וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מאמין שזה קורה שוב": כ-30 ישראלים מנותקי קשר בנפאל

12.5.2015 / 17:30

רעש בעוצמה 7.3 הכה במדינה שבועיים וחצי בלבד לאחר האסון שגרם למותם של יותר מ-8,000 בני אדם, והותיר את שליח חב"ד בקטמנדו המום. "משפחות הפונדקאות היו בסכנה אמתית", אמר הרב חזקי ליפשיץ בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: בית חב"ד נפאל, עריכה: ניר חן

הרב חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו, לא מאמין שזה שוב קורה. רעש האדמה בעוצמה 7.3 שהורגש הבוקר (שלישי) בנפאל, שבועיים וחצי אחרי רעידת האדמה שגרמה למותם של יותר מ-8,000 בני אדם במדינה ובשכנותיה, החזיר שוב את הדאגה ללבו. "30-20 ישראלים טרם יצרו קשר", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, "הפעם הרעש הורגש כאן הרבה יותר. משפחות הפונדקאות היו בסכנה אמתית. מבנים שרק ניזוקו ברעש הקודם קרסו לגמרי הפעם, ונעשה שימוש בכלים שמשלחת צה"ל השאירה כדי לטפל בפצועים".

נכון לעתה עומד מניין ההרוגים בנפאל כתוצאה מרעידת האדמה על 42 בני אדם, ועוד כ-1,200 נפצעו. שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.6 ו-6.3, הורגשו בפרק זמן של שעה אחרי הרעידה הראשונה. בהודו דווח כי לפחות שני בני אדם נהרגו במדינת ביהר הגובלת עם נפאל.

המכון הגיאולוגי האמריקני דיווח כי מוקד הרעש הבוקר היה סמוך לעיר נמצ'ה בזאר, כ-80 ק"מ מקטמנדו ולא רחוק ממחנה הבסיס של האוורסט. הרעש היה בעומק של 18.5 קילומטרים. משטרת נפאל קראה לציבור להישאר באזורים פתוחים, לשמור על הכבישים פנויים ולא להעמיס על קווי התקשורת.

רשת סי-אן-אן דיווחה כי כמה בתים בקטמנדו, שניזוקו ברעש האדמה הקודם, התמוטטו בשל הרעש הנוסף הבוקר. על פי דיווחים מהודו, הרעש הורגש גם בניו דלהי ובדאקה, בירת בנגלדש. דיוויד קנר, עיתונאי המתגורר בעיר, דיווח כי תושבים רבים נמלטו לרחוב בזמן הרעש.

בסרטון: נוסעים נמלטים מנמל התעופה בקטמנדו, הבוקר

בנפאל שוהים עדיין כמה ישראלים, בהם ארבעה תינוקות שנולדו בהליך פונדקאות. מנהלת בית חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, אמרה כי "כל הישראלים מתכנסים עכשיו בבית חב"ד, אבל כולם בסדר". לדבריה, "יש לכודים" ליד המבנה. ליפשיץ העידה כי "הכול רעד מתחתינו", וסיפרה כי בעלה, הרב חזקי ליפשיץ, יצא להעניק עזרה לפצועים באזור. "המצב פה שוב לא נראה טוב", אמרה.

הרב ליפשיץ הוסיף מוקדם יותר בשיחה עם גלי צה"ל כי "מוקדם לדעת לגבי נפגעים, אבל לפי הרעידה שהרגשנו, זה לא מותיר ספק". לדבריו, "שמענו רעש של בניינים מתמוטטים, כל תושבי העיר יצאו בריצה מטורפת מהמבנים לשטחים פתוחים, והם עדיין שם". לדבריו, לא נותרו כמעט ישראלים בנפאל. "יש פה בערך 50 ישראלים. חלקם נשארו כדי לסייע למקומיים אחרי הרעידה הקודמת. זו שעת צהריים עכשיו, ולמזלי הייתי בחצר של בית חב"ד עם אשתי. הילדים שלנו נשלחו לארץ אחרי הרעידה הראשונה".

ליפשיץ הןסיף: "אנחנו עוד לא יוצאים מהמתחם, כי יש סכנה של רעידות משנה. בפעם קודמת נפלו בניינים גם אחרי 20-10 דקות. הרבה בניינים נשארו באלכסון אחרי הרעידה הקודמת, ועכשיו הם כנראה התמוטטו לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הבוקר נחתה בארץ משלחת הסיוע של צה"ל, ששהתה בנפאל כדי לסייע לנפגעי רעש האדמה בשבועיים האחרונים. המשלחת, המונה 212 אנשים, בהם כוחות חילוץ וכוחות רפואה, פעלה באזור קטמנדו והקימה בית חולים שדה, שהעניק סיוע רפואי לנזקקים, לתושבי נפאל ולישראלים ששהו במקום בעת האסון. המשלחת טיפלה בבית החולים בכ-1,600 מטופלים וביצעה 85 ניתוחים, שש לידות קיסריות ושתי לידות רגילות.

לפני טקס קבלת הפנים למשלחת צה"ל, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם שגריר נפאל בישראל, והציע סיוע ישראלי נוסף בשל רעש האדמה שפקד הבוקר את ארצו.

במהלך קבלת הפנים הוסיף נתניהו: "האם מישהו ראה משלחת איראנית בנפאל? האיראנים שולחים משלחות למדינות האזור ולעולם, לא להציל חיים - אלא לזרוע מוות, הרס וטרור, וזה כל ההבדל בין משטרים דמוקרטיים נאורים לבין משטרי הקנאות והטרור החשוכים".

(עדכון ראשון: 10:30)

תושבים אחרי רעש אדמה בנפאל - בקטפור, קטמנדו, 12 במאי 2015. AP
תושבת בקטפור אחרי רעש האדמה הבוקר, סמוך לקטמנדו/AP

תושבים נמלטים לרחוב בניו דלהי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully