וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט המחבל מבוסטון: העדות המצמררת של אביו של אחד הנרצחים

ביל ריצ'ארד, אביו של מרטין בן השמונה שהיה אחד משלושת הקורבנות בפיגוע במרתון בעיר לפני שנתיים, סיפר במהלך המשפט של המחבל צרנייב איך נאלץ לוותר על בנו כדי להציל את בתו. "ידעתי ממה שראיתי שאין שום סיכוי"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

משפטו של ג'וחאר צרנייב, המחבל שהודה בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון לפני כשנתיים, נפתח לפני יומיים, ואמש (חמישי) מסר אביו של אחד הקורבנות עדות מצמררת. ביל ריצ'ארד סיפר בקול קר וחד לחבר המושבעים על בנו מרטין, שנהרג בפיצוץ אחד משני המטענים שהופעלו בקו הסיום של התחרות. בפיגוע נהרגו עוד שני בני אדם ו-250 איש נוספים נפצעו.

ריצ'ארד סיפר כי לפני שהחל המרוץ הוא הלך יחד עם מרטין ובתו ג'יין לאכול גלידה ואז התמקמו כדי לצפות ברצים מגיעים לקו הסיום. דקות מעטות לאחר שהפצצה הופעלה, איבדה ג'יין את רגלה ומרטין נהרג. "ראיתי ילד קטן שגופו נפגע קשות מהפיצוץ", סיפר האב בקור רוח מקפיא. "ידעתי ממה שראיתי כי אין שום סיכוי", הסביר האב שנאלץ להציל את בתו ולוותר על גופת בנו. "הוא היה בן שמונה", חתם את עדותו.

נפתח משפטו של המחבל מבוסטון, ארצות הברית, מרץ 2015. AP
מפגינים ואזרחים מחוץ לבית המשפט, רביעי/AP

בפתח משפטו ביום רביעי אמרה ג'ודי קלארק פרקליטת המחבל, כי "זו הייתה שורת מעשים חסרי היגיון ומוטעים בצורה איומה, שבוצעו על ידי שני אחים". לדבריה, אחיו טאמרלן, שנהרג בקרב יריות עם המשטרה, הוא זה שהגה את הרעיון ושכנע את אחיו. בהופעתו הראשונה בפני בית המשפט, בשנת 2013, טען צרנייב לחפותו.

"אמנם טאמרלן לא הצמיד אקדח לראשו של ג'וחאר וכפה עליו לחבור אליו, אבל אתם עוד תשמעו על ההשפעה שהייתה לאחיו הגדול", הוסיפה בפתח משפטו, שמהווה את תיק הטרור הגדול ביותר בארצות הברית מאז הפיגוע באוקלהומה סיטי לפני כ-20 שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המחבל עומד בפני גזר דין מוות

לטענת התביעה, צרנייב בן ה-21 ואחיו, שתלו את המטענים באופן ש"יקרע אנשים לגזרים, וייצור מחזה מדמם". לאחר מכן, המשיכו השניים לבילוי עם חבריהם בעיר. "הוא האמין שהוא חייל במלחמה קדושה נגד האמריקנים", הוסיף התובע הפדרלי וויליאם ווינרב. "הוא גם האמין שהוא מנצח, שהוא לקח צעד קדימה לקראת גן העדן. זה היה המניע שלו לביצוע הפשעים האלה".

צרנייב מואשם ב-30 סעיפים שונים של שימוש בנשק חם, פיצוץ מטען, פגיעה מכוונת ברכוש ופריצה לכלי רכב. להערכת הרשויות, 12 המושבעים יגיעו בעוד כשלושה עד שישה חודשים להחלטה בנוגע לאישומים ולמניע לביצוע הפיגוע הקטלני. 17 מתוך האישומים נושאים עונש מירבי של גזר דין מוות. הראיות הרבות שנצברו נגד צרנייב, כולל סרטון שלו מניח את אחד המטענים בזירה, ככל הנראה לא הותירו להגנה מרחב תמרון של ממש, אולם מומחים משפטיים העריכו כי פרקליטיו של הנאשם יבקשו שלא להטיל עליו עונש מוות, בטענה כי טאמרלן היה היוזם, שתמרן את אחיו הצעיר וגרם לו להשתתף בפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully