וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פישר: בדיקת התיקים של דוד תקועה בשל עיצומי הפרקליטים

7.5.2015 / 10:48

נציבות הביקורת ביקשה מפרקליטות ת"א להעביר לידיה את התיקים שבהם היו מעורבים פישר ודוד, אך הבדיקה מתעכבת. הפנייה נעשתה לאחר עדות על "קשרים אינטימיים" בין רות דוד לפרקליט. שי ניצן: "חקירת דוד - טלטלה של ממש"

צילום: מור שאולי, ערוץ 1, עריכה: שניר דבוש

רות דוד, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב, נעצרה שלשום (שלישי) בחשד שפעלה יחד עם עורך הדין רונאל ופישר ורב-פקד ערן מלכה מלהב 433 על מנת לקבל שוחד בתיקים שבהם ייצגה יחד עם פרקליט הצמרת. אלא שעדויות שנשמעו במהלך השנים מעלות חשד ולפיו שיטת עבודה זו שימשה את דוד גם בהיותה פרקליטת מחוז, תפקיד ממנו פרשה לפני כמה שנים. פרקליט מחוז הוא שמחליט אם לסגור תיקים או להגיש כתבי אישום. אם אכן יתגלה שנפלו ליקויים בעבודתה של דוד, זו תהיה רעידת אדמה של ממש.

נציבות הביקורת על התביעה, בראשות השופטת בדימוס הילה גרסטל, החלה בבדיקת הנושא. זאת, לאחר תלונה שהתקבלה משוקי משעול, לשעבר בכיר במע"מ, בפרשת רשות המסים. מעל דוכן העדים בבית משפט השלום בתל אביב, במסגרת דיון בראשות השופטת דניאלה שריזלי, סיפר משעול לפני כמה שנים על "הקשר המיוחד" של פרקליט הצמרת עם פרקליטת המחוז. "רונאל פישר היה אצלי במשרד, הוא סיפר לי על עבודתו המיוחדת והקשרים האישיים שלו עם גברת רות דוד, שנמשכו לפחות שנה", העיד. בדבריו ציין משעול כי פישר אמר לו שהוא יכול להסדיר הסכמים נוחים של עד מדינה וכי בינו לדוד קיימים "קשרים אינטימיים".

משעול המשיך בדבריו וסיפר על יניב כהן, עבריין מאוים שחשב שנכון יהיה להפוך אותו לעד מדינה והפנה אותו לפישר. הוא נשאל בחקירה מדוע הפנה אותו דווקא לעורך הדין המוכר. "בגלל שלרונאל פישר יש את הקשרים המיוחדים עם רות דוד", אמר, "הוא סיפר לי את זה באופן אישי במשרד שלי". משעול הורשע לבסוף בהפרת סודיות, במרמה ובהפרת אמונים. ערעוריו נדחו.

רות דוד, רונאל פישר. אייל טואג, נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
"קשרים אינטימיים". דוד ופישר/עיבוד תמונה, אייל טואג, נועם מושקוביץ

נציבות הביקורת פנתה כבר בחודש דצמבר לפרקליטות מחוז תל אביב וביקשה להעביר לה את כל התיקים שבהם ייצג פישר בתקופתה של דוד כפרקליטת מחוז. התשובה הראשונית שהתקבלה מהפרקליטות הייתה לא מספקת, ולא התקבל מידע רלוונטי כלשהו אותו היה אפשר לבדוק. נאמר שחלק מהתיקים כבר אינם קיימים בשל הזמן שעבר.

בנציבות ביקשו הבהרות נוספות לאחר שלא יכלו להתקדם, אולם נתקלו בבעיה חדשה: שביתת הפרקליטים. כחלק ממחאתם על הקמת גוף הביקורת, הפרקליטים לא שיתפו פעולה ולא העבירו חומרים (למרות שמדובר בחומרים ישנים שקשורים לדוד - ג"ג). לכן, נכון לרגע זה, הבדיקה בעניין שהייתה יכולה אף לקדם את החקירה הפלילית, אינה מתקדמת.

לקריאה נוספת:
החשד: רות דוד קיבלה כספים לא כשרים בפרשת "ב.יאיר"
פרשת פישר: הבכירה שיתפה פעולה כשעבדה בשירות המדינה?
פרשת פישר: הר הגעש התפרץ

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ערן מלכה, השוטר החשוד במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
רב-פקד ערן מלכה מלהב 433 בהארכת מעצרו/טלי מאייר

בתוך כך, פרקליט המדינה שי ניצן העביר אתמול אגרת לעובדי הפרקליטות, ובה התייחס להתפתחויות החדשות והדרמטיות בפרשת פישר. "ודאי שמעתם את דבר חקירתה ומעצרה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, הממלא את מהדורות החדשות והרשתות. ברי כי אינני יכול לפרט באשר לחקירה, אולם מצאתי לנכון לפנות אליכם נוכח התפתחות זו. אני ער לכך שאצל רבים מאתנו מדובר בטלטלה של ממש. חקירתו ומעצרו של פרקליט לשעבר, ודאי בכיר כל כך, הם אירוע חסר תקדים", כתב.

"אני משוכנע שלמרות האירוע הקשה, כולנו נמשיך לפעול בדרכנו מימים ימימה, ברוח ערכי שלטון החוק והאינטרס הציבורי, בהגינות, יושרה ומקצועיות. מאז ומתמיד האמנו כי כולם שווים בפני החוק. לאור עקרון יסודי זה פעלנו עד היום וכך נמשיך תמיד", הוסיף.

ארגון הפרקליטים: "החשדות יחקרו על ידי המשטרה"

מארגון הפרקליטים נמסר בתגובה כי "לחשדות שהועלו בנוגע לעורכת הדין רות דוד הם חשדות פליליים וככאלה הם חייבים וצריכים להתברר על ידי משטרת ישראל, שהיא הרשות היחידה המוסמכת לכך על פי דין ולא על ידי הנציבות לביקורת על הפרקליטות. לאורך כל הדרך טענו כי חשוב שתהיה ביקורת, בחינה ובקרה, אך אלה יעשו על ידי הגופים המוסמכים לכך ולא בכאוס או באופן פרוץ ובלתי מוסדר, אשר עלול אף להוביל לשיבוש הליכים, לזיהום חקירה ולמניעת הגנות חוקתיות, כפי שנוצר בעקבות הקמת הנציבות לביקורת.

"עיצומי הפרקליטים לא מנעו העברת תיקים לידי נציבות הביקורת, שכן הנהלת הפרקליטות העבירה ועדיין מעבירה תיקים לנציבות הביקורת בהתאם לבקשתה. מצער שבימים קשים אלה נציבות הביקורת מבקשת לקשר בין הפרשה לבין המאבק החשוב והצודק להסדרה ראויה של מנגנוני הביקורת, שאיננו נוגע לפרשה הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully