וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הפונדקאות והוריהם המריאו מנפאל: "מתרגשים להגיע ארצה"

משלחת של מד"א יצאה מקטמנדו בדרכה לישראל יחד עם ארבעה הורים ישראלים וילדיהם, יומיים לאחר הרעש הנוסף שפגע במדינת מוכת האסון שגרם למותם של עשרות בני אדם. "סייעו לנו בכל דרך וליוו אותנו עד דלת המטוס"

צילום: יואב אלעני, עריכה: גדי וינסטוק

ארבעה תינוקות שנולדו בהליך פונדקאות בנפאל והוריהם המריאו הבוקר (חמישי) מקטמנדו לישראל, כחלק ממשלחת מגן דוד אדום למדינה מוכת האסון. מדובר באב ובנו הפג, שחוזר מלווה באינקובטור, זוג הורים עם ילדיהם התאומים ואב נוסף עם בנו. "יצאנו בשיירה לשדה התעופה, מלווים באמבולנס ודאגו לנו כל הזמן", אמר אחד האבות, יואב אלעני.

הטיסה של חברת "טורקיש אירוויז" יצאה בשעה 5:30 וצפויה לנחות בישראל לקראת 20:20 בערב, לאחר עצירה באיסטנבול ושהייה שם במשך כמה שעות. "אנחנו מתרגשים מאוד ורוצים להודות לכל מי שסייע", הוסיף אלעני, אב לתאומים שנולדו לפני חמישה ימים בלבד. "השגריר ירון מאיר והקונסול עשו כל דבר אפשרי ובלתי אפשרי על מנת לסייע, ואף וידאו שהכול תקין וליוו עד דלת את המטוס, כמו גם אנשי מד"א הנפלאים".

לקריאה נוספת:
צפו: סיור בפגייה המאולתרת מחוץ לבית החולים בנפאל
המחסום הבירוקרטי שמונע מתינוקות ישראלים לעזוב את נפאל
בעקבות הרעש בנפאל: תינוקות פונדקאות יוטסו לארץ בהליך מזורז

משלחת מד"א בדרכה לישראל מנפאל עם התינוקות והוריהם. מד"א
התינוקות והוריהם בטיסה של משלחת מד"א לישראל/מד"א

פרמדיק מד"א אסף חן, שנמצא בנפאל והיה חלק מאנשי המקצוע שדאגו להעברתם של התינוקות באמבולנסים לשדה התעופה בבירת נפאל, אמר: "חברי המשלחת בדקו את מצבם של התינוקות והעלו אותם יחד עם הוריהם למטוס, שנמצא ברגעים אלו בדרכו לישראל. הוא צפוי לנחות בערב בנמל התעופה בן גוריון".

פרמדיק מד"א אסי דבילנסקי, שהגיע בטיסה הלילה ונשאר בנפאל על מנת להעניק סיוע למקומיים כחלק מהפעילות ההומניטרית של מד"א, סיפר על התכונה שהורגשה בקרב חברי המשלחת. "נחתנו בנמל התעופה בקטמנדו באזור 3:30 בלילה, והתחלנו בהכנות מידיות להעלאת התינוקות והוריהם לטיסה, שכללו בין היתר את הסבתו של המטוס לפגייה אווירית, על מנת לאפשר את העברתם הבטוחה של התינוקות ארצה", אמר. "המפגש עם הורים היה מרגש במיוחד, הם כבר ציפו לחזור בבטחה לישראל. המטוס המריאה חזרה לישראל כאשר כל התינוקות במצב טוב. אני שמח שהצלחנו לעזור לישראלים במצוקה ומקווה לעזור ככל הניתן גם לאוכלוסייה המקומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משלחת מד"א בדרכה לישראל מנפאל עם התינוקות והוריהם. מד"א
משלחת מד"א בדרכה לישראל מנפאל עם התינוקות והוריהם/מד"א

רעידת האדמה הנוספת, בעוצמה 7.3, פגעה בנפאל שלשום והביאה למותם של לפחות 65 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-1,200. שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.6 ו-6.3, הורגשו בפרק זמן של שעה אחרי הרעידה הראשונה. בקטמנדו הקימו לאחר אסון הטבע פגייה מאולתרת, שמטרתה לתת מענה לתינוקות שזה עתה נולדו בשל חשש מפגיעה בבית החולים. "היו רעשי משנה שהרטיטו לנו את האדמה", סיפר אלעני לאולפן וואלה! NEWS על הלילה שהעביר שלשום את הלילה באוהל מאולתר, אחד מני רבים שהוקמו בידי ארגון "ישראייד".

תינוק שנולד בהליך פונדקות לפני הטיסה מנפאל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תינוק שנולד בהליך פונדקות לפני הטיסה מנפאל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
משלחת מד"א בדרכה לישראל מנפאל עם התינוקות והוריהם. מד"א
רגע לפני הטיסה ארצה/מד"א
משלחת מד"א בדרכה לישראל מנפאל עם התינוקות והוריהם. מד"א
הציוד של המשפחות בדרכו לטיסה ארצה/מד"א
משלחת מד"א בדרכה לישראל מנפאל עם התינוקות והוריהם. מד"א
צילום: מד"א)/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully