וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון הודה בפתח משפטו: "מעשים חסרי היגיון"

קו ההגנה שהציגה פרקליטתו של ג'וחאר צרנייב, במהלך יומו הראשון של משפטו בגין אחריות לפיגוע במרתון בוסטון, ניסה להטיל את האחריות על אחיו, שנהרג בחילופי אש עם המשטרה. התביעה: "הוא האמין שהוא חייל במלחמה קדושה"

נפתח משפטו של המחבל מבוסטון, ארצות הברית, מרץ 2015. AP
מפגינים ואזרחים מחוץ לבית המשפט, היום/AP

"זו הייתה שורת מעשים חסרי היגיון ומוטעים בצורה איומה, שבוצעו על ידי שני אחים" – כך אמרה היום (רביעי) ג'ודי קלארק, פרקליטתו של ג'וחאר צרנייב, המחבל מבוסטון שהפעיל מטען במהלך מרתון בעיר לפני שנתיים. לדבריה, אחיו טאמרלן, שנהרג בקרב יריות עם המשטרה, הוא זה שהגה את הרעיון ושכנע את אחיו. בהופעתו הראשונה בפני בית המשפט, בשנת 2013, טען צרנייב לחפותו.

"אמנם טאמרלן לא הצמיד אקדח לראשו של ג'וחאר וכפה עליו לחבור אליו, אבל אתם עוד תשמעו על ההשפעה שהייתה לאחיו הגדול", הוסיפה בפתח משפטו, שמהווה את תיק הטרור הגדול ביותר בארצות הברית מאז הפיגוע באוקלהומה סיטי לפני כ-20 שנים. שלושה בני אדם נהרגו בפיגוע בבוסטון ויותר מ-250 נפצעו, לאחר ששני מטענים התפוצצו בסמוך לקו הסיום של מרתון בוסטון ב-15 באפריל 2013.

עוד בוואלה חדשות:
אם המחבלים מבוסטון: "הבולשת תפרה להם תיק"
ביום הפיגוע המחבל כתב בטוויטר: "שמרו על עצמכם"
מתאגרף וילד מסיבות: הכירו את המחבלים הצ'צ'נים מבוסטון

נפתח משפטו של המחבל מבוסטון, ארצות הברית, מרץ 2015. AP
אחד הקרובנות מגיע לבית המשפט, היום/AP

לטענת התביעה, צרנייב בן ה-21 ואחיו, שתלו את המטענים באופן ש"יקרע אנשים לגזרים, וייצור מחזה מדמם". לאחר מכן, המשיכו השניים לבילוי עם חבריהם בעיר. "הוא האמין שהוא חייל במלחמה קדושה נגד האמריקנים", הוסיף התובע הפדרלי וויליאם ווינרב. "הוא גם האמין שהוא מנצח, שהוא לקח צעד קדימה לקראת גן העדן. זה היה המניע שלו לביצוע הפשעים האלה".

צרנייב מואשם ב-30 סעיפים שונים של שימוש בנשק חם, פיצוץ מטען, פגיעה מכוונת ברכוש ופריצה לכלי רכב. להערכת הרשויות, 12 המושבעים יגיעו בעוד כ-3-6 חודשים להחלטה בנוגע לאישומים ולמניע לביצוע הפיגוע הקטלני. 17 מתוך האישומים נושאים עונש מירבי של גזר דין מוות. הראיות הרבות שנצברו נגד צרנייב, כולל סרטון שלו מניח את אחד המטענים בזירה, ככל הנראה לא הותירו להגנה מרחב תמרון של ממש, אולם מומחים משפטיים העריכו כי פרקליטיו של הנאשם יבקשו שלא להטיל עליו עונש מוות, בטענה כי טאמרלן היה היוזם, שתמרן את אחיו הצעיר וגרם לו להשתתף בפעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'וחאר צרנייב, החשוד בפיגוע במרתון בוסטון. רויטרס
ג'וחאר צרנייב/רויטרס

הפרקליטה קלארק קראה לחבר המושבעים בנאום הפתיחה: "השאירו את לבבכם ואת ראשכם פתוחים" עד לסיום המשפט. התובע ווינרב, בפנייתו לבית המשפט, שבו נכחו קורבנות רבים של הפיגוע, טען מנגד כי הפצצה שבה השתמש צרנייב הייתה "מהסוג שטרוריסטים אוהבים כי היא נועדה לקרוע אנשים לגזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully