וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סיור בפגייה המאולתרת מחוץ לבית החולים בנפאל

הרעש האחרון אילץ הורים ישראלים לתינוקות שנולדו בהליך פונדקאות להשתמש באוהלים בשל החשש מרעידות אדמה נוספות. "אנשים לא מעזים להיכנס לבית החולים עצמו". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

רעידת האדמה הנוספת שפקדה אתמול (רביעי) את נפאל גרמה לקשיים רבים עבור הזוגות הישראליים שהגיעו למדינה לצורך הולדת ילדיהם במסגרת הליך הפונדקאות. בקטמנדו הבירה כבר הוקמה פגייה מאולתרת, שמטרתה לתת מענה לתינוקות שזה עתה נולדו בשל החשש מרעשי משנה נוספים שיפגעו בבית החולים בעיר. במקביל, מתארגנת משלחת מד"א שתגיע למדינה ותחבור לצוותים שכבר נמצאים בה.

יואב אלעני, אב לתאומים שנולדו לפני ארבעה ימים בלבד סיפר לאולפן וואלה! NEWS על הלילה שעבר עליו. "היו רעשי משנה שהרטיטו לנו את האדמה", אמר אלעני, שהוסיף כי זוג הפגים העביר את הלילה באוהלים מאולתרים, שהוקמו בידי ארגון "ישראייד". לדבריו, "הם הקימו לנו בית חולים ונרתמו לעזרתנו. אנשים לא מעזים להיכנס לבית החולים עצמו. הם מפחדים כי יש סדקים בבניין עצמו". אלעני אמר כי הוא אמר לצאת בטיסה מסחרית בחזרה לארץ מחר בשעה 7:00. "אנחנו רוצים לחזור לארץ. אין כמו בבית", אמר.

משלחת מד"א יוצאת לנפאל, מאי 2015. מד"א
המשלחת מתארגנת לקראת ההמראה לנפאל/מד"א

אסי דבילנסקי, פרמדיק בכיר במד"א, סיפר על התארגנות המשלחת הקרובה: "אחרי הידיעות על התרחשות אסון נוסף בנפאל, מיד התקבלו אותות המצוקה מהאזור. מנכל מד"א כינס את המטה והארגון נכנס לכוננות עליונה במטרה להוציא משלחת כמה שיותר מהר כדי לסייע לישראלים במקום ולטפל בפגים שנמצאים כרגע בחצר בית החולים בקטמנדו". לדבריו, "המשלחת צפויה לנחות מחר ב-6:00 בקטמנדו, שם נחבור לכוחות מד"א שכבר בשטח עם המשפחות והתינוקות".

הוא הוסיף כי "התינוקות יעברו סקירה רפואית על ידי רופא ואחות לטיפול נמרץ בפגים. לאחר הבדיקה הראשונה והאישור אפשר להעביר את התינוקות לישראל במטוס, הצוות יעלה על הטיסה בחזרה וינחת בישראל בחמישי לקראת הערב. המשלחת לוקחת איתה ציוד רב שכולל אינקובטורים, מחוללי חמצן, מכונות הנשמה לפגים, תרופות לפגים וציוד רפואי נוסף כדי לאפשר לנו העברה בטוחה של הפגים לישראל, תוך כדי שמירה על מצבם ולהביא אותם בריאים ושלמים לביתם החדש במדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משלחת מד"א יוצאת לנפאל, מאי 2015. מד"א
הכנות משלחת מד"א/מד"א

במקביל, חזקי וחני ליפשיץ שמנהלים את בית חב"ד קטמנדו סיפרו על התחושות הקשות בעיר שלא התאוששה עוד מהרעש העז הקודם שהכה בה לפני יותר משבועיים. "כמה עצב וייאוש שוררים פה בין הסמטאות. פצועים מוטלים ברחובות, נשים וילדים מהלכים בעיניים טרוטות אחרי לילה לבן שבו האדמה הזדעזעה כל כך הרבה פעמים", סיפרו. "הם יושבים בשדות תחת השמש הקופחת. בית לחזור אליו כבר אין להם ואת חלק מיקיריהם הם איבדו בשני הרעשים. עד שהתאוששה קצת, שוב הפכה קטמנדו לעיר רפאים מוכת יגון. אנחנו משתדלים לעזור כאן כמה שרק אפשר, אבל לפעמים זה מרגיש כמו טיפה בתוך ים".

בהכנת הידיעה השתתף אבי אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully