וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: הילדה הנפאלית שישראלים הצילו את חייה החלה ללכת

10.5.2015 / 16:26

הרופאים בנפאל חשבו שלטמנג אין סיכוי לשרוד את הפציעה הקשה. צוות ממשלחת צה"ל החליט להעבירה לבית חולים השדה בקטמנדו. אתמול, אחרי שבוע וחצי, היא נעמדה על רגליה וריגשה את המשלחת

כתבתו של אביב אברמוביץ'; צילום: דובר צה"ל, אבי אשכנזי, רויטרס; עריכת וידאו: גדי וינסטוק

חיילי משלחת ההצלה של צה"ל בנפאל זכו אתמול (שבת) לחוויה מרגשת במיוחד. זאת, לאחר שטמנג בת ה-12, שטופלה בבית חולים השדה שהוקם בבירה קטמנדו, נעמדה על רגליה לראשונה מאז שנפצעה. לאחר מכן היא שוחררה לצורך שיקום.

טמנג נפצעה באורח אנוש ברעידת האדמה הקשה שפקדה את נפאל לפני כשבועיים. ארבעה ימים לאחר מכן, היא נמצאה על ידי בני משפחתה באזור מיוער ופונתה לבית חולים מקומי בטריסולי. מכיוון שבית החולים נהרס ברובו ברעש המטופלים פונו לחצר המבנה. צוות ממשלחת צה"ל הגיע לפני שבוע וחצי לבית החולים במסגרת החיפושים שהתנהלו באותה עת אחר המטייל אור אסרף. שם פגשו לראשונה חברי הצוות את טמנג.

לקריאה נוספת:
בעקבות הרעש בנפאל: תינוקות פונדקאות יוטסו לארץ בהליך מזורז
אביו של אסרף בהלוויה: "נפאל חיכתה שמישהו כמוך יעיר אותה"
הדור האבוד של נפאל: הצעירים בורחים, ועכשיו יותר מתמיד

הילדה טמנג עם הרופאה סא"ל ד"ר חגית פדובה. נפאל , קטמנדו מאי 2015. דובר צה"ל
סא"ל חגית פדובה וטמנג בת ה-12 בבית חולים שדה של צה"ל בקטמנדו/דובר צה"ל

הצוות הרפואי מהמשלחת הבחין בילדה ששכבה, ללא טיפול הולם, כשהיא חסרת הכרה עם פגיעת ראש קשה וחבלות גפיים. הרופאים הנפאלים סברו שאין סיכוי להצילה. אולם, רופאה ישראלית, סגן-אלוף חגית פדובה, סברה כי ניתן להציל את חיי הילדה בבית חולים השדה שהקים צה"ל בקטמנדו.

הרופאים הנפאלים סירבו תחילה לשחרר את טמנג מבית החולים שלהם. לאחר שפדובה קיבלה אישור ממפקדיה, היא שילמה לבית החולים 40 דולר במזומן, כדי לממן את הוצאות העברתה באמבולנס מקומי ולממן את הוצאות האשפוז. אז הסכימו לשחררה והיא נמסרה לידי הצוות הרפואי של צה"ל. הצוות פינה אותה לבית חולים השדה, שם עברה טיפולים מורכבים מצילי חיים ובניגוד להערכות הראשוניות ניצלו חייה של הילדה. אתמול הפתיעה הילדה את הצוות כאשר הצליחה לצעוד את צעדיה הראשונים לאחר הפציעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

משלחת צה"ל לנפאל סיימה את עבודתה

בתוך כך, משלחת צה"ל לנפאל סיימה היום את עבודתה. "יותר מ-1,500 איש קיבלו טיפול רפואי כאן בבית החולים, והיו גם חיים חדשים שבאו כאן לעולם", אמר מפקד המשלחת, אלוף-משנה יורם לרדו. "הייתה לי הזכות הגדולה והעונג לפקד על חבורת אנשים מהטובים שבטובים מצה"ל ומעם ישראל. בפעולתכם כאן הצלתם חיים ונתתם תקווה לאנשים שעולמם חרב עליהם, תרתי משמע.

"הוכחנו שוב את עוצמתה הערכית והמוסרית של מדינת ישראל", הוסיף לרדו. "מדינת ישראל רואה במשלחת הזאת אחריות מוסרית וכבוד גדול. זכינו לקחת חלק במשימה בעלת משמעות עליונה - הצלת חיים, שתהיה לנו חזרה בטוחה הביתה".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully