וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הביקורת על המשטרה יגרום לשוטרים לעמוד מהצד?

11.5.2015 / 8:02

במשטרה מתמודדים עם האפשרות ששוטרים יימנעו מלפעול כדי לא "להסתבך", שכן חלקם חוששים להיות "גיבורי" הסרטון הבא: "למה שאקריב את העתיד בשביל ילד שיכור?". הפתרון: יציידו שוטרים במצלמות אישיות. ריאיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הביקורת כלפי המשטרה על השימוש המופרז לכאורה בכוח בהפגנת יוצאי אתיופיה, לצד הסרטונים המביכים של השוטרים המכים את הצעיר בחוף הים באשדוד ואת החייל דמאס פיקדה בחולון, הביאו שוטרים רבים למצב שבו הם מעלים תהיות על מילוי תפקידם, מחשש שיימצאו עצמם בלב סערה ציבורית ותקשורתית. במשטרה נערכים להתמודד עם האפשרות שהשוטרים ישובו לנוהל "ידיים בכיסים", כלומר יימנעו מלפעול כדי לא "להסתבך". שוטר במרחב השפלה טען: "אם זה מה שהמדינה רוצה, אז בסדר, אנחנו נעמוד מהצד".

"ההנחיה היא לשמור על איפוק", הסביר. "זה מה שרוצים מאתנו, וכך נפעל. כדי לרצות את העדה, דורשים מאתנו להתאפק, לתת להם להשתולל ברחובות ולחסום כבישים". השוטר הוסיף כי "המדינה לא יודעת איך להתמודד עם הקהילה האתיופית ונוח לכולם שהמשטרה תשבור את הראש איתם, אבל כל הצרות ובעיות הקליטה של יוצאי אתיופיה - זה המשטרה, או בעיות של חינוך, רווחה ותעסוקה?".

עוד בוואלה חדשות:
המשטרה נערכת להפגנה; מובילי מחאת יוצאי אתיופיה: "אין כזו"
אבי הצעיר שהותקף בידי שוטר באשדוד: "מזל שהיה תיעוד"
שוטר ממוצא אתיופי: ייתכן שהמשטרה מתעמרת קצת יותר בבני העדה

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
שוטרים בהפגנת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין/דרור עינב
"כשוטר, אב לילדים שיש לו משפחה לפרנס, אתה עושה את החשבון עד לאן אתה הולך בחזית"

"אין לי ספק שהקיץ הקרוב יהיה חם ברחובות", הוסיף שוטר מתחנת ראשון לציון. ביום שבת האחרון עשרות צעירים יוצאי אתיופיה הפגינו מול תחנת המשטרה וחסמו את תנועת כלי הרכב ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. "שאף אחד לא ישלה את עצמו", טען, "בעוד שבועיים-שלושה תלמידי התיכונים כבר יצאו לחופש. רובם ירבצו בשעות הלילה בגנים הציבוריים עם בקבוקי אלכוהול, סיגריות ומוזיקה, ואז מגיעות הפניות של אזרחים". לדבריו, הצעירים מפעילים "תרגילים שמנסים ליצור פרובוקציה ולגרור אותנו לשימוש בכוח".

"ברור לנו היום שמיד עם הפעלת הכוח ייפתחו מצלמות הטלפונים כדי לתעד אותנו כאלימים", הוסיף. "עכשיו, אחרי שאתה כשוטר מתועד מרים יד על נער כזה אתה בבעיה. אתה צריך להוכיח שהשימוש בכוח היה סביר. אתה אפילו לא יכול להוכיח שהסרט היה ערוך משום שהנערים כבר יודעים בדיוק מתי ללחוץ על לחצן ההסרטה, מבלי לתעד את הרגעים שלפני הפרובוקציה האלימה של הנערים או הצעירים".

לדבריו, "כשוטר, אב לילדים שיש לו משפחה לפרנס, אתה עושה את החשבון עד לאן אתה הולך בחזית. האם שווה להקריב את העתיד הכלכלי של הילדים שלך בשביל ילד שיכור שההורים שלו לא התמודדו ולא חינכו אותו כמו שצריך?". שוטר נוסף ממרחב ירקון הבהיר: "אני לא מתכוון בקיץ להתמודד עם הנערים שיושבים בחבורות, שותים לשוכרה, רבים ועושים בלגן. עם זה יתמודדו המפקדים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
"שוטר שיפעל על פי הנהלים לא צריך לחשוש"/דרור עינב

גורם בכיר במשטרה אמר כי בימים האחרונים נבחנת המשטרה הכנסת נוהל המחייב מצלמות אישיות לשוטרים, אולם שאלות משפטיות הנוגעות לאיסוף ראיות ולשימוש בראיות המצולמות מעכבות את העניין. אושרה אסף, יו"ר העמותה למען זכויות השוטרים ואשת שוטר אף קראה השבוע לשוטרים לרכוש מצלמות זעירות שיתעדו את פעילותם. "שוטר שיפעל במקצועיות ועל פי הסמכויות שלו יזכה לכל הגיבוי שלנו כמשטרה", הבהיר בכיר נוסף.

"שוטר שיפעל על פי הנהלים לא צריך לחשוש", אמר. "גם אחרי המחאה החברתית היה חשש ששוטרים ירפו ידיהם, אבל מהר מאוד החשש הזה נמוג. יש לנו משטרה מקצועית ושוטרים שלמדו כיצד להתמודד עם תרחישים שונים. השוטרים שלנו מתמודדים יום-יום עם תרחישים לא פשוטים ומעצרים מורכבים, וזוכים לגיבוי מלא כשהם פועלים לפי הנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully