וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת יוצאי אתיופיה הגיעה לחיפה: "לקבל אדם כאדם"

13.5.2015 / 0:19

מאות השתתפו בצעדת המחאה של העדה בשדרות מוריה בעיר: "קוראים לסולידריות ולשוויון". מספר השוטרים שאבטחו את האירוע היה אף גדול יותר. המפכ"ל: "מקיימים במשטרה תהליך עמוק לשינוי תפיסות"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

כ-200 בני אדם השתתפו אמש (שלישי) בצעדת מחאה של קהילת יוצאי אתיופיה בשדרות מוריה שבחיפה. כוח משטרה גדול ליווה את התהלוכה שהסתיימה בכיכר קריית ספר, ולא נרשמו אירועים מיוחדים.

המפגינים, שהמשיכו את שורת ההפגנות ברחבי המדינה נגד האלימות המשטרתית נגדם לטענתם, הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "כן לשוויון, לא לגזענות" ו"די לאפליה ודי לאלימות" וקראו קריאות דוגמת "מדינת משטרה", ו"שחור זה לא פשע". את ההפגנה ליוו בכירי המשטרה בצפון, מפקד המחוז ניצב זוהר דביר, ומפקד משטרת חיפה ניצב-משנה אבי אדרי.

"אסור שתהיה גזענות בחברה הישראלית, וצריך לקבל אדם כאדם", אמרה אחת המשתתפות בהפגנה, סטודנטית ממוצא אתיופי. "היום זו הפגנה של סולידריות וקריאה לשוויון".

עוד בנושא
יוצא אתיופיה בכנסת: "במשרד הפנים אמרו לי: 'לך הביתה, אין ויזה'"
מובילי מחאת יוצאי אתיופיה: "נתניהו צבוע, מנסה לסתום לנו את הפה"
"אתיופית מסריחה, זבל מהאשפתות": גזענות בשוק העבודה

הפגנת האתיופים בחיפה, מאי 2015. ערן גילווארג
הפגנת יוצאי אתיופיה בחיפה/ערן גילווארג
הפגנת האתיופים בחיפה, מאי 2015. ערן גילווארג
"הפגנה של סולידריות וקריאה לשוויון"/ערן גילווארג

המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו התייחס אתמול לסוגיית המחאה של קהילת יוצאי אתיופיה, ולטענותיהם בדבר אפליה ממוסדת נגדם. "בשבע תחנות משטרה המשרתות אוכלוסייה גדולה של יוצאי אתיופיה - חיפה, נתניה, באר שבע, אשקלון, אשדוד, רחובות ופתח תקווה, בוצע תהליך עומק אשר כולל הידברות מוגברת עם ראשי הקהילה, הרצאות וסדנאות בהשתתפות כל שוטרי התחנה, מפגשים עם בני הקהילה ואירועים משותפים שונים, שמטרתם להוביל לשינוי תפיסות ועמדות, בקרב שני הצדדים", אמר דנינו בטקס במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש.

לדברי המפכ"ל, לצד ירידה משמעותית במספר תיקי האלימות נגד שוטרים, ישנה עליה בשילוב הקהילה האתיופית בקרב כחולי המדים. "כיום משרתים במשטרה 663 שוטרים בני העדה האתיופית, הרבה מעבר לחלקם באוכלוסיה".

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

(עדכון ראשון: 20:44)

הפגנת האתיופים בחיפה, מאי 2015. ערן גילווארג
התהלוכה בשדרות מוריה שבחיפה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully