וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגשות בממלכה המאוחדת: פורסם שמה של הנסיכה

בתם של הנסיך וויליאם ושל רעייתו קייט נקראה שרלוט אליזבת דיאנה, והתואר הרשמי שלה הוא "הוד מעלתה הנסיכה שרלוט מקיימברידג'". "היא תהיה תחת ביקורת תמידית בנוגע למראה החיצוני שלה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בתם של הנסיך הבריטי וויליאם ורעייתו קייט, שנולדה ביום שבת בבוקר, נקראה שרלוט אליזבת דיאנה – כך מסר היום (שני) דובר ארמון קנסינגטון שבלונדון, בירת הממלכה המאוחדת. ההודעה הרשמית, שציפו לה אזרחים רבים בממלכה וברחבי העולם, לוותה בירי מטחי כבוד באתרים מרכזיים בעיר, כולל גשר לונדון המפורסם. התואר הרשמי שלה הוא "הוד מעלתה הנסיכה שרלוט מקיימברידג'".

בתם של הדוכס והדוכסית מקיימברידג' נולדה בשעה 8:34 (שעון מקומי) בבוקר, במשקל 3.7 קילוגרם. היא הרביעית בתור לרשת את כס המלוכה, ונולדה באותו בית החולים שבו נולד בנם הראשון של הזוג המלכותי, הנסיך ג'ורג'.

עוד בוואלה חדשות:
לילה ראשון בארמון: בריטניה חוגגת את הולדת הנסיכה
האם ללידה המלכותית יש השפעה על הבחירות הדרמטיות בבריטניה?
הנסיך וויליאם על הולדת בתו: "אני שמח מאוד"

הנסיך וויליאם והדוכסית קייט ביציאה מבית החולים בלונדון לאחר לידת בתם, 2 במאי 2015. רויטרס
וויליאם וקייט לאחר הולדתה של שרלוט ביום שבת/רויטרס

בספטמבר האחרון, לאחר ההודעה הרשמית כי קייט והנסיך וויליאם מצפים לילד שני, החלו עסקי ההימורים בבריטניה לפרוח, כאשר בני הממלכה החלו להמר על כל דבר הקשור בתינוק המלכותי החדש - החל ממין התינוק, דרך שמו ועד המשקל שבו ייוולד. רוב המהמרים האמינו כי לזוג המלכותי תיוולד בת וכי שמה יהיה אליס. בין השמות הנוספים לתינוקת, לדעתם של המהמרים, היו אליזבת, שרלוט, ויקטוריה, אלכסנדרה וכן דיאנה - על שמה של אמו המנוחה של הנסיך וויליאם.

נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין ורעייתו נחמה שלחו אגרת ברכה לוויליאם ולקייט לרגל הולדת בתם. אל האיגרת צרפו הנשיא ורעייתו שמלת תינוקת שעוצבה בישראל ועליה רקום באנגלית: "מישראל באהבה". לשמלה צורפה סיכה ועליה תליוני חמסה. "בשמנו ובשם אזרחי מדינת ישראל אנו מאחלים את מיטב הברכות לרגל הולדת נכדתה של הוד מעלתה, נסיכה חדשה, לכם ולכל משפחת המלוכה", נכתב באגרת.

למרות שהפעוטה אינה סובלת מאפליה מגדרית בסדר הירושה לכתר הבריטי, ואח נוסף לא יעקוף אותה בדרך למלוכה, צפויים לה קשיים אחרים בחייה. קלאודיה ג'וזף, מחברת הספר "בריטניה של וויליאם וקייט", טענה כי שרלוט "תהנה מחיים חסרי דאגות ביחס לאחיה ג'ורג', אולם אנו חיים בעולם אובססיבי למראה חיצוני. כמעט כל אישה כיום נמצאת תחת ביקורת תמידית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פרסום "ורוד" של חברת "דאנקין דונטס":

החוויות שעברו על האם, קייט, ועל סבתה של הנסיכה הפעוטה – הנסיכה דיאנה – מצביעות על היחס שצפויה לקבל שרלוט. כל תלבושת וכל תסרוקת יתועדו וייבחנו, ואולי אף יהפכו למודל לחיקוי עבור נשים בממלכה ומחוץ לה.

לאחר הלידה, אתרים היסטוריים מרכזיים בלונדון הוארו בוורוד, אולם המחווה עוררה ביקורת בקרב האזרחים. "אנחנו באמת עדיין בשנות ה-50'?", כתבה לורה שלדון, תלמידה בת 16, בחשבון הטוויטר שלה. "אני לא אוהבת את הדרך שבה התקשורת מדגישה את המגדר של התינוקת, וחברות מנצלות את זה למטרות שיווק".

ההיסטוריון של בית המלוכה הבריטי, רוברט לייסי, הוסיף כי הנסיכות נושאות עול שונה לחלוטין מזה של נסיכים. "זה עדיין לגיטימי בכלי התקשורת, ואפילו עוד יותר ברשתות החברתיות, להגיב על הלבוש ועל ההופעה החיצונית של נשים", הסביר. "עדיין יש כל כך הרבה הערות סקסיסטיות".

למרות שהמלכה אליזבת השנייה ואחותה הנסיכה מרגרט התחנכו בבית, הנסיכה שרלוט צפויה ללכת לבית ספר פרטי, ודבר לא מונע ממנה לפתח קריירה עצמאית, גם במסגרת הצבא הבריטי, בדומה לאביה ולדודה. "אני חושבת שהמשפחה המלכותית השתנתה הרבה בעשורים האחרונים", הוסיפה ג'וזף. "וויליאם וקייט הם ממש במאה ה-21".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully