וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רות דוד התעלפה בכניסה לבית המשפט; מעצרה הוארך בהיעדרה

8.5.2015 / 14:20

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, החשודה בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט, התעלפה בכניסה לדיון בהארכת מעצרה ופונתה לבית החולים. כאמור כמה שעות שוחררה. בדיון, שחודש בהיעדרה, טען נציג המשטרה כי חומר החקירה החדש "מסעיר ודרמטי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, החשודה בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט בפרשת רונאל פישר, התעלפה הבוקר (שישי) בכניסה לבית משפט השלום בירושלים. זאת, כאשר הובאה לאולם בית המשפט לדיון בהארכת מעצרה. היא הוכנסה לתוך ניידת טיפול נמרץ שהוצבה מחוץ לבית המשפט ובהמשך פונתה לבית החולים שערי צדק בעיר. בהיעדרה, האריך השופט שמואל הרבסט את מעצרה ביומיים. לאחר כמה שעות שוחררה מבית החולים.

נציג מח"ש רמז בדיון שההתעלפות בוימה ודוד נהגה כפי שייעצה לחשודים אחרים לעשות. פרקליטה, עורך הדין יאיר גולן, אמר שהדברים מקוממים.

פרשת פישר - סיקור מיוחד:
"פישר אמר: 'תן לרות דוד 20 אלף דולר ונסגור את העניין"
הדילמה של מח"ש: להאריך את מעצר הפרקליטה או לעכב את החקירה?
פרשת פישר: בדיקת התיקים של דוד תקועה בשל עיצומי הפרקליטים

רות דוד התעלפה בכניסה להארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. גדעון צנטנר
ניידת הטיפול נמרץ מחוץ לבית משפט השלום, היום/גדעון צנטנר

השופט הרבסט הסביר את החלטתו להאריך את מעצרה ואמר: "קיים חשד סביר לביצוע העבירות. ההתפתחות אכן חלה, אך מוקדם להגדיר אותה דרמטית. חומר החקירה מגלה תמונה קשה ומטרידה שעניינה השחתת המידות והשפעה בוטה על עבודת המשטרה". עם זאת, הדגיש הרבסט כי הוא מבדיל בין חלקה של דוד בפרשה לחלקם של אחרים ואף שקיים חשד סביר לביצוע העבירות, מדובר בחשד נמוך.

נציג מח"ש אמר בדיון כי דוד חשודה בשיבוש חקירת מח"ש בעניינו של פישר וכן בשיבוש של חקירות משטרתיות נוספות. הוא הגדיר את החומר החקירה החדש "מסעיר ודרמטי". כמו כן, נחשף כי פישר חשוד בתיווך לשוחד ביותר מעשרה מקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הארכת מעצר לעו"ד רות דוד בשלום ירושלים, מאי 2015. יוסי אלי, מערכת וואלה!
רות דוד לאחר מעצרה, השבוע/מערכת וואלה!, יוסי אלי

בדיון עלתה פגישה שנערכה בין פישר, דוד ועדת המדינה, עובדת לשעבר במשרדו של פישר. בפגישה, טען נציג מח"ש, דנו השלושה במסמך שנשלח למשרדו של פישר בטעות על ידי מח"ש. המסמך התייחס לבקשת מח"ש לעיין בחומרים שמצאו החוקרים בטלפון הנייד של פישר לאחר שהם הצליחו לפצח את הקוד למכשיר. נציג מח"ש הודה כי מדובר במסמך אותנטי.

בנוגע למעורבותה של דוד לקשרים של פישר והחשוד הנוסף בפרשה, רפ"ק ערן מלכה, אמר נציג מח"ש כי דוד חשודה בקבלת חומרים מסווגים, העברתם וסיכול חקירות מסווגות.

עו"ד גולן אמר כי לטענת דוד, היא נפגשה עם מלכה שלוש פעמים בלבד. הוא הדגיש כי מרשתו מכחישה את החשדות וכי היא משתפת פעולה עם חוקריה ואף מסרה להם את הטלפון הנייד שלה בכדי שיבדקו אותו. נציג מח"ש טען כי העובדה שהיא עונה על השאלות, אינה אומרת שהיא משתפת פעולה עם החוקרים. לשאלת עו"ד גולן אם נמצא במכשירה של דוד שיחות הקושרות אותה לפרשות, אמר נציג מח"ש כי אין להם אישור מבית המשפט לעיין בחומרים של עורך דין.

הארכת מעצר לעורך הדין רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
רונאל פישר בדיון בהארכת מעצרו, אתמול/טלי מאייר

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ניצבו אתמול בפני דילמה בעניין הארכת מעצרה של דוד. זאת, מאחר שהם חוששים שקבלן החברה "ב.יאיר", יאיר ביטון, אשר דוד טיפלה באחד מתיקיו והוא חשוד שנתן שוחד, לא ישוב לישראל ולא ניתן יהיה להשלים את חלקו בפרשה. אם ביטון היה נמצא בארץ, הוא היה נחקר בגין החשדות נגדו ולא הייתה כל מניעה לשחרר את דוד ממעצר, אך במח"ש חששו משיבוש הליכי חקירה או מתיאום גרסאות.

כפי שפורסם ביום רביעי לראשונה בוואלה! NEWS, החשד המרכזי נגד דוד הוא שהיא קיבלה כספים לא כשרים מעו"ד פישר בזמן שייצגה את ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת "ב. יאיר". כמו כן, דוד חשודה כי לפני גל המעצרים הנוכחי בפרשה, היא נפגשה עם עדת המדינה, עובדת לשעבר במשרדו של פישר, והמליצה לה לצאת לחופשה מחוץ לישראל.

במח"ש יודעים שבידי חשוד נוסף בפרשה, קצין המשטרה לשעבר רפ"ק ערן מלכה, ישנן ראיות אובייקטיביות נגד הבכירה, כמו גם נגד בכירים נוספים. ראיות אלו מעלות חשד לפלילים גם מצד עובדת הציבור לשעבר. עם זאת, נכון לעכשיו, במח"ש לא מוכנים לתת למלכה תמורה בעבור מסירת המידע, ומצפים ממנו לעשות כן. מלכה, שהראיות נגדו חזקות והחשדות נגדו הם החמורים ביותר, מסרב להעביר את המידע שברשותו ללא תמורה או הבטחה לכך ממח"ש.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully