וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון ירכוש מגרמניה 4 ספינות סיור בעלות 430 מיליון אירו

11.5.2015 / 12:22

המטרה העיקרית של הספינות היא להגן על אסדות הגז. כשליש מעלותן תמומן על ידי מענק מיוחד של ממשלת גרמניה והיתר מתקציב חיצוני של משרד הביטחון. הספינה הראשונה תסופק לחיל הים בעוד חמש שנים

צילום: משרד הביטחון

משרד הביטחון חתם הבוקר (שני) על עסקה לרכישת ארבע ספינות סיור לחיל הים מגרמניה. הרכישה תתבצע במסגרת תכנית ההצטיידות שאישרה הממשלה להגנה על "המים הכלכליים" של מדינת ישראל - האסדות לחיפושי והפקת גז במרחב הימי הכלכלי שממערב לחופי ישראל. ההסכם נחתם בטקס במשרד הביטחון בהשתתפות מנכ"ל המשרד, אלוף (מיל') דן הראל, מנכ"ל המספנה הגרמנית וסמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, שמואל צוקר.

ספינות חיל הים עגנו בנמל פיראוס ביוון. דובר צה"ל
ספינות המגן יהיו גדולות יותר מספינות הסער. ספינת חיל הים/דובר צה"ל

עלות הספינות 430 מיליון אירו. כשליש מהעלות, 115 מיליון אירו, תממן ממשלת גרמניה במענק מיוחד. לדברי גורם ביטחוני בכיר, יתר הסכום ימומן מתקציב חיצוני של תקציב הביטחון. בנוסף, המספנה הגרמנית Andreas Burmester אשר בונה את צוללות הדולפין הישראליות ושממנה ירכשו הספינות, התחייבה לבצע רכש גומלין בישראל ביותר מ-700 מיליון שקל.

עוד בוואלה! NEWS:
רפ"ק מלכה לא יהיה עד מדינה: "לקחתי אחריות, צריך לשלם על המעשים"
בן 40 נהרג כשביקש לסייע לנהג בכביש 4 ונפגע מרכב
חשש מטרור: משרד הביטחון דורש רבע מיליארד לאבטחת הנמל בתמנע

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') דן הראל, מנכ"ל המספנה הגרמנית, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון שמואל צוקר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
החתימה על הסכם הרכישה, הבוקר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ספינות המגן תוצרת גרמניה יהיו גדולות הרבה מספינות הסער 5 הפועלות כיום בחיל הים. הן יאפשרו לצה"ל להגדיל את הפעילות המבצעית בטווחים רחוקים הרבה יותר, להרחיב את היקף מלאכת איסוף המודיעין, ההגנה והתקיפה ובמקביל לעלות באופן משמעותי את רמת החמקנות של כלי השיט מפני ציים עוינים.

לדברי הגורם הביטחוני הבכיר, ספינות המגן הגרמניות הן מהמתקדמות בעולם מסוגן והוטמעו בהן לקחים של צה"ל בזירה הימית, תוך היערכות לקראת האתגרים והאיומים בעתיד. המטרה העיקרית של הספינות היא להגן על אסדות הגז. "חיל הים מאושר מהחתימה על עסקת הרכש", אמר הבכיר. "הספינה הראשונה תגיע בעוד חמש שנים ושאר כלי השיט יגיעו באופן מדורג. אין ספק שכלי השיט הללו פותחים למדינת ישראל אפשרויות מבצעיות נוספות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully