וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאד מגיבה בזעם לנחיתת "המטוס הסעודי" בנתב"ג

מטוס איירבוס סעודי שהוחכר לחברה פורטוגלית נחת לתיקונים בישראל - ועורר סערה ברשת. החברה הסעודית ביטלה בתגובה את החוזה עם חברת התעופה האירופית: "הפרת חוזה"

מטס יום העצמאות בשמי ישראל, אפריל 2015. ראובן קסטרו
המטוס הגיע לארץ בטיסה מבריסל./ראובן קסטרו

חברת התעופה הסעודית ביטלה את הסכמיה עם החברה הפורטוגלית שהנחיתה את אחד ממטוסיה בישראל. בשבוע שעבר תועד המטוס חונה בנמל התעופה בן-גוריון, כאשר הגיע לתחזוקה במוסכי חטיבת "בדק" של התעשייה האווירית.

המטוס הריק, מדגם איירבוס A-330, הוחכר לחברת התעופה Hi Fly שבסיסה בליסבון, והגיע לארץ בטיסה מבריסל. אחרי שתועד ותמונותיו הועלו לרשת, רבים הופתעו לגלות כי המטוס החונה בנתב"ג נושא את צבעי חברת התעופה הסעודית.

אחרי פרסום התמונות, שהופצו בין היתר בחשבון הטוויטר של בכיר משרד החוץ, דוד דנון, מיהרה החברה הסעודית להבהיר כי "אף מטוס של חברת 'סעודיה' לא נחת בנמל התעופה שהוזכר ברשתות החברתיות".

בהודעה שפרסם החברה הסעודית נכתב כי החברה הפורטוגלית הפרה את החוזה - משום שלא הודיעה מראש כי בכוונתה לנחות ביעד מחוץ לנתיב הטיסה המתוכנן. לדברי החברה, החוזה מציין כי "כל נחיתה צריכה להתרחש במדינה שיש לה קשרים דיפלומטיים עם הממלכה הערבית הסעודית, כדי לאפשר לצוות 'סעודיה' ולרשות התעופה האזרחית לבצע בדיקות המשכיות בכל עת".

בין ישראל לערב הסעודית אין קשרים דיפלומטיים, וערב הסעודית מוגדרת, באופן רשמי, כמדינת אויב. ואולם, בשנים האחרונות התקרבו עמדותיה של המדינה לאלו של ישראל בנושאים אזוריים רבים, ובראשם ההתנגדות להסכם הגרעין של איראן, המאבק באחים המוסלמים ובדאעש והמלחמה בג'יהאד. על פי כמה דיווחים זרים בעשור האחרון, בין המדינות יש קשרים מודיעיניים הדוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully