וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מברכים את קמרון על הזכייה; נתניהו: "ניצחון מרשים"

מנהיגים רבים בעולם בירכו את דייוויד קמרון על זכייתו בבחירות הכלליות בבריטניה. אובמה אמרי כי הוא "מצפה להמשך חיזוק היחסים", ונשיא הנציבות האירופית קרא לו לפעול להישארות באיחוד

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

אחרי הניצחון הגורף של השמרנים בבחירות שנערכו אתמול בבריטניה, וזכייתו של מנהיג המפלגה דייוויד קמרון בכהונה נוספת, בירכו היום (שישי) מנהיגי מדינות רבים בעולם את קמרון על זכייתו המחודשת. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לברך את קמרון דרך הרשתות החברתיות. "ברכות לדיוויד קמרון על הניצחון מרשים", כתב באנגלית בחשבון הטוויטר והפייסבוק שלו. "אני מצפה לעבוד עמך על המטרות המשותפות של שלום ושגשוג".

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בירך את קמרון, ואמר כי מדובר בניצחון "מרשים" של מפלגת השמרנים שבראשותו. "אני מצפה להמשך חיזוק היחסים בין שתי המדינות שלנו, תוך עבודה משותפת עבור שלום עולמי, ביטחון ושגשוג", מסר אובמה בהודעה. כמו כן, שגריר ארצות הברית בבריטניה, מת'יו ברזון, צייץ בטוויטר: "נעבוד קרוב יותר מאי פעם עם הממשלה החדשה".

עוד בוואלה חדשות:
אחרי ההפסד במלחמה הקרה, נתניהו כבר מתכנן איך להיפטר מבנט ושקד
הרופא הבכיר שנעצר בפרשת פישר - מנהל מחלקה באברבנאל
הציבור הבריטי מפחד מזרים, ומאמין שקמרון ישקם את את הכלכלה

תצלום ארכיון מ-2007 של בנימין נתניהו ודיוויד קמרון. GettyImages
"מצפה שנעבוד על המטרות המשותפות". נתניהו בפגישתו עם קמרון, אוקטובר 2014/GettyImages

נשיא הנציבות האירופית, דונלד טאסק, התייחס לכוונת קמרון לקיים במדינה משאל עם בעוד שנתיים בנוגע להמשך החברות באיחוד האירופי. "אני סומך על הממשלה הבריטית החדשה שתפעל לכך שבריטניה תמשיך להיות חברה באיחוד האירופי", אמר טאסק והדגיש כי הוא מוכן לסייע לממשלה החדשה במשימה זו.

"אני משוכנע כי אין מציאות טובה יותר מחוץ לאיחוד האירופי", הוסיף טאסק בהצהרתו. "איחוד אירופי טוב יותר הוא אינטרס לא רק של בריטניה, אלא גם של כל מדינה החברה בארגון". טאסק הדגיש כי לבריטניה היה תפקיד מפתח בהבטחת נקיטת "סדר יום הגיוני" באיחוד האירופי, תוך שימת דגש על הצורך בכלכלה תחרותית, בשוק יחיד ובסחר חופשי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אובמה הכריז: אמיך לפעול למען תיקון אפליה אחרי כהונתי. רויטרס
"מצפה להמשך חיזוק היחסים". נשיא ארצות הברית, ברק אובמה/רויטרס

גם חלק ממנהיגי האיחוד האירופי בירכו את קמרון על הניצחון. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הזמין את קמרון לפריז כדי לשוחח על נושאים בינלאומיים ועל נושאים הקשורים לאיחוד האירופי. כמו כן, ראש ממשלת ספרד, מריאנו רחוי, כתב בטוויטר כי הניצחון הוא "הכרה ראויה ברפורמות המכריעות של קמרון".

כמו כן, ראש ממשלת פינלנד, אלכסנדר סטוב, התייחס לכישלון של הסקרים בניבוי התוצאות. "ביצוע מדהים", אמר סטוב. "להתראות לסקרים, שלום לעוד חמש שנים בממשלה".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מתייחס להתרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת במרכז נגד הסרטן בפריז. מרץ 2015. Thibault Camus, AP
הזמין את קמרון לפריז. פרנסואה הולנד/AP, Thibault Camus

גם במזרח הרחוק התייחסו לתוצאות הבחירות המפתיעות. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך את קמרון בחשבון הטוויטר שלו, וראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כתב כי מדובר בניצחון "נפלא".

אחרי ספירת קולות הבוחרים, עולה כי השמרנים זכו ב-331 מושבים לעומת 232 בלבד שקיבלה מפלגת הלייבור. כמו כן, גם המפלגה הליברלית-דמוקרטית התרסקה וקיבלה רק שמונה מושבים. המפלגה הסקוטית הלאומית רשמה הישג גדול, כשזכתה ב-56 מושבים מתוך 59 המושבים המוקצים לסקוטלנד. המפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית מצפון אירלנד שמרה על כוחה עם שמונה מושבים והיא עשויה לחבור למפלגתו של קמרון כדי ליצור קואליציה יציבה.

ביקור ראש ממשלת יפן שינזו אבה ורעייתו ביד ושם, ינואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"ניצחון נפלא". ראש ממשלת יפן, שינזו אבה/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

הבוקר אמר קמרון בתגובה לתוצאות הראשוניות כי הוא מקווה להקים ממשלה כבר בימים הקרובים, אחרי שלדבריו מפלגתו עברה "לילה חזק מאוד". אד מיליבנד, ראש מפלגת הלייבור בבריטניה, התפטר מתפקידו בעקבות ההפסד ואמר כי מפלגתו חוותה לילה "מאכזב מאוד". "לא רשמנו את ההישגים שרצינו באנגליה, בוויילס ובסקטולנד. התמיכה הניכרת בלאומיות היממה את המפלגה שלנו", אמר הבוקר מיליבנד המאוכזב. גם מנהיג מפלגת העצמאות הבריטית, נייג'ל פרג', ומנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית, ניק קלג, הגישו היום את התפטרותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully