וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון במכתב לפני שנתפס: "לא אוהב להרוג חפים מפשע"

במסגרת משפטו של ג'וחר צארנייב הוצג לחבר המושבעים מכתב שכתב בעיפרון על החלק הפנימי של הסירה שבה הסתתר מהשוטרים, ונימק את מניעיו. "ממשלת ארצות הברית הורגת מוסלמים חפים מפשע, אני לא יכול לסבול רוע כזה ללא עונש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד דרמטי: הפיצוץ במרתון בוסטון - והמחבל עם הפצצה בתיק)

"אנחנו, המוסלמים, גוף אחד. אתה פוגע באחד, אתה פוגע בכולנו" - כך כתב ג'וחר צארנייב, המחבל מהפיגוע במרתון בבוסטון לפני כשנתיים, במהלך מסע ההימלטות שלו מידי השוטרים. שלושה ימים לאחר שביצע יחד עם אחיו הגדול, טאמרלן, את הפיגוע שבו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו 264, התחבא ג'וחר בסירה בקרבת מקום. על החלק הפנימי שלה הוא כתב מכתב שהוצג אתמול (שלישי) לחבר המושבעים במשפט במסצ'וסטס בעניינו, ובו הוא הסביר מדוע ביצע את הפיגוע הרצחני.

"ממשלת ארצות הברית הורגת אזרחים חפים מפשע שלנו (מוסלמים), אבל רובכם כבר יודעים את זה", כתב בעיפרון כשהתחבא. "אני לא יכול לסבול רוע כזה ללא עונש. אנחנו, המוסלמים, גוף אחד. אתה פוגע באחד, אתה פוגע בכולנו". חלק מהדברים שכתב אינם ברורים, משום שבמהלך חילופי האש בינו לבין המשטרה חדרו קליעים לסירה ולדף, ואלה מחקו חלקים ממה שכתב.

עוד בנושא:
תיעוד דרמטי: הפיצוץ במרתון בוסטון – והמחבל עם הפצצה בתיק
עדות מצמררת: "ראיתי את בני הקטן מת, ידעתי שאין סיכוי"
אם המחבלים מבוסטון: "הבולשת תפרה להם תיק"

המכתב שכתב המחבל מבוסטון בסירה שבה התחבא מהשוטרים. מטוויטר, צילום מסך
צרנייב על רקע המכתב בתוך הסירה/צילום מסך, מטוויטר

"אני לא אוהב להרוג חפים מפשע, זה אסור באיסלאם, אך מכיוון ש(חור של קליע), זה מותר", כתב. לאחר מכן, התייחס במכתבו גם לאחיו הגדול שנהרג שלושה ימים לאחר הפיגוע במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון, וכתב כי הוא מקנא בו משום שכעת הוא בגן עדן.

צארנייב, בן 21, מואשם באחריות לפיגוע בקו הסיום של המרתון ב-15 באפריל 2013. בפיגוע נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 264 אחרים. למרות שפרקליטיו מודים כי הוא אחראי למעשים, צרנייב עדיין דבק בגרסתו כי הוא אינו אשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צרנייב יוצא מהסירה ברגע לכידתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפטו של צארנייב נפתח בשבוע שעבר בעדות מצמררת שמסר למושבעים אביו של אחד הקורבנות - ביל ריצ'ארד, שבנו מרטין בן ה-8 היה צעיר ההרוגים בפיגוע. האב סיפר כי לפני שהחל המרוץ הוא הלך יחד עם מרטין ועם בתו השנייה, ג'יין, לאכול גלידה. השלושה התמקמו כדי לצפות ברצים מגיעים לקו הסיום. דקות מעטות לאחר שהפצצה הופעלה, איבדה ג'יין את רגלה ומרטין נהרג. "ראיתי ילד קטן שגופו נפגע קשות מהפיצוץ", סיפר האב בקור רוח מקפיא. "ידעתי ממה שראיתי כי אין שום סיכוי", הסביר האב שנאלץ להציל את בתו ולנטוש את גופת בנו. "הוא היה בן שמונה בלבד", אמר.

אמש הוצג למושבעים גם סרטון המתעד את צארנייב ביום הפיגוע, נושא תיק גב שבו כנראה הוטמנה הפצצה. צארנייב נראה מניח את התיק מחוץ למסעדה, ולאחר מכן מחייג בטלפון. אחרי שיחה קצרה הוא מתרחק, ואז נראה הפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully