וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון הורשע ועשוי לעמוד בפני עונש מוות

9.4.2015 / 0:50

חבר המושבעים במשפטו של ג'וחר צארנייב מצא כי הוא אשם בכל 30 סעיפי האישום נגדו. עתה הוא יידרש להחליט אם לגזור עליו עונש מוות או מאסר עולם ללא אפשרות חנינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חבר המושבעים הרשיע אתמול (רביעי) את ג'וחר צארנייב, המחבל שביצע את הפיגוע במרתון בבוסטון לפני כשנתיים, ברצח של שלושה אנשים ובפציעתם של 264 איש נוספים. כמו כן, צארנייב הורשע גם בפציעת שוטר ארבעה ימים אחרי הפיגוע, כשהוא ואחיו טאמרלן בן ה-26 ניהלו חילופי אש עם המשטרה, שבסיומם נהרג טאמרלן.

חבר המושבעים מצא אותו אשם ב-30 הסעיפים שבהם הוא הואשם ועתה הוא יצטרך להחליט אם לדרוש עונש מוות עבורו או מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. חברי המושבעים התכנסו במשך 11 שעות במשך יומיים של דיונים, אחרי 16 ימים שבהם נשמעו עדויות הפצועים והניצולים מהפיגוע.

המחבל מבוסטון התעורר ומתקשר עם חוקריו בכתב. רויטרס
המחבל ג'וחר צארנייב/רויטרס

ביום שני תם שלב טיעוני שני הצדדים וג'ודית קלארק, פרקליטה מטעם ההגנה הבהירה: "אין תירוץ, ואף אחד לא מנסה להמציא כזה. הטמנת פצצות במרתון בוסטון הייתה מעשה חסר כל היגיון". עם זאת, היא טענה כי האח שנהרג היה זה שתכנן את המתקפה והרכיב את המטענים. "חייבים להבין מי הוביל, ומי רק הלך בעקבותיו".

מצד התביעה, נטען כי צארנייב חלק את אותה אידאולוגיה אלימה עם אחיו. "הוא רצה לעורר את לוחמי הקודש, ולהטיל טרור על המדינה", טען התובע אלוק צ'אקרברטי. "הוא רצה להעניש את אמריקה על מה שהיא עושה לעמו". צארנייב, ממוצא צ'צ'ני, עבר לארצות הברית מרוסיה כעשר שנים לפני המתקפה. "זו הייתה הצהרה, 'עין תחת עין'", הוסיף התובע.

בפיגוע שאירע ב-15 באפריל 2013 נהרגו הילד מרטין ריצ'רד בן השמונה, קריסטל קמפבל בת ה-29 ולו לינגזי, סטודנטית סינית שלמדה בבוסטון.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully