וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מכונית תופת מתפוצצת ליד מבנה שבו נצורים כוחות אסד

ארגוני מורדים, בהם ג'בהת א-נוסרה, הסתערו על בית חולים שבו לכודים 250 איש, בהם קצינים בכירים בצבא סוריה. הם הצליחו להיכנס לראשונה למבנה במתחם, שנמצא בצפון-מערב המדינה

עריכה: טל רזניק

ארגוני מורדים סוריים הסתערו אתמול (ראשון) על בית חולים במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה, שבו נצורים חיילים מצבא סוריה. ארגון ג'בהת א-נוסרה, שפועל באזור תחת קואליציה של ארגונים איסלאמיים, פרסם סרטון שבו נראית מכונית תופת מתפוצצת בסמוך לבית החולים שבפאתי העיירה ג'יסר א-שורור, שנכבשה בחודש. כ-250 חיילים ונאמני המשטר מכותרים במקום בשבועיים האחרונים.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כוחות המורדים הצליחו להיכנס לראשונה לאחד ממבני בית החולים, שאליו שולח משטרו של הנשיא בשאר אסד תגבורות כדי לסייע לחיילים הנצורים. חיל האוויר של סוריה מפציץ את האזור מאז שעות הבוקר במטרה לעכב את לוחמי הארגונים השונים. בית החולים נותר אחד מהמקומות האחרונים שעליהם שולט אסד במחוז, שבירתו נכבשה בחודש שעבר. אידליב סמוך למחוז החוף לטקיה, שנחשב למעוזו של המשטר העלוואי. בשבוע שעבר הבטיח הנשיא אסד, שהופיע באופן נדיר בציבור, לשלוח תגבורות לאזור כדי לשבור את המצור של המורדים.

לקריאה נוספת בנושא
אסד בהופעה פומבית נדירה: "הפסדים הם חלק מהמלחמה"
תיעוד: ג'בהת א-נוסרה כובש את המעוז האסטרטגי של אסד

תיעוד: מכונית תופת מתפוצצת ליד בית חולים ובו כוחות אסד. צילום מסך
הכוחות הסתערו בשעות הבוקר. הפיצוץ בבית החולים/צילום מסך

לדברי ראש הארגון עמי עבד א-רחמן, היושב בבריטניה, "המורדים הסתערו הבוקר על מתחם בית החולים שבפאתיה הדרום-מערביים של ג'יסר א-שורור", מסר. לדבריו, "הם נכנסו לאחד המבנים וניהלו חילופי אש כבד עם החיילים במתחם". הוא הוסיף כי המתקפה החלה עם פיצוץ מכונית התופת, שבעקבותיו הצליחו המורדים להיכנס בפעם הראשונה למתחם. בין 250 האנשים הלכודים בתחומי בית החולים, נמצאים כ-150 חיילים, בהם קצינים בכירים, יחד עם בני משפחתם וכמה עובדי ציבור.

במקביל, חיזבאללה טען אתמול כי לוחמיו חיסלו 20 לוחמים משורות ג'בהת א-נוסרה והרסו כמה מקומות מסתור של הארגון באזור גבול סוריה-לבנון. זאת במסגרת הקרבות העזים בין הצדדים ברכס הרי הקלמון בימים האחרונים. לדברי הארגון השיעי המסייע לצבא סוריה, "הם הצליחו לרשום התקדמות ניכרת" במתקפה האחרונה נגד ארגוני המורדים השונים.

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully