וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צה"ל עורך תרגיל גדול בבקעה - ללא תיאום עם ירדן"

גורמים ירדניים מסרו לרשת "אל-ג'זירה" כי לאזור מוזרמים כוחות רבים לצד כמות גדולה של טנקים, סוללות כיפת ברזל ומערכות ארטילריה. הגורמים ציינו כי מטרת התרגיל אינה ידועה

גבול ישראל-ירדן, מרץ 2015. AP
גבול ישראל-ירדן/AP

כוחות צה"ל עורכים בימים האחרונים תרגיל צבאי רחב היקף באזור נהר הירדן ובסמוך לגבול, ללא הודעה מוקדמת וללא תיאום עם הצד הירדני - כך דיווחה הלילה (שבת) רשת "אל-ג'זירה". על פי הדיווח, שהסתמך על גורמים בירדן, במסגרת התרגיל מזרים צה"ל לאזור כוחות גדולים וכן כמות גדולה של טנקים, סוללות כיפת ברזל, מערכות ארטילריה, נגמ"שים, דחפורים וכלים כבדים נוספים.

בנוסף לכך, על פי הדיווח, הכוחות מבצעים בשטח ניווטים, אימוני ירי וכן אימונים להקמת גשרים ניידים מצדו האחד של הנהר לצדו השני. הגורמים ששוחחו עם "אל-ג'זירה" הדגישו כי מטרת התרגיל אינה ידועה ולא נחשפה לשלטונות בעמאן.

לקריאה נוספת:
"מחכים שיהיה פיגוע": כך הפך גבול ישראל-ירדן בערבה לשטח הפקר
חשש בישראל: דאעש צובר כוח בקרוב לערבה, עשרות ק"מ מהגבול
במערכת הביטחון חוששים: היעד הבא של דאעש - ירדן

תרגיל חטיבה 188. דובר צה"ל
חיילי צה"ל בתרגיל/דובר צה"ל

בצה"ל מתקיים שיתוף אינטרסים עם צבא ירדן לסיכול פעולות טרור בשני הצדדים. עם זאת, במערכת הביטחון מודעים היטב לנפיצות שקיימת באזור ולחוסר היציבות האזורית, ולכן הם מקיימים תרגילים כדי להיערך לאפשרות של זליגת טרור לאזור הבקעה.

חשוב לציין כי הממלכה ההאשמית נאבקת בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בגבולות עיראק וסוריה, שבשטחיהן כבש הארגון הקיצוני אזורים רבים והחיל בהם את חוקי השריעה. במקביל, קלטה ירדן מאות אלפי פליטים משתי המדינות הללו וקיים חשש שנמצאים בה תאים רדומים שעשויים לפעול בתוך שטחי המדינה.

קרבות המתנהלים בעיר בייג'י שבצפון עיראק. טוויטר, אתר רשמי
לוחמי דאעש באזור בייג'י, עיראק/אתר רשמי, טוויטר

בחודשים האחרונים צבר דאעש תמיכה בקרב שבטים בדואיים בירדן, עשרות קילומטרים מגבול הערבה. החשש העיקרי הוא שהאהדה, שבשלב זה מתבטאת בתהלוכות גלויות של אזרחים ירדנים, תהפוך להקמת תאי טרור של הארגון שינצלו את הגבול הפתוח, יחדרו לשטח ישראל ויבצעו בה פיגועים.

החשש מתגבר לנוכח העובדה שטרם הוקמה גדר חכמה לאורך הגבול עם ירדן באזור אילת, וחטיבת הערבה, האמונה על אבטחת הגבול, סובלת מהקצאות דלות בכוח אדם. מפקד פלוגה בגבול ירדן אחראי על אבטחת שטח הגדול פי שלושה מזה שעליו אחראי מקבילו בגבול מצרים. בחודשים האחרונים אירעו כמה מקרים שבהם ניצלו מסתננים את הגבול הפרוץ וחדרו מירדן לשטח ישראל. בחלק מהמקרים הגיעו המסתננים לאזור יטבתה שבערבה, עלו לכלי רכב ונעלמו. שניים מהמסתננים נלכדו לפני כשבועיים על ידי כוח של חטיבת הערבה. כאשר תוחקרו התברר כי מדובר באזרחים טורקים שהגיעו לישראל כדי למצוא עבודה. בתום בידוק בשטח, הם הועברו להמשך טיפולה של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully