וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סובל דיחוי: המשימות הראשונות על שולחן הממשלה

14.5.2015 / 11:10

מיד בתום ההשבעה החגיגית של הממשלה ה-34, יתפנו חבריה לאתגרים הדחופים שעל הפרק: מהגרעין האיראני, דרך מינוי מפכ"ל חדש ועד התקציב. אולפן וואלה! NEWS עושה לכם סדר

גרפיקה: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

השרים יגיעו היום (חמישי) לכנסת וישבעו אמונים לממשלה, ומיד לאחר מכן תתקיים הרמת כוסית חגיגית בבית הנשיא באווירה אופטימית. אבל לממשלתו הרביעי של בנימין נתניהו יש מעט מאוד זמן לחגיגות ולאירועים. מה הן המשימות הדחופות שמצפות לממשלה הנכנסת?

האתגר הראשון, שנמצא בראש סדר מעיינו של ראש הממשלה, הוא הגרעין האיראני. הנושא נמצא כבר ממש מעבר לפינה: 30 ביוני הוא תאריך היעד להסכם של המעצמות עם טהראן על תכנית הגרעין שלה.

לקריאה נוספת:
הערב תושבע הממשלה; כץ מונה לשר התחבורה והמודיעין
וינשטיין לנתניהו: אתקשה להגן בבג"ץ על מינוי דרעי לשר בממשלה
צפו: ח"כ גטאס קטע את נאום נתניהו על יום הניצחון על הנאצים

המפכ"ל התייחס לפרשת ההוצאות במעון ראש הממשלה. יותם רונן
מי יחליפו? המפכ"ל דנינו/יותם רונן

אתגר נוסף הוא חילופי המשמרות בצמרת גורמי אכיפת החוק. הממשלה, ובעיקר השר לביטחון פנים, יצטרכו להחליט עד 1 ביולי מיהו המפכ"ל הבא ומיהו נציב שירות בתי הסוהר החדש. על רקע הטלטלה שעברה משטרה בחודשים האחרונים - מפרשות המין של הניצבים, דרך פרשת פישר ועד האלימות בהפגנת יוצאי אתיופיה - ניכר כי ההחלטה על מחליפו של דנינו מעוררת עניין נוסף בקרב לובשי המדים.

בסוף יולי מחכה לשר האוצר כאב הראש של תקציב 2015. המדינה מתנהלת זה חמישה חודשים לפי תקציב השנה שעברה. על פי החוק, עד סוף יולי חוק התקציב חייב לעבור במליאת הכנסת. בקואליציה של 61 - זו משימה לא פשוטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ח"כ יאיר לפיד וח"כ משה כחלון בהצבעה על חוק הרחבת הממשלה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
כאב הראש של שר האוצר: התקציב. לפיד ומחליפו כחלון/נועם מושקוביץ

בתחילת ספטמבר, לקראת העצרת הכללית של האו"ם, צפויה אירופה לקדם הצעת החלטה בנושא הקמת מדינה פלסטינית. הממשלה ה-34 תצטרך לשקול להציג אופק מדיני משלה או להזיע כדי לעצור את ההחלטה האירופית. בעניין הזה אי אפשר שלא להזכיר את חשיבות המוצא האחרון בהצבעות באו"ם - הווטו האמריקאי, ואיתו את הצורך לחמם את הקשרים עם ממשל אובמה שהתקררו עוד יותר לאחרונה. ויש גם את החשש שהפלסטינים ייפתחו חזית משפטית בינלאומית ולכו לבית הדין הבנלאומי בהאג.

ומה עוד על הפרק? החשש התמידי ממערכה צבאית וגם החיים עצמם. משבר הדיור, יוקר המחייה, מערכת הבריאות הקורסת, האבטלה בדרום, ומחאת יוצאי אתיופיה ורשימת המשימות עוד ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully