וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת מד"א תמריא לנפאל להשיב את תינוקות הפונדקאות

המשלחת, הכוללת רופא בכיר, אחות ופרמדיקים, תפעל להשבת התינוקות שהעביו את הלילה שאחרי רעידת האדמה השנייה באוהל. אחד ההורים תיאר: "זה מצב קשה של אי ודאות"

צילום: באדיבות בית חב"ד בקטמנדו, רויטרס; עריכה: מתן חדד

משלחת של מד"א תמריא בשעות הצהריים (רביעי) לקטמנדו על מנת להחזיר את משפחות הפונדקאות מנפאל ארצה. זאת, בעקבות רעש האדמה השני שפקד את המדינה אתמול. המשלחת כוללת רופא בכיר טיפול נמרץ פגים, אחות טיפול נמרץ פגים ופרמדיקים המוכשרים לטיפול בפגים.

ארבעת תינוקות הפונדקאות העבירו את הלילה שאחרי רעידת האדמה באוהל של ארגון "ישראייד" במתחם בית החולים בקטמנדו. התינוקות, חלקם פגים הזקוקים לטיפול רפואי צמוד ולאינקובטורים, ישנו כשלצדם רופא מומחה לפגים, והוריהם לנו בסמוך אליהם בשקי שינה.

"זה מצב קשה של אי ודאות", תיאר יואב אלעני, אב לזוג תאומים שנולדו בשבת האחרונה כשהפונדקאית הייתה בחודש השביעי להריונה. "הרעידות נמשכות, באוהל חם מאוד ואנו לא יודעים אם עדיף להוציא את הפגים או להישאר בפנים. הסכנה העיקרית לפגים היא זיהום. אנחנו רק רוצים לצאת מכאן".

עוד על רעידות האדמה בנפאל:
"לא מאמין שזה קורה שוב": כ-30 ישראלים מנותקי קשר בנפאל
השיבה הביתה: המשלחת הישראלית לנפאל נחתה בארץ
מרגש: הילדה הנפאלית שישראלים הצילו את חייה החלה ללכת

יואב אלעני עם אחד הפגים, קטמנדו נפאל, מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"לא יודעים אם להוציא את הפגים או להישאר בפנים". יואב אלעני מחוץ לבית החולים בקטמנדו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

על אף הקשיים הבירוקרטיים שערמו הרשויות במדינה על ההורים שביקשו להוציא את ילדיהם מנפאל בהליך מזורז, מסתמן שבעקבות רעידת האדמה הנוספת אתמול לא תימנע מהם האפשרות לצאת. הם יעזבו ככל הנראה מחר, בליווי צוות מד"א, בטיסה מסחרית שתנחת בישראל בשעות הערב.

אתמול התחלפה ההתרגשות הגדולה של ההורים הטריים לתינוקות שנולדו בהליך פונדקאות בנפאל בפחד גדול, לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.3 הכתה במדינה שבועיים וחצי אחרי הרעש הקשה שגבה את חייהם של אלפים. זמן קצר לאחר הרעש סיפר אלעני על הרגעים הקשים: "היינו עם הילדים בפגייה, כשהתינוקת עדיין מחוברת לצינור הזנה, וגם התינוק מחובר לצינורות שונים. כל הבניין רעד. כשהתחלתי לחוש את האדמה רועדת תלשתי את הצינורות שחיברו את הפגים שלנו, עם השיניים תלשתי, וברחנו החוצה".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
הריסות בקטמנדו לאחר רעידת אדמה בעוצמה 7.3, מאי 2015. AP
נפאל שוב בהריסות/AP

לפחות 65 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה אתמול ויותר מ-1,200 נפצעו. שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.6 ו-6.3, הורגשו בפרק זמן של שעה אחרי הרעידה הראשונה. "הפעם הרעש הורגש כאן הרבה יותר", סיפר אתמול הרב חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו. "משפחות הפונדקאות היו בסכנה אמיתית. מבנים שרק ניזוקו ברעש הקודם קרסו לגמרי הפעם, ונעשה שימוש בכלים שמשלחת צה"ל השאירה כדי לטפל בפצועים". לדבריו, נכון לאתמול אחר הצהריים 30-20 ישראלים היו מנותקי קשר.

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני.

לפניות לכתבת: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully