וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזענית וקיצונית": הפלסטינים מגיבים לממשלת נתניהו החדשה

ברשות הפלסטינית הביעו ביקורת חריפה על הקואליציה, ודוברו של אבו מאזן הבהיר: "נמשיך לפעול להעמדת ישראל לדין בהאג ולהביא להחלטה במועצת הביטחון". אובמה: "מצפה לעבוד עם הממשלה"

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

"הרכבת הממשלה הישראלית משקפת את התגברות הגזענות והקיצוניות בקרב הישראלים" - כך מסר היום (חמישי) דובר חמאס, סמי אבו זוהרי. "הרכבת הממשלה דורשת את חיזוק האחדות הלאומית והתמודדות עם האתגר שהקואליציה הזאת מציבה בפנינו". חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזת א-רישק טען בהודעה שפרסם בטוויטר כי "עם הרכב הממשלה החדשה, יהיה זה אבסורד להמשיך להישען על רעיונות של משא ומתן והדרך היחידה להתמודד אתה היא התנגדות".

42 ימים אחרי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה החדשה, ושעה וחצי לפני תום המועד שהקציב לו הנשיא, הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עלה בידו לגבש קואליציה של 61 חברי כנסת. זאת, אחרי שהגיע להסכמות עקרוניות עם הבית היהודי. הממשלה ה-34 של מדינת ישראל תכלול גם את כולנו, ש"ס ויהדות התורה.

עוד בוואלה חדשות:
ארה"ב והאיחוד האירופי מודאגים מקידום חוק העמותות
לבני באולפן וואלה! NEWS: "תיתכן בכנסת הזו ממשלה של הרצוג"
הקרב על השאריות: איך יחולקו התיקים שנותרו לליכוד?

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
"הממשלה החדשה חייבת לבחור בין השלום לבין ההתנחלויות". עריקאת/AP

מהוועד הפועל של אש"ף נמסר כי חברי הממשלה החדשה "גזעניים וקיצוניים לא פחות מאלה שהיו במשטר האפרטהייד בדרום אפריקה". בהודעה רשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות הממלכתית הפלסטינית "מען", הוסיף הוועד כי הרכב הממשלה "יחריף את היחס הגזעני כלפי הערבים והפלסטינים, וימשיך בהנצחת הכיבוש והרחבת ההתנחלויות".

בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ואפא", טען נביל אבו רודיינה, דובר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי על הממשלה החדשה בישראל לבחור בין השלום לבין ההתנחלויות והכאוס. "הפלסטינים ימשיכו במדיניותם להעמיד לדין את ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולהביא להחלטה נגד הכיבוש במועצת הביטחון של האו"ם", הבהיר.

בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, בכיר הרשות סאיב עריקאת טען כי "הקואליציה הימנית-דתית שהרכיב נתניהו תהיה ממשלה של מלחמה ותפעל נגד השלום והיציבות באזור". לדבריו, "מטרתה של הממשלה היא להרוג ולהרחיב את ההתנחלויות".

עוד באותו נושא

כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט

לכתבה המלאה
ברק אובמה במפגש עם צעירים במכללת לימן, ניו יורק, ארצות הברית, מאי 2015. רויטרס
"שיתוף הפעולה עם ישראל הוא בעל חשיבות עצומה". אובמה/רויטרס

מנגד, מהבית הלבן מסרו מילות ברכה על הרכבת הממשלה החדשה. "כפי שהנשיא ברק אובמה הדגיש בעבר, שיתוף הפעולה הצבאי, המודיעיני והביטחוני של ארצות הברית עם ישראל הוא בעל חשיבות עצומה", נמסר מהמועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully