וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט האיראני: ספינות קרב מלוות משלוח הומניטרי לתימן

13.5.2015 / 12:04

הפסקת האש בין הקואליציה הסעודית למורדים החות'ים נשמרה הבוקר. איראן הודיעה כי ספינה עמוסה בפעילים ובציוד עושה את דרכה לתימן: "התנגדות תצית אש". ארה"ב: מקווים שלא מדובר בתעלול

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הקואליציה הסעודית הפסיקה אמש את התקיפות הצבאיות בתימן, והפסקת האש נותרה בעינה גם הבוקר (רביעי). על פי היוזמה שגובשה בתיווך האו"ם, הפסקת האש תימשך חמישה ימים, לצורך העברת סיוע הומניטרי לתושבי תימן, הנצורים בשל חילופי האש עם המורדים החות'ים.

איראן הודיעה כי תשלח ספינות קרב ללוות את משלוחי הסיוע שיעגנו בתימן. בבית הלבן ובמחלקת המדינה אמרו בתגובה כי מדובר בהתגרות "חסרת כל הצדקה". סגן הרמטכ"ל האיראני, הגנרל מסעוד ג'זאירי, הזהיר אמש בראיון לטלוויזיה בטהראן כי כל ניסיון לעצור את הספינות "יצית אש".

לדברי איראן, ספינת הסיוע יצאה אמש, כשהיא נושאת מזון, תרופות, אוהלים ושמיכות, אך גם "עובדי סיוע, פעילי שלום ועיתונאים". הספינה צפויה להגיע בתחילת השבוע הבא לנמל חודיידה שלחופי הים האדום. הצי האיראני הודיע כי שלח ספינות קרב להגן על הספינה. בשבועות האחרונים, הפציצה הקואליציה הסעודית את נמל התעופה בצנעא, כדי למנוע ממטוסי אספקה איראניים לנחות בתימן.

לקריאה נוספת
אובמה סופג בשקט את הפגנת השרירים של מלך ערב הסעודית
בריאד מגיבים בזעם לנחיתת "המטוס הסעודי" בנתב"ג

משחתות של אירן בנמל פורט סודן. דצמבר 2012. רויטרס
ספינת קרב איראנית בסודן ב-2012/רויטרס

דובר הצבא הסעודי, אחמד עסירי, אמר כי "אף ספינה לא תורשה להגיע לתימן ללא תיאום מוקדם עם הקואליציה". לדבריו, אם איראן מעוניינת לתאם העברה של סיוע הומניטרי לתימן, עליה "לעבור דרך האו"ם.

הפנטגון הודיע כי חיל הים האמריקני "עוקב" אחרי הספינה האיראנית. דובר הפנטגון, סטיב ווארן, הזהיר מפני "תעלול" שאיראן עשויה לתכנן במהלך המשט. הוא קרא לספינה האיראנית לעגון בג'יבוטי, המדינה השכנה שלחופי אפריקה, שם מוקם בסיס אספקה של האו"ם לתושבי תימן.

הפסקת האש בתימן החלה אמש ב-23:00, אך חילופי האש נמשכו כמה שעות לתוך הלילה גם בעיר הדרומית תעז. שלשום, דווח בתימן כי 90 בני אדם נהרגו בהפצצה סעודית, שכוונה לעבר בסיס טילים בצנעא. יותר מ-300 נפצעו. אם הנתונים יאושרו, תהיה זו התקיפה הקטלנית ביותר במהלך המבצע הצבאי בתימן, שגבה את חייהם של יותר מאלף בני אדם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמים חות'ים בנמל התעופה של צנעא – תימן, 12 במאי 2015. AP
מורדים חות'ים בנמל התעופה בצנעא, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully