וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אני מיכל שחר": הגננות פתחו במאבק נגד פיטורי הגננת הנכה

מנהלת גן "חצב" שברמת השרון תעמוד בעוד יומיים בפני ועדה רפואית שתקבע אם לפטרה בשל נכותה. הגננות ברחבי הארץ נקראו ללבוש באותו היום חולצה עם כיתוב התומך בשחר. הורי הגן יפגינו מחוץ לוועדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החולצה שמתבקשות הגננות ללבוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגננת מיכל שחר, מנהלת גן "חצב" שברמת השרון אשר בכוונת משרד החינוך לפטרה בשל נכותה, תעמוד ביום שלישי בפני ועדה עליונה של משרד הבריאות לקראת פיטוריה. בשל כך, החליט ארגון "גננות מחנכות" הפועל לקידום זכויות הגננות להחריף את המאבק נגד הפיטורין שהחלו הורי הגן, וקרא לכל הגננות להגיע לעבודתן ביום שלישי בחולצה לבנה שעליה כתוב "האחר הוא אני - ואני היא הגננת מיכל שחר".

הארגון קרא לגננות ליידע בדבר המחאה את הורי הגנים ולצרף אותם למאבק, "למען חברה ישראלית בריאה וצודקת", לשון ההודעה שהועברה לגננות. כמו כן, קרא הארגון לגננות לצלם את עצמן עם החולצה ולהעלות לעמוד הפייסבוק של הארגון כדי להעלות את המודעות לנושא. "משרד החינוך, הדוגל בהכלה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, אינו מסוגל להכיל מוגבלות פיזית של עובדיו", מסר הארגון.

עוד בוואלה חדשות:
חשד: פישר וקציני המשטרה פיתחו שיטה ופעלו בה בפרשות נוספות
המשטרה פשטה על מדרשת "באר מרים", הרב רמתי נעצר
האם ללידה המלכותית יש השפעה על הבחירות הדרמטיות בבריטניה?

גן חצב ברמת השרון, פברואר 2015. ניב אהרונסון
גן חצב שברמת השרון/ניב אהרונסון

בגן "חצב" שאותו מנהלת שחר מתחנכים 33 ילדים ולפני כשנתיים היא החלה להשתמש בקביים עקב המצב הרפואי שאליו נקלעה. ההורים בגן העידו כי לקותה לא פגעה ולו במעט באיכות עבודתה ובתפקודה בגן העירוני שבפיקוח משרד החינוך. שחר, אשר עוברת טיפולים רפואיים בימי החופש שלה, נאלצה לעבור ועדות רפואיות, והאחרונה קבעה כי עליה לסיים את עבודתה שכן היא אינה כשירה להמשיך לתפקד כגננת. אחד הטיעונים שהציגה הוועדה להחלטה היה כי היא אינה יכולה לשבת עם הילדים על הרצפה. שחר הגישה הערעור על ההחלטה ומחר יוחלט סופית האם היא כשירה לעבוד.

לאחר הגשת הערעור הודה משרד החינוך כי כשל בהתנהלותו מול הגננת והודיע לשחר כי היא תמשיך בעבודתה בגן עד לדיון בערעור. "מדובר בגננת מוערכת, אשר מבצעת את עבודתה המקצועית באופן ראוי", אמרה אז מנכ"לית המשרד, מיכל כהן. "למרבה הצער, נפלו כשלים מקצועיים בהליך הטיפול בגננת, והמשרד יעשה כל שביכולתו כדי להעניק לה את התמיכה המקצועית והרגשית, כדי שתוכל להמשיך את עבודתה באופן מיטבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"משרד החינוך נחוש לפטר את מיכל"

בשבוע שעבר דווח כי הורי הילדים בגן של שחר יקיימו מחוץ לוועדה הפגנה נגד ההחלטה לפטרה. "משרד החינוך בעצם אומר שאדם נכה לא יכול להיות גננת", אמרה דנה דיאמנט, אם לילד בגן. "אני ועוד הרבה הורים מהגן הקדשנו לסיפור הזה הרבה, אנחנו מאוד מעורבים בקהילה ולא נשתוק. חשוב לנו לתת דוגמה לילדים שלנו בדיוק כמו שמיכל נותנת דוגמה לילדים שלנו".

בפוסט שפרסמה בפייסבוק הוסיפה דיאמנט כי המשמעות של הוועדה הנוספת היא ש"משרד החינוך נחוש לפטר את מיכל בטענה שהיא מהווה סיכון לילדים". לדבריה, על אף המאבק, "משרד החינוך לא הסתפק בוועדה רפואית משפילה אחת עבור הגננת שלנו, הוא לא אמר 'סליחה, טעינו'".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully