וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש המודיעין הסורי נעצר בחשד שתכנן "הפיכה בדמשק"

ה"טלגרף" הבריטי מצטט גורמים בסביבתו של בשאר אסד, ולפיהם עלי ממלוכ, מבכירי המשטר הסורי, הועבר למעצר בית. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר

עלי ממלוכ, ראש המודיעין של סוריה. סוכנות הידיעות הסורית,
עלי ממלוכ/סוכנות הידיעות הסורית

עלי ממלוכ, מבכירי המשטר הסורי ומהאישים הקרובים ביותר לנשיא בשאר אסד, הועבר למעצר בית, בחשד ש"תכנן הפיכה" בדמשק - כך נטען הבוקר ב"טלגרף" הבריטי.

לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

על פי הדיווח, לממלוכ הייתה ביקורת חריפה על ההשפעה הגוברת של היועצים האיראנים שהוצמדו לנשיא הסורי. בחודש שעבר דווח על מותו של בכיר סורי, שגם הוא התנגד בחריפות להתערבותה של איראן בדמשק.

ממלוכ עומד בראש הסוכנות לביטחון לאומי, גוף הממונה על כל גופי הביון בסוריה. על פי הדיווח, הוא הואשם בניהול מגעים חשאיים עם "כמה מדינות התומכות במורדים ובעריקים מהמשטר הסורי".

על פי ה"טלגרף", מקורות בארמון הנשיאות בדמשק אמרו ש"אסד נאבק לשמר את המעגל הפנימי של המשטר, שחבריו פנו אלה נגד אלה". מקור נוסף אמר לעיתון כי ממלוכ נעצר אחרי שניהל מגעים עם המודיעין הטורקי באמצעות מתווכים. כמו כן, הוא הואשם ביצירת קשר עקיף עם רפעת אסד, דודו הגולה של הנשיא בשאר אסד.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות
חודש לאחר שהוכה: מת הבכיר הסורי שהתנגד למעורבות האיראנית בדמשק
תיעוד: מכונית תופת מתפוצצת ליד מבנה שבו נצורים כוחות אסד
הנשיא בשאר אסד בהופעה פומבית נדירה: "הפסדים הם חלק מהמלחמה"

נשיא סוריה בשאר אסד – 6 במאי 2015. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד, בשבוע שעבר עם תומכיו במיקום לא ידוע/רויטרס

רפעת אסד, שנמלט מסוריה אחרי ניסיון הפיכה כושל ב-1984, סירב להגיב על הדיווח, אך ה"טלגרף" ציטט "מקור המצוי בפרטים", ולפיו "יש אינטרס גדול בקרב הצבא והקצונה הסורית, השואפים שרפעת יחזור לסוריה".

בחודש שעבר דווח בהרחבה בסוריה ובלבנון על מותו של רוסתום רזאלה, בכיר נוסף במשטר הסורי, שכמו ממלוכ, גם הוא היה בן למשפחה סונית. רזאלה כיהן בעבר כראש "מינהלת הביטחון הפוליטי" של סוריה, ועמד בלב מחלוקת עם נאמניו של הנשיא אסד, מפני שמתח ביקורת על המעורבות האיראנית במלחמת האזרחים במדינה. על פי כמה דיווחים, רזאלה מת מפצעיו אחרי שהוכה בהוראת עמיתו, ראש המודיעין הצבאי רפיק שחאדה.

בשבוע שעבר, הופיע הנשיא אסד בציבור באופן נדיר, והתייחס למפלות האחרונות שספג משטרו במאבק עם ארגוני המורדים. הוא אמר לתומכיו כי "הפסדים בקרב הם חלק מהמלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully