וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדחייה: הממשלה החדשה של נתניהו תושבע ב-21:00

14.5.2015 / 20:56

נתניהו טרם הצליח להגיע להסכמות על כמה תיקים בכירים בליכוד, ולפיכך נדחתה ההשבעה. המתמודדים שעדיין לא זכו לתפקיד: ח"כ ארדן, הנגבי ושלום. רגב מונתה לשרת התרבות, גמליאל שרה לשוויון מגדרי, דנון שר המדע וחוטובלי סגנית שר החוץ

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

20:56 ח"כ אלקין יהיה שר הקליטה

ראש הממשלה סיכם עם חבר הכנסת זאב אלקין (הליכוד) שהוא יכהן בממשלה כשר לקליטת העליה, השר לאיומים אסטרטגיים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני.

הנשיא ראובן ריבלין, שמוקדם יותר עזב את המשכן נוכח העיכוב בשעת ההשבעה המיועדת, יצא בחזרה לכיוון הכנסת.

20:21 אקוניס יושבע כשר ללא תיק

חבר הכנסת אופיר אקוניס, שהיה מיועד לשמש שר במשרד התקשורת תחת נתניהו, יושבע לשר ללא תיק בממשלה בחדשה. זאת, משום שהמינוי נקלע לבעיה משפטית שכן לא ניתן להשביע שר במשרד התקשורת. בהמשך, כך מסתמן, יינתנו לו סמכויות במשרד. ח"כ איוב קרא, שהודיע במהלך היום שיידרוש תפקיד שר, הגיע להסכמה עם נתניהו על מינויו לסגן השר לפיתוח אזורי.

במקביל, נועד נתניהו עם ח"כ סילבן שלום - אחרי שהבוקר נפגשו השניים ולא הגיעו להסכמות.

מוקדם יותר נערכה מחוץ לכנסת הפגנה של ארגון "נשים למען שלום" נגד הממשלה המסתמנת. בהפגנה, שבה המשתתפים והמשתתפות עטו מסכות בדמות השרים, לקחו חלק יותר ממאה בני אדם.

עצרת של נשים למען שלום בדמות כל הח"כים, מחוץ לכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
הפגנה בירושלים נגד הממשלה החדשה/נועם מושקוביץ

20:16 אחרי שעתיים של דחייה: הממשלה תושבע ב-21:00

הוועדה המסדרת אישרה את דחיית השבעת הממשלה משעה 19:00 לשעה 21:00. זאת, לאחר שמזכירות הכנסת קיבלה פנייה בנושא מלשכת ראש הממשלה עקב חוסר הסכמה על חלוקת התיקים בליכוד.

20:06 גילה גמליאל תהיה שרה בממשלה החדשה

ראש הממשלה וחברת הכנסת גילה גמליאל (הליכוד) סיכמו כי היא תכהן כשרה לשוויון מגדרי, לשוויון המיעוטים ולקידום הצעירים והאזרחים הוותיקים בישראל. בנוסף סוכם כי גמליאל תהיה חברה בקבינט הכלכלי-חברתי וחברה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

גילה גמליאל בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה לציון יום האישה הבינלאומי ובהשתתפות חברות כנסת לדורותיהן, מרץ 2011. מגד גוזני
שרה לראשונה, טייטל ארוך. גילה גמליאל/מגד גוזני

19:55 בגלל העיכובים: הנשיא ריבלין עזב את הכנסת

הנשיא ראובן ריבלין עזב את משכן הכנסת, אליה הגיע כדי להשתתף בישיבה החגיגית להשבעת הממשלה. זאת, עקב דחיית הדיון בעקבות חוסר ההסכמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לכמה מהמועמדים לשרים. ריבלין ישוב במידת הצורך אם תיפתח המליאה לדיון ההשבעה.

ח"כ מירי רגב, שרת התרבות והספורט המיועדת, הגיבה למינויה לתפקיד. "ראש הממשלה הציע לי את תפקיד הרווחה, אבל אני הבנתי שיש בעיה עם חיים כץ (שר הרווחה המיועד, ע"נ) - ולכן החלטתי לוותר על תיק הרווחה משום שיציבות הממשלה הייתה חשובה לי יותר". בנוגע למשרד שאליו היא עתידה להיכנס הודתה: "אני לא ממש מעורה בספורט הישראלי, ויש לי הרבה מה ללמוד - גם בתרבות וגם בספורט".

בתוך כך נודע שנתניהו הציע לח"כ אבי דיכטר (הליכוד) להיות סגן שר בנושאי עורף, אולם הוא ויתר על התפקיד.

נשיא המדינה וראש הממשלה נפגשו לצורך מתן הארכת תקופת מלאכת הרכבת הממשלה, אפריל 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לא הגיע עדיין להסכמות עם השרים המיועדים, ריבלין עזב את המשכן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

18:52 השבעת הממשלה נדחתה

בעקבות חוסר הסכמה בנוגע לזהות השרים בליכוד, פנתה לשכת ראש הממשלה למזכירות הכנסת בבקשה לדחות את ישיבת המליאה המיוחדת להשבעת הממשלה מ-19:00 לשעה 22:00. יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין המליץ לדחות את הדיון ל-21:00. הוועדה המסדרת של הכנסת תתכנס לאשר את החלטתו של יושב ראש הכנסת בנושא. חברי הכנסת שטרם זכו לתפקיד: סילבן שלום, גלעד ארדן, בני בגין, זאב אלקין, צחי הנגבי ואיוב קרא. בין התיקים הפנויים: ביטחון פנים ופנים.

דוח המבקר על הדיור מסעיר את המערכת הפוליטית. גדעון צנטנר
עדיין בחוץ. ח"כ שלום/גדעון צנטנר

18:41 חלוקת התפקידים ביהדות התורה

חלוקת התפקידים ביהדות התורה: ח"כ יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, ח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים, מאיר פרוש עתיד להיות סגן שר החינוך (בהתאם להכרעה במחלוקת בנושא מול ש"ס). יו"ר ועדת המדע יהיה ח"כ אורי מקלב, סגן יו"ר הכנסת לחצי קדנציה יהיה ישראל אייכלר ויו"ר הסיעה הוא מנחם אליעזר מוזס.

בין הסיעה הליטאית דגל התורה לסיעה החסידית אגודת ישראל היה בימים האחרונים מתח על רקע הוויכוח בחלוקת התפקידים בוועדות בכנסת ועל המקום בוועדה למינוי דיינים. בעוד שבדגל התורה דורשים לחלק את התפקידים באופן שווה, אגודת ישראל מתנגדת בשל העובדה כי כוחה הוא גדול יותר מחברתה במפלגה.

18:04 שרי ש"ס: דרעי - הכלכלה, הנגב והגליל, דוד אזואלי - דתות

כשעה להשבעת הממשלה, הודיעה ש"ס על חלוקת התיקים הסופית בסיעה - בהתאם להסכם הקואליציוני, ובאישור מועצת חכמי התורה של התנועה. יו"ר המפלגה אריה דרעי ימונה לשר הכלכלה, ולשר הנגב והגליל וישמש כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. שר הדתות מטעמה יהיה ח"כ דוד אזולאי, מקום חמישי ברשימה לכנסת ה-20. מינויו לתפקיד הוא גולת הכותרת במפלגה החרדית-ספרדית. עד הבוקר אמרו בכירים בש"ס כי הוא צפוי להתמנות לסגן שר הדתות ולכהן תחת דרעי. השינוי בחלוקה בוצע כנראה מחשש לביקורת ציבורית מאפשרות שדרעי יכהן בשלושה תיקים.

ח"כ יצחק כהן ימונה לסגן שר האוצר, לסגן שר הנגב והגליל ולסגן שר במשרד הכלכלה. ח"כ משולם נהרי ימונה לסגן שר החינוך, דבר שעלול להוביל לעימות חזיתי עם ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, שהטיל בשיחות סגורות וטו על מינויו הבלעדי בסגנות החינוך.

יצחק ועקנין ימונה לפי החלוקה בש"ס ליו"ר הכנסת למשך חצי קדנציה, ויואב בן צור, שנכנס למפלגה בתקופת הכנסת ה-19 כשש"ס הייתה באופוזיציה ימונה ליו"ר הסיעה. ח"כ יעקב מרגי יסתפק בתפקיד יו"ר ועדת החינוך.

.

אריה דרעי במטה ש"ס לאחר תוצאות המדגם, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
שר הכלכלה ושר הנגב והגליל דרעי/מור שאולי

16:38 יריב לוין הוא שר התיירות החדש

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם ח"כ יריב לוין כי הוא יכהן בממשלה המיועדת כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בנוסף, ח"כ ציפי חוטובלי שודרגה לתפקיד סגנית שר החוץ. ככל הנראה, היא תכהן במשרד ללא שר מעליה, שכן לכל הידוע ראש הממשלה לא מתכוון למנות אף חבר הכנסת לשר החוץ. נתניהו התחייב בפני חוטובלי כי היא תמונה לשרה במועד מאוחר יותר בממשלה הנוכחית.

ח"כ יריב לוין בכינוס הליכוד. ניב אהרונסון
יריב לוין/ניב אהרונסון

16:09 מירי רגב תהיה שרת התרבות והספורט

"כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל אקדם את התחום החברתי-כלכלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) כי היא תכהן בממשלה המיועדת כשרת התרבות והספורט - אף שזו העדיפה את תיק הרווחה. את משרד הרווחה והשירותים החברתיים יאייש עמיתה לסיעה ח"כ חיים כץ (הליכוד). ח"כ דני דנון מונה לשר המדע, הטכנולוגיה והחלל. "זכות גדולה עבורי לשרת את אזרחי המדינה כחבר בממשלה ה-34 של מדינת ישראל", אמר דנון אחרי מינויו והבטיח: "כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל אקדם את התחום החברתי-כלכלי עליו התחייבנו בפני ציבור בוחרינו".

ח"כ איוב קרא, שחש ברע מוקדם יותר במהלך דיונים בכנסת, ופונה לבית החולים הדסה עין כרם, ישוחרר בשעות הקרובות להמשך מנוחה בביתו. בבית החולים מסרבים לומר ממה הוא סובל, אך מצבו טוב.

מירי רגב ודני דנון בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. נועם מושקוביץ
השרים רגב ודנון/נועם מושקוביץ

15:30 שלום יצא מנתניהו בלי הסכמות

נתניהו נפגש עם השר סילבן שלום, אולם השניים לא הגיעו להסכמות. נתניהו עדיין לא נפגש עם ארדן בשנית. למעשה, נכון לשעה זו, פחות מארבע שעות להשבעת הממשלה - ומחצית משרי הליכוד המיועדים עדיין לא הגיעו להסכמות עם נתניהו על התיקים.

13:00 ח"כ אקוניס יקודם לשר, יעלון ימשיך בתפקידו

משה יעלון סיכם עם ראש הממשלה נתניהו על המשך כהונתו כשר הביטחון. נוסף לכך, סיכם ראש הממשלה עם סגן השר אקוניס על קידומו לתפקיד שר במשרד התקשורת, כשאת תפקיד שר התקשורת ימלא נתניהו.

11:50 שטייניץ מונה לשר האנרגיה והתשתיות

נתניהו הודיע לשר יובל שטייניץ כי יכהן כשר האנרגיה והתשתיות. נוסף לכך, יכהן שטייניץ כשר האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית וכחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. עוד נמסר כי השר שטייניץ ימשיך בחודשים הקרובים לרכז את הטיפול בסוגיית הגרעין האיראני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ קרא מובל לבית החולים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:00 ח"כ איוב קרא חש ברע ופונה לבית החולים

חבר הכנסת איוב קרא (הליכוד) חש ברע ופונה מהכנסת לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. לפני כשבועיים איים קרא כי אם לא ימונה לשר הוא לא יתמוך בהרחבת הממשלה, וזאת על אף שהגיע למקום ה-24 בלבד ברשימה.

ח"כ חזן תוקף את דרישות עמיתיו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully