וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מטרור: משרד הביטחון דורש רבע מיליארד לאבטחת הנמל בתמנע

11.5.2015 / 10:55

גורמים בצה"ל מתריעים מפני החשת מאמצי ארגוני הג'יהאד העולמי לחדור דרך גבול ירדן ואף לירות רקטות. בשל כך, יבקש משרד הביטחון מהממשלה תקציב ענק להקמת גדר ותתבצע הערכת מצב בנוגע להצבת כיפת ברזל

גבול ישראל-ירדן, מרץ 2015. AP
גבול ישראל-ירדן/AP

בחצי השנה האחרונה מתמודדת חטיבת הערבה, בפיקודו של אלוף-משנה איציק כהן, עם חדירות של פועלים זרים משטח ירדן. למרות שעד כה לא היה מדובר בגורמים עוינים, במערכת הביטחון מקנן כל העת החשש מפני התגברות הטרור באזור, ובעיקר לאחרונה בשל הקמת שדה התעופה החדש בתמנע. לפי גורמים בצה"ל, פתיחת השדה עלולה להביא עמה איומים חדשים.

בשל כך, מיד לאחר הקמת הממשלה יעביר משרד הביטחון בקשה לתוספת תקציב של 250 מיליון שקלים למימון גדר באורך 30 ק"מ באזור הגבול. הגדר האמורה מתוכננת להיבנות מקו המים, שם כבר הוצבו חיישנים מתקדמים למניעת חדירה מהים, ועד למרחק של 30 ק"מ ביבשה צפונה משם כדי להגן על שדה התעופה ההולך ונבנה.

לדברי גורמי ביטחון, מדובר בפרויקט לאומי שמחייב תקציב כולל של כשלושה מיליארד שקלים. שלב א' של התכנית, שינוהל על ידי ראש מנהלת הגדר במערכת הביטחון תת-אלוף ערן אופיר, נמצא בשלבי תכנון מתקדמים על ידי מהנדסים של משרד הביטחון על בסיס המלצות של צה"ל. תקצוב השלבים הנוספים יהיה תלוי בהיקף האיומים והערכות מצב שיבוצעו בצה"ל.

עוד בנושא:
דיווח: "צה"ל עורך תרגיל גדול בבקעה - ללא תיאום עם ירדן"
שטח הפקר: שני מסתננים טורקים שחדרו מירדן נתפסו ביטבתה

סוללת כיפת ברזל הוצבה באזור ירושלים, 8 בספטמבר 2013. טלי מאייר
סוללת כיפת ברזל/טלי מאייר

"פתיחת שדה התעופה בתמנע תהיה תלויה, בין היתר, בהקמת גדר מערכת מתקדמת בדומה לגדר בגבול מצרים", הסביר גורם צבאי בכיר. "הגבול המזרחי הוא מהרגועים שיש למדינת ישראל, אך כשיקום שדה התעופה אנחנו לא יכולים להתעלם מאיומים עתידיים. אפשר להגיד בזהירות כי ארגוני ג'יהאד עולמיים מנסים לחדור לשטח הירדני מכמה כיוונים, בשלב זה ללא הצלחה".

במקביל לבניית הגדר, גורמים בפיקוד דרום מדגישים כי הקמת שדה התעופה בתמנע מחייבת חשיבה מחודשת בנוגע להצבת סוללת "כיפת ברזל" באזור. הגורמים הבהירו כי לפי שעה לא ידוע על כוונה לשגר רקטות בגבול אך לא ניתן להוציא זאת מכלל אפשרות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully