וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: הסכם הגרעין יאפשר לנו גישה למתקנים הצבאיים באיראן

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, אמר כי בהבנות שהושגו בין שש המעצמות ואיראן התחייבה האחרונה לאפשר פיקוח אחר מתקניה הצבאיים. עם זאת, חמינאי הדגיש בעבר כי ההסכם לא יכלול "צעדי פיקוח יוצאי דופן"

מזכ"ל סבא"א שב מאירן: "ההסכם ייחתם בקרוב". רויטרס
"במדינות רבות אנו דורשים גישה למתקנים צבאיים, אז מדוע שלא נעשה זאת באיראן?". יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו/רויטרס

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, אמר אתמול (שלישי) כי במסגרת הסכם ההבנות שאליו הגיעו שש המעצמות ואיראן בתחילת אפריל יוכלו צוותי המומחים של הסוכנות לבקש להיכנס למתקנים הצבאיים באיראן. בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי אמר אמאנו כי במידה וייחתם הסכם סופי בין הצדדים, הסוכנות תוכל לבקש גישה, הבהרה, או "בדיקה בהתראה קצרה" בכול זמן שיימצא "כי ישנה חוסר עקביות או חריגות" ממה שהצהירה עליו הרפובליקה האיסלאמית.

"במדינות רבות אנו דורשים מפעם לפעם גישה למתקנים צבאיים כאשר יש לנו סיבה לכך, אז מדוע שלא נעשה זאת באיראן?", אמר אמאנו בריאיון. "אם יש לנו סיבה לבקש גישה, נעשה זאת ובאופן עקרוני איראן תהיה חייבת לקבל זאת".

עוד חדשות מהעולם:
נפתחה פסגת מדינות המפרץ בארה"ב; "לעצור את שאיפות איראן"
צבא בורונדי הודיע: הדחנו את הנשיא שהפר את החוקה
במשרד החוץ זעמו - אבל אין חדש בהכרה של הוותיקן בפלסטין

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2015. AP
מסרב לאפשר לפקחי סבא"א להיכנס למתקנים הצבאיים באיראן. עלי חמינאי/AP

עם זאת, מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, אשר לו המילה האחרונה בכול הנוגע לקבלת ההסכם על ידי איראן, פסל כל "צעדי פיקוח יוצאי דופן" בנוגעים לפעילות הגרעין, ואמר כי לא ניתן יהיה לערוך בדיקות במתקנים צבאיים. כמו כן, חוסיין סאלאמי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה, הזהיר כי מי שרגלו תדרוך במתקן צבאי ייפגוש "בעופרת חמה", כלומר בכדורים חיים.

השיחות בין איראן ושש המעצמות נמשכות השבוע בווינה, בירת אוסטריה, במטרה להגיע להסכם סופי עד לסוף יוני. במקביל, איראן ממשיכה לעכב את החקירה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שמטרתה היא בין היתר לברר אם המדינה מנסה להשיג נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully