וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא בורונדי הודיע: הדחנו את הנשיא שהפר את החוקה

13.5.2015 / 18:41

ראש המודיעין לשעבר הודיע כי כוחות הצבא הדיחו את הנשיא המכהן, פייר נקורונזיזה. זאת, בזמן שהוא שוהה מחוץ למדינה. בלשכת הנשיאות דחו את הדברים, אך המונים יצאו לרחובות והביעו תמיכה בצבא

נשיא בורונדי פייר נקורונזיזה בנאום לאחר החלטתו לרוץ לכהונה נוספת, מאי 2015. רויטרס
נשיא בורונדי פייר נקורונזיזה/רויטרס

קצין רם דרג בצבא בורונדי וראש המודיעין לשעבר, גודפרויד ניומבארה, הודיע היום (רביעי) כי הצבא הדיח את הנשיא המכהן פייר נקורונזיזה לאחר שביקש להיבחר לכהונה שלישית – דבר המנוגד לחוקת המדינה. זאת, בזמן שהנשיא נמצא מחוץ למדינה בשל השתתפותו בפסגת מדינות מזרח אפריקה לפתרון המשבר במדינה.

בהודעתו, אשר שודרה בתחנת רדיו פרטית במדינה, הוסיף ניומבארה, אשר כיהן בעבר גם כשגריר המדינה בקניה, כי הוא פועל יחד עם קבוצות אזרחיות להקמת ממשלת מעבר. "בשל היהירות של הנשיא והתנגדותו לקריאה של הקהילה הבינלאומית לכבד את החוקה, הוועדה לתאום לאומי החליטה: הנשיא נקורונזיזה מפוטר וכך גם ממשלתו".

עוד בוואלה חדשות:
במשרד החוץ זעמו - אבל אין חדש בהכרה של הוותיקן בפלסטין
עיראק: מנהיג דאעש החדש נהרג בתקיפה אמריקנית
המשט האיראני: ספינות קרב מלוות משלוח הומניטרי לתימן

הפגנות אלימות בבורונדי, מאי 2015. רויטרס
הפגנות אלימות שפרצו בבורונדי לאחר ההכרזה על כהונה שלישית של נקורונזיזה/רויטרס

לשכת הנשיא דחתה את הטענות של ניומבארה. "אנו רואים בכך כבדיחה ולא כהפיכה צבאית", אמר יועצו של הנשיא, ווילי ניימיטווה, לסוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, המוני בני אדם פרצו לרחובות הבירה, בוג'ומבורה, והביעו תמיכה בהודעת הקצינים.

כמו כן, כוחות צבא בורונדי הפועלים להדחת הנשיא ניסו להיכנס למתחם השידור של המדינה בבירה, בעוד שהשומרים במקום התנגדו להם. "החיילים שתכננו את ההפיכה מנסים להיכנס למתחם כדי להודיע את הודעתם", אמר אחד העובדים במקום לסוכנות הידיעות רויטרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יותר מ-20 בני אדם נהרגו במהומות שפרצו במדינה

יותר מ-20 אנשים נהרגו וכ-50 אלף נמלטו למדינות שכנות מאז שהפגנות פרצו במדינה בסוף אפריל, לאחר שמפלגת השלטון CNDD-FDD בחרה בנקורונזיזה כמועמד המפלגה בבחירות לנשיאות. החוקה בבורונדי קובעת כי הנשיא הנבחר יכול לכהן בתפקיד פעמיים בלבד, אך מפלגתו של נקורונזיזה טוענת כי הוא זכאי לכהונה שלישית, שכן בכהונתו הראשונה הוא נבחר על ידי הפרלמנט במדינה ולא על ידי העם.

גורמים בקהילה הבינלאומית, ביניהם ארצות הברית והאיחוד האירופי, העבירו ביקורת על החלטתו של נקורונזיזה. כמו כן, האיחוד האירופי ובלגיה הודיעו כי הם משהים חלק מהסיוע למדינה בשל האירועים האלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully