וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיו אלוש חבש פאה ומשקפיים - וירה לעבר ביתו של מיכאל מור"

10.5.2015 / 13:32

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד אלוש, שירה בחודש שעבר לעבר דירתו של מור בנהריה כנקמה. יום לפני כן נפצעו שלושת ילדיו קל לאחר שאופנוען ירה לעבר מכונית שבה ישבו באילת

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד זיו אלוש, תושב מגדל העמק בן 38, בגין ירי לעבר דירתו של העבריין מיכאל מור בחודש שעבר בנהריה. בכתב האישום מתוארת מערכת היחסים בין מור לבין יריביו, שהיו פעם שותפיו.

מכתב האישום עולה כי לפני כשבועיים נפצעו שלושת ילדיו של אלוש באורח קל מירי באילת. המקרה אירע סמוך לשעה 21:00 בערב, בעת שאשתו של אלוש וילדיהם ישבו במכונית ב.מ.וו סמוך לקניון "מול הים" באילת. אלמוני שרכב על אופנוע ירה לעברם כמה יריות ונמלט מהמקום. מאוחר יותר נמצא האופנוע שרוף. היה זה שיא חדש בעימות הקשה בין כנופיית מור לבין פורשי הארגון שלו. בסכסוך המדמם טרם נרשם, עד אותו ערב, ניסיון לפגוע בילדים.

לקריאה נוספת:
בדרך לביצוע פשע: נעצרו בכירים בארגונו של מיכאל מור
מלך הקזינו וגובה החובות: כך פעל העבריין מיכאל מור
החשוד בירי לעבר ביתו של מיכאל מור - יעד החיסול באילת

כתב אישום נגד זיו אלוש שירה על ביתו של מיכאל מור, מחוזי חיפה מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
זיו אלוש בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/אדריאן הרבשטיין

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר שנודע לאלוש על הפגיעה בילדיו, הוא נכנס למכונית יונדאי והחל בנסיעה מאילת צפונה. למחרת, בשעה 12:10 הגיע אלוש לבניין בו גר מור בנהריה, כשהוא חמוש בנשק טעון בכדורים, חובש פאה ועל עיניו משקפי שמש. הוא ניגש לדלת הבניין, לחץ על כפתורי האינטרקום וניסה להיכנס, אך הדלת נותרה סגורה. לאחר מכן יצא מרחבת הכניסה, נעמד מול הבניין וירה שמונה כדורים על מרפסת דירתו של מור. חלק מהכדורים פגעו במרפסת של דיירת אחרת בבניין. לאחר מכן עזב את המקום.

בפני בית המשפט הוצגו חומרי חקירה ממצלמות האבטחה המוצבות על הבניין בו מתגורר מור. מהחקירה עלה כי מכונית היונדאי שתועדה במצלמות האבטחה, היא המכונית ששכר אלוש. בנוסף, בצילומים נראים היטב פריטי הלבוש שלו: סווטשרט עם לוגו "אדידס", מכנסי ג'ינס באורך הברך ונעלי ספורט שחורות עם סימון צהוב זוהר. באותו ערב נעצר אלוש בביתו, כשהוא עדיין לבוש בבגדים שתועדו במצלמות. במכוניתו נמצאו הפאה, משקפי השמש והסווטשרט. אלוש נאשם בהחזקת ונשיאת נשק, ירי באזור מגורים, מעשה פזיזות ורשלנות, איומים והיזק בזדון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

המקורבים שהפכו ליריבים מרים

אלוש השתייך בעבר לכנופייתו של מור שפעלה באזור נהריה. הכנופיה התפרסמה בשנת 2000 בפרשת "השוטרים הנוקמים". בפרשה היו מעורבים שישה שוטרים, כאשר לבסוף, בחודש יולי 2009, ארבעה מהם נמצאו אשמים בשימוש במטעני חבלה נגד מור, כדי לנקום בו על סדרה של תקריות שבהן הושלכו רימוני יד לעבר בתי שוטרים ואישי ציבור בעיר. בין השאר, הושלך רימון אל ביתו של יוגב אלימלך, ראש צוות בילוש במשטרת נהריה. שבוע לאחר מכן הושלכו שני רימונים נוספים על תחנת המשטרה שבכניסה לעיר. לאחר חודש נורה טיל לאו לעבר התחנה, והביא לפציעתו של אחד מהשוטרים.

אלוש נעצר אז יחד עם שמואל הרוש, בחשד כי הם אלו שירו את הטיל על תחנת המשטרה. באותה עת היו אלוש והרוש המקורבים ביותר למור. אך עם חלוף השנים הם הפכו ליריביו המרים, כפי שעולה גם מכתב האישום.

ניסיון התנקשות במיכאל מור, מרפסת ביתו בנהריה. אדריאן הרבשטיין
מרפסת דירתו של מור בנהריה, לאחר הירי/אדריאן הרבשטיין

הסכסוך העמוק, שהגיע עד ניסיון לפגוע בבני משפחה ובהם גם ילדים, התעורר בשנים בהן היה מור ב"גלות". בין השנים 2014-2011 שהה מור בדרום אפריקה ובתאילנד. הרוש ניצל את היעדרו של מור כדי לפרוש כנפיים והפך עצמאי, למורת רוחו של מור. אלוש התייצב לצד הרוש והפך נאמן לו.

האירוע שסימל את יציאתו של הרוש לדרך עצמאית היה ניסיון חיסול של איש עסקים ב"שוק פייסל" שבכפר מזרעה הסמוך לנהריה. הסכסוך הגיע לשיאו כשאחיו של מור, בדרי, נרצח בירי בנהריה ביולי שנה שעברה. כעבור שלושה חודשים וחצי שב מיכאל מור לארץ. מאז אירעו כמה ניסיונות לפגוע באלוש ובקרוביו של הרוש. הניסיון האחרון, כאמור, היה הירי לעבר ילדיו של אלוש, מעשה הנקמה המיוחס לאלוש וכתב האישום שהוגש נגדו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully