וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ב בוש: כמו אחי, גם אני הייתי מורה על פלישה לעיראק

המועמד המסתמן לנשיאות ארה"ב מודה כי נעשו "טעויות" אחרי המלחמה ב-2003, אך הבהיר כי גם אחיו, המייעץ לו בנושאי חוץ, מודע להן. לדבריו, גם הילרי קלינטון הייתה מורה על הכנסת הצבא לעיראק לו הייתה בתפקיד הנשיא

ג'ב בוש בנאום באוניברסיטת ליברטי – וירג'יניה, 9 במאי 2015. GettyImages
ג'ב בוש, שלשום באוניברסיטת ליברטי/GettyImages

מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, אומר כי גם הוא היה מורה על פלישה לעיראק ב-2003, לו היה נשיא. בוש, הצפוי להתמודד על הנשיאות ב-2016, הודה לאחרונה כי הוא נעזר באחיו, הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש, כיועץ למדיניות חוץ.

בראיון לערוץ פוקס ניוז, אמר ג'ב בוש כי "הייתי מאשר פלישה לעיראק", אך הוסיף כי לדעתו, גם הילרי קלינטון הייתה עושה זאת. "אני רק רוצה להזכיר: כל מי שהיה עומד מול המודיעין שהיה אז, היה עושה זאת", אמר. קלינטון תמכה במלחמה, ועמדה זו פגעה בה חמש שנים מאוחר יותר, כשהתמודדה בפריימריז הדמוקרטיים מול ברק אובמה. בהמשך, קלינטון התנערה מתמיכתה במלחמה.

בראיון, הודה בוש כי נעשו טעויות אחרי הפלישה, ואמר כי ארה"ב הייתה צריכה להתמקד בייצוב הביטחון בעיראק. עם זאת, הוא אמר שאחיו מסכים עמו בנושא. "אולי מדובר בחדשות לעולם, ועבור מי שמנסה למצוא פערים ביני לבין אחי. הם לא נמצאים כאן".

לקריאה נוספת
ג'ב בוש בנאום מדיניות חוץ ראשון: "לדאעש יש 200 אלף לוחמים"
ג'ורג' בוש שובר שתיקה: אובמה נאיבי מול איראן ומפסיד לדאעש

חייל אמריקני מאמן חייל עיראקי נגד דאעש בעיר תאג'י, מצפון לבגדאד – עיראק, אפריל 2015. GettyImages
חייל אמריקני מאמן איש ביטחון עיראקי, בחודש שעבר מצפון לבגדאד/GettyImages

בשבוע שעבר, נאם ג'ב בוש בכינוס עם תורמים ומשקיעים במנהטן, ואמר לקהל כי אחיו מייעץ לו בנושאי חוץ, ובין היתר בנוגע לקשרי ארה"ב-ישראל. יועצים נוספים בקמפיין הבחירות של בוש הם שרת החוץ לשעבר קונדוליזה רייס, ושר החוץ המיתולוגי ג'יימס בייקר, שפעלו שניהם באינטנסיביות לקידום שלום במזרח התיכון.

בוש טרם הכריז כי בכוונתו להתמודד על נשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. עם זאת, הוא כבר זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים: מסקר שנערך בסוף חודש אפריל, עולה כי מבין שורת המתמודדים, בוש זוכה ל-23% תמיכה, לעומת 18% לסנאטור מרקו רוביו, שכבר השיק את קמפיין הבחירות שלו. מושל ויסקונסין סקוט ווקר זוכה ל-14% תמיכה, ואילו הסנאטור טד קרוז מקבל 11% בלבד.

בסקר, שנערך על ידי מכון "הארט" עבור רשת אן-בי-סי והעיתון וול סטריט ג'ורנל, נבדקו גם סיכויו של בוש בהתמודדות מול מועמדים דמוקרטיים שונים. בהתמודדות עם הילרי קלינטון, בוש מקבל 43% (מול 49% לקלינטון). עם זאת, בהתמודדות פוטנציאלית עם ג'ו ביידן, בוש מוביל עם 48%, לעומת 40% לסגן הנשיא. ביידן אמר כי יחליט רק בהמשך הקיץ האם בכוונתו להתמודד לנשיאות, ולפי שעה אין סימנים המעידים כי בכוונתו לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully