וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "אנו מתערבים בסכסוכים רק כאשר נחצים קווים אדומים"

12.5.2015 / 5:29

שר הביטחון התייחס במרומז לפרסומים הזרים על תקיפות בסוריה וכן לחיסול המחבלים ברמת הגולן. "הקווים האדומים שלנו ידועים", אמר במסיבת עיתונאים עם מקבילתו הגרמנית. "אנחנו פועלים כדי להגן על עצמנו"

שר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר-ליין, בישראל, 11 במאי 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר ליין, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול (שני) במרומז לפרסומים הזרים על פעולות צבאיות ישראליות במדינות אויב בשבועות האחרונים, בראשן שתי תקיפות בסוריה בסוף חודש שעבר.

במסיבת עיתונאים מושתפת שערך בלשכתו עם שרת ההגנה של גרמניה, ד"ר אורסולה פון דר ליין, אמר יעלון בתשובה לשאלה על קוויה האדומים של ישראל: "המדיניות היא לא להתערב בסכסוכים הפנימיים סביבנו. ההתערבות היחידה שלנו היא כאשר נחצים קווים אדומים שלנו, והם ידועים".

יעלון הוסיף ופירט: "אנחנו לא מרשים העברת נשק מתקדם לארגוני טרור, כי זה מאיים עלינו. אנחנו לא מרשים העברת אמצעים כימיים, שעדיין יש בידי הסורים, ואנו לא מאפשרים את הפרת הריבונות שלנו, בעיקר ברמת הגולן".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים: ישראל תקפה פעמיים בסוריה בתוך 72 שעות
צבא סודאן: הפלנו מל"ט ישראלי חמוש שחדר לשטחנו
סוריה: ישראל תקפה יעדים של צבא אסד באזור דמשק

שר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר-ליין, בישראל, 11 במאי 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר-ליין, בישראל, 11 במאי 2015/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהתייחס לחיסול ארבעה מחבלים ברמת הגולן לפני כשבועיים, אמר: "היה ניסיון לבצע פיגוע של הנחת מטענים על גבולנו ברמת הגולן על ידי חוליה שמופעלת על ידי האיראנים. כשמנסים לפתוח חזית מולנו ברמת הגולן, אנחנו כמובן פועלים כדי להגן על עצמנו".

שר הביטחון נשאל גם אם לדעתו גרמניה צריכה להיות יותר מעורבת ביחסים בין ישראל לפלסטינים. "בעבר כשהצדדים נדחפו למשהו, זה הביא לטרור ושפיכות דמים, כמו אחרי אוסלו, או ניסיונות אחרים מאז אוסלו שלא צלחו. החלטנו לא למשול בפלסטינים ולאפשר להם עצמאות פוליטית, אבל ללא אשליות לגבי היכולת להגיע להסכם קבע בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully