וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפ"ק מלכה לא יהיה עד מדינה: "לקחתי אחריות, צריך לשלם על המעשים"

11.5.2015 / 12:00

קצין המשטרה לשעבר הודיע כי הוא שולל אפשרות שישמש עד מדינה, בפרשה שבה הוא חשוד בקבלת שוחד בתמורה למידע על חקירות. כתבי אישום נגדו ונגד פישר יוגשו כבר השבוע. "זה לא רק הכסף, זה עוד נסיבות". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: גדעון צנטר, עריכה: ניר חן

רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר בלהב 433, שחשוד בפרשת רונאל פישר, הודיע היום (שני) כי לא ישמש עד מדינה בתיק. "זה לא רק הכסף, זה עוד נסיבות", אמר בדיון בבית משפט השלום בירושלים והוסיף: "לקחתי אחריות, ואני צריך לשלם על המעשים שלי". בכך הזים מלכה את הפרסומים שלפיהם הוא שוקל מהלך של הפיכה לעד מדינה. מעצרו של מלכה, החשוד כי הדליף מידע לעו"ד פישר בתמורה לכסף, הוארך בשלושה ימים. ביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש נגדו ונגד פישר כתבי אישום לבית המשפט.

"כל הפרשות בתיק נסובות סביב שיבוש מהלכי משפט. החשוד הוכיח למעשה שהוא שבשן סדרתי", אמרה נציגת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נועה לימור, בדיון. "עצם המהות של הפגישה היא שיבוש. הם טכסו עצות ודנו כיצד יש להתנהל בחקירה. היה שם קונסיליום, זה לא מפגש של חשוד עם עורכי דינו.

"ערן מלכה היה קצין משטרה מושחת שהיה אמון על חקירות רגישות", הוסיפה. "עו"ד רונאל פישר פעל באופן מניפולטיבי ליצירת קשרים בחקירות וסחט אותם, והכול בעד בצע כסף. המעשים שמיוחסים למשיבים נעוצים בתחכום ותעוזה".

הארכת מעצר לערן מלכה (מימין) השוטר בפרשת רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
מלכה/טלי מאייר

עו"ד קרן שפירא, פרקליטתו של פישר, אמרה בתום הדיון: "הפרשה מכונה 'פרשת פישר' מהטעם היחיד שהוא אדם מפורסם. מדובר בקצין משטרה שמדליף לאדם פרטי. הפרשה צריכה להיקרא פרשת מלכה. חלקו היחסי של פישר נמוך יותר. כפי שבית המשפט הסכים כאן, עילת המסוכנות אינה קיימת. אני מקווה שעו"ד פישר לא ישלם 'פרמייה' על כך שהוא אדם מפורסם".

מוקדם יותר הותר לפרסום כי אביב ויוסף נחמיאס הם שני הקבלנים שחשודים במתן שוחד בפרשה המסועפת. זאת, לאחר שבית המשפט העליון דחה אתמול את ערעורם. השניים, תושבי מרכז הארץ, חשודים שהעבירו לעו"ד פישר כספים בתמורה למידע על חקירה שהתנהלה נגדם.


לקריאה נוספת:
פרשת פישר: רות דוד חשודה גם במתן שוחד לאיש ציבור
מקורב לצמרת: כשרונאל פישר הציע לקשר ביני לבין המפכ"ל
הרופא הבכיר שנעצר בפרשת פישר - מנהל מחלקה באברבנאל

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עו"ד רונאל פישר מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, 30 באפריל 2015. גדעון צנטנר
פישר מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, לפני שבוע וחצי/גדעון צנטנר

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חושדים כי פישר נפגש עם אביב, האח הבכור מבין השניים בפריז, צרפת, ודרש ממנו תשלום שכר טרחה, לאחר שידע כי מתקיימת חקירה סמויה נגד החברה הקבלנית שבבעלותו. החוקרים חושדים כי פישר ידע על קיום החקירה הודות למידע שהעביר לו מלכה, שהיה ראש צוות חקירה ביחידה הכלכלית של להב 433.

באת כוחם של הקבלנים, עו"ד ליה פלוס, מסרה בתגובה: "שמותיהם של מרשיי עלו במסגרת הפרשיה הנחקרת והם שיתפו פעולה עם הרשויות על מנת לקדם את חקר האמת. משהוברר למשטרה כי מרשיי הינם קורבנות של רונאל פישר והונו על ידו, הם שוחררו ללא כלום לביתם ושבו למסלול חייהם הרגיל. בימים אלו אנו שוקדים על הכנת תביעה נזיקית נגדו בגין עוגמת הנפש הרבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
איש העסקים בפרשת רונאל פישר מגיע לבית המשפט השלום בירושלים (חולצה כחול כהה), אפריל 2015. טלי מאייר
יאיר ביטון בבית משפט השלום בירושלים, אתמול/טלי מאייר

אתמול הותר לפרסם כי יאיר ביטון הוא הקבלן הבכיר החשוד במעורבות בפרשה. בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרו בארבעה ימים. ביטון, בעלי חברת "ב. יאיר", חשוד בתיווך לשוחד לקובי כחלון, אחיו של שר האוצר המיועד משה כחלון, ובשיבוש הליכי חקירה. ביטון, שהיה דרוש לחקירה, נחת אתמול בבוקר לאחר ששהה עד כה בחו"ל, ונלקח לחקירה במח"ש. במהלך הדיון נערכו עימותים בין ביטון לבין כחלון. הקשר בין ביטון לפרשה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

כמו כן, מעצרה של עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר שנעצרה בחשד למעורבות בפרשה, הוארך אתמול ביממה, שבסופה היא תשוחרר למעצר בית. עוד נקבע כי אסור לה לעסוק במקצוע במשך חודשיים. היא חשודה עתה במתן שוחד לאיש ציבור, בנוסף לתיווך לשוחד לאיש ציבור אחר ולשיבוש הליכי משפט. לפי החשד, היא קיבלה כספים לא כשרים בזמן שייצגה את ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת "ב. יאיר". במח"ש חושדים כי דוד קיבלה כספים מעו"ד פישר. דוד טוענת כי היא לא ייצגה את ביטון, אולם פרקליטו, עו"ד איתן פלג, טען כי ביטון "ראה אותה כעורכת דינו".

(עדכון ראשון: 8:30)

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
חשודה במתן שוחד לאיש ציבור. רות דוד בבית משפט השלום בירושלים, אתמול/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully