וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד דרמטי: הפיצוץ במרתון בוסטון – והמחבל עם הפצצה בתיק

10.3.2015 / 10:17

המושבעים במשפטו של ג'וחאר צארנייב צפו לראשונה בסרטון המתעד את הנאשם בזירת הפיגוע, שבו נהרגו שני מבוגרים וילד בן 8. בסרטון נראה צארנייב מניח את התיק, מתקשר בטלפון – ונמלט

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סרטון שהוצג לראשונה במשפטו של ג'וחאר צארנייב, הנאשם באחריות לפיגוע במרתון בוסטון, מתעד אותו ואת אחיו בזירת הפיצוץ הקטלני. הסרטון הוצג אמש למושבים בבית המשפט במסצ'וסטס, ומתעד את צארנייב נושא תיק גב, שבו כנראה הוטמנה הפצצה. צארנייב נראה מניח את התיק מחוץ למסעדה, ולאחר מכן מתקשר בטלפון. אחרי שיחה קצרה הוא מתרחק, ואז נראה הפיצוץ.

צארנייב, בן 21, מואשם באחריות לפיגוע בקו הסיום של המרתון ב-15 באפריל 2013. בפיגוע נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 264 אחרים. למרות שפרקליטיו מודים כי הוא אחראי למעשיו, צארנייב עדיין דבק בגרסתו כי הוא אינו אשם.

צוות ההגנה של הצעיר האמריקני-צ'צ'ני טוען כי אחיו הבכור של צארנייב, טמרלאן - שנהרג בחילופי אש עם המשטרה שלושה ימים אחרי הפיגוע - היה ה"מוח" מאחורי המתקפה. בטענתם, ולפיה טמרלאן שיכנע את אחיו הצעיר להשתתף בפיגוע, מקווים פרקליטי ההגנה לחלץ את צארנייב מעונש המוות. ראש צוות ההגנה, ג'ודי קלארק, אמרה בפתח המשפט: "נכון, טמרלאן לא הצמיד אקדח לראשו של ג'וחאר וכפה עליו לחבור אליו, אך עוד תשמעו על ההשפעה שהייתה לו".

הפיגוע במרתון בוסטון - לקריאה נוספת
עדות מצמררת: "ראיתי את בני הקטן מת, ידעתי שאין סיכוי"
אמם של שני המחבלים: "הבולשת האמריקנית תפרה להם תיק"
מיוחד || "יום מושלם לפיגוע תופת" - ניצולת הפיגוע כותבת לוואלה חדשות

מרתון בוסטון – תיעוד חדש של הפיגוע בקו הסיום שנחשף במשפטו של המחבל ג'וחאר צארנייב. מרץ 2015. רויטרס
הרגעים הראשונים אחרי הפיצוץ. מתוך הסרטון שהוצג למושבעים/רויטרס

אתמול הציגו פרקליטיו של צארנייב ציוצי טוויטר, שנשלחו משני חשבונות שהפעיל הנאשם. על פי עדות של סוכן אף-בי-איי, כמה שעות אחרי הפיגוע, ציטט צארנייב את שיר הבלוז המפורסם "ain't no love in the heart of the city". צארנייב גם הגיב בטוויטר לאדם שסיפר על גבר שאיבד את ארוסתו, וכתב לו: "זה סיפור מזויף".

משפטו של צארנייב נפתח בשבוע שעבר בעדות מצמררת, שמסר למושבעים אביו של אחד הקורבנות - ביל ריצ'ארד, שבנו מרטין בן ה-8 היה צעיר ההרוגים בפיגוע. האב סיפר כי לפני שהחל המרוץ, הוא הלך יחד עם מרטין ועם בתו השנייה, ג'יין, לאכול גלידה. השלושה התמקמו כדי לצפות ברצים מגיעים לקו הסיום. דקות מעטות לאחר שהפצצה הופעלה, איבדה ג'יין את רגלה, ומרטין נהרג. "ראיתי ילד קטן שגופו נפגע קשות מהפיצוץ", סיפר האב בקור רוח מקפיא. "ידעתי ממה שראיתי כי אין שום סיכוי", הסביר האב שנאלץ להציל את בתו, ולנטוש את גופת בנו. "הוא היה בן שמונה בלבד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ג'וחאר צארנייב ברגע לכידתו/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully