וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושש מעונש מוות: המחבל מבוסטון הביע חרטה על מעשיו

במסגרת שלב הטיעונים לעונשו של ג'וחר צארנייב, שביצע את הפיגוע במרתון בעיר שגרם למותם של שלושה בני אדם, העידו לטובתו 44 עדי אופי. "לאף אחד לא מגיע לסבול כפי שהם סבלו"

המחבל מבוסטון התעורר ומתקשר עם חוקריו בכתב. רויטרס
המחבל ג'וחר צארנייב/רויטרס

המחבל שביצע את הפיגוע במרתון בבוסטון הביע חרטה על מעשיו - כך מסרה אתמול (שני) עדה מטעם ההגנה שהעידה לטובתו בשלב הטיעונים לעונש. בסך הכל העידו 44 אנשים לטובתו של ג'וחר צארנייב, בהם מתנגדת בולטת לעונש מוות, שעשוי להיגזר על צארנייב.

האחות הלן פרג'ין אמרה בעדותה כי בהתייחסותו לקורבנות הפיגוע, אמר צארנייב: "לאף אחד לא מגיע לסבול כפי שהם סבלו". בפיגוע שהתרחש באפריל 2013 נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו יותר מ-260 איש נוספים. לדבריה, צארנייב הביע חרטה אמתית וצער על מעשיו. התביעה דרשה לא להכליל את עדותה, אולם השופט החליט להתחשב בה. פרג'ין בת ה-76 הקימה בניו אורלינס ארגון הפועל נגד עונש המוות ואף הייתה מועמדת בעבר לפרס נובל לשלום.

לקריאה נוספת בנושא
המחבל מבוסטון הורשע ועשוי לעמוד בפני עונש מוות
המחבל מבוסטון במכתב לפני שנתפס: "לא אוהב להרוג חפים מפשע"
תיעוד דרמטי: הפיצוץ במרתון בוסטון – והמחבל עם הפצצה בתיק

האחות הלן פרג'ין, המתנגדת לעונש מוות, בצאתה מדיון בעונשו של המחבל מבוסטון, 11 במאי 2015. AP
האחות הלן פרג'ין בצאתה מבית המשפט בבוסטון, אתמול/AP

התביעה תערוך עתה חקירה נגדית לעדים, ושני הצדדים ימסרו את טיעוניהם הסופיים לפני שחבר המושבעים יחליט על גורלו של צארנייב. פרקליטיו הודו כי היה לו חלק בתכנון הפיגועים, אולם הם טוענים כי אחיו הבוגר טמרלן היה המוח מאחורי הפעולה. אחיו בן ה-26 נהרג בקרב יריות עם המשטרה לאחר הפיגוע.

בנוסף לכך ,הדגישה ההגנה את העובדה שצארנייב היה רק בן 19 בזמן הפיגוע. כמו כן, היא הזכירה את הקשיים שחוו האחים הצ'צ'נים בצעירותם - הם גדלו בקירגיזסטן ובמחוז דגסטן שברוסיה, לפני שעברו לארצות הברית ב-2002. במהלך המשפט צארנייב לא פצה את פיו, אולם הוא פרץ בבכי.

מנגד, התביעה דורשת לגזור עליו עונש מוות. לטענתה, צארנייב החזיק באידיאולוגיה של ארגון אל-קאעדה וביצע את הפיגוע כדי "להעניש את אמריקה" על מבצעיה הצבאיים במדינות מוסלמיות. עם זאת, משפחות הקורבנות מפצירות בתביעה לבטל את דרישתה לעונש מוות ולדרוש במקום זאת מאסר עולם ללא חנינה. לטענתן, עונש זה יעלים את צארנייב מעיני הציבור מהר יותר מהוצאתו להורג, שעלולה להפוך אותו לקדוש מעונה בקרב חוגים איסלאמיים קיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully