אותו כשר בכיר, וזה מה שקובע. דרעי הוא האיש, המנהיג וקשה לי להאמין בכל דרך שבג"ץ יפסול את המינוי שלו".

עוד בנושא:
לקראת ההשבעה: התיקים החדשים של שטייניץ ואקוניס
הערב תושבע הממשלה; שטייניץ מונה לשר האנרגיה והתשתיות
לא סובל דיחוי: המשימות הראשונות על שולחן הממשלה

ח"כ אריה דרעי ויואב גלנט בהצבעה על חוק הרחבת הממשלה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"חוות הדעת הזו היא ברמה המקצועית בלבד. אין סיבה לדאגה". דרעי/נועם מושקוביץ

ח"כ יואב בן צור (ש"ס) אמר לוואלה! NEWS כי הוא מאמין שברמה המשפטית "לא יקרה כלום". בן צור הוסיף כי "זו נראית רדיפה מתמשכת", אך סייג את דבריו בכך שקיווה כי "חוות הדעת הזו היא ברמה המקצועית בלבד. אין סיבה לדאגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"זה מדליק אצלי נורה מזרחית"

מי שהיה נחרץ יותר בדבריו הוא איציק סודרי, אחד מאנשי האסטרטגיה של ש"ס בבחירות האחרונות שכיהן בעברו כדובר ש"ס. "זה מדליק אצלי נורה מזרחית", אמר סודרי בתגובה. "מבחינה משפטית, אין סיכוי בעולם שחלילה בג"ץ יפסול את דרעי מלהיות שר, אבל הדיון ברמה הציבורית משאיר לי טעם רע בפה, כי למה וינשטיין חושב שדעתו או אי-דעתו טובה יותר מרבע מיליון איש שהצביעו בבחירות האחרונות בעד ש"ס?".

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"אם זה היה אשכנזי, התקשורת הייתה מדברת אחרת". וינשטיין/טלי מאייר

"אריה שילם את חובו לחברה", הוסיף סודרי, "עבר את כל מה שהיה צריך לעבור ואין שום סיבה שיפסלו אותו מלכהן כשר, גם אם היה מדובר בשר הפנים". סודרי העריך כי "אם זה היה אשכנזי, מהאליטה הממסדית חילונית, המערכת והתקשורת היו מדברות אחרת. ההתייחסות הזו לאריה דרעי מדליקה אצלי נורה מזרחית, כי למה כשמדובר בו כל האליטה המשפטית מגמגמת? למה כשמדובר במכלוף, החוק הבסיסי והמפורש נעלמים?".

יהודה אבידן, איש ש"ס המקורב לדרעי ומרכז צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם ש"ס, אמר כי העובדה שוינשטיין נתן את חוות דעתו המשפטית בטרם השבעת הממשלה, מיטיבה עם העניין. "בית המשפט מעוניין לדעת שהתמונה הייתה פרושה לכולם וכלל השיקולים נלקחו בחשבון", אמר אבידן. "אין לנו ספק לגבי החוק, הוא ברור לטובת דרעי בצורה מוחלטת. אלא מה? יש כאן אמירה של פגיעה באמון הציבור והיא לא שייכת לכאן כי אריה העמיד עצמו לתפקיד שר לפני חודשיים, זה לא משהו שהסתרנו מציבור". עם זאת, אבידן הוסיף: "אנחנו כרגע לא רוצים להתלהם, צריך להרגיע. התחושות לא פשוטות, אם חשב שלא בסדר לבוא לציבור שבחר אותו, ולבוא ולהגיד את הדברים האלה. זה לא שדרעי הוצא מארון סתרים, הציבור דש ודן בסוגיה הזו מעל ומעבר".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully