וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך התנצל: "נכשלנו בהתנהלות מול הגננת הנכה שפוטרה"

המשרד הודה כי נפלו כשלים מקצועיים בהתנהלות מול מיכל שחר, מנהלת גן "חצב" ברמת השרון שפוטרה בגלל נכותה. הגננת תמשיך בעבודתה עד לדיון בערעור שיתקיים בוועדה הרפואית בחודשיים הקרובים

גן חצב ברמת השרון, פברואר 2015. ניב אהרונסון
גן "חצב" ברמת השרון/ניב אהרונסון

משרד החינוך הודה הבוקר (חמישי) כי כשל בהתנהלותו מול מיכל שחר, הגננת שפוטרה מעבודתה בשל נכותה. המשרד אף הודיע לגננת כי היא תמשיך בעבודתה בגן "חצב" שברמת השרון עד לדיון בערעור שיתקיים בוועדה הרפואית. הדיון צפוי להיערך בחודשיים הקרובים.

"מדובר בגננת מוערכת, אשר מבצעת את עבודתה המקצועית באופן ראוי", אמרה מנכ"לית המשרד, מיכל כהן. "למרבה הצער, נפלו כשלים מקצועיים בהליך הטיפול בגננת, והמשרד יעשה כל שביכולתו כדי להעניק לה את התמיכה המקצועית והרגשית, כדי שתוכל להמשיך את עבודתה באופן מיטבי. התפיסה של 'האחר הוא אני' חייבת לקדם את ההבנה כי השונות מצויה בכל אחד מאתנו וכי קבלת האחר אינה אמירה מן הפה אל החוץ, אלא ערך מרכזי בעיצוב דמותו של בוגר מערכת החינוך. בהתאם לזאת, נמשיך לפעול כדי לצרף אנשים עם מוגבלויות למערכת החינוך, ובכך להנחיל לתלמידים ערכים מוסריים של סובלנות, הכלה והכרת האחר". מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, עדכנה את שחר בהחלטה.

עוד בוואלה חדשות:
"ראינו פורנו בעירום ושיחקנו פלייסטיישן": העדויות נגד הפדופיל
תיעוד: הדרך המקורית של שב"ח להסתנן לישראל
דרמה בארגנטינה: הנשיאה נוקתה מאשמת טיוח הפיגוע ב-1994

אישה עם קביים. ShutterStock
הגננת נעזרת בזוג קביים בעת העבודה בשל מצב בריאותי אליו נקלעה לפני שנתיים/ShutterStock

אמש שיגרה ראשת עיריית רמת השרון בפועל, שירה אבין, מכתבים זועמים למשרד החינוך ולמשרד הבריאות, בהם דרשה את סיועם בהחזרת הגננת המפוטרת לעבודתה. אבין אף התחייבה לממן מהתקציב העירוני סייעת נוספת לגן, לעזרתה של הגננת. "בעקבות החלטת הוועדה הרפואית לסיים את עבודתה של הגננת מיכל שחר מגן 'חצב' ברמת השרון, אני מבקשת להביע זעזוע עמוק מן המסר המקומם שעומד מאחורי החלטה זו ולהדגיש כי לא אסכים למימוש החלטה בלתי מוסרית זו", כתבה אבין במכתבה למנכ"לית משרד החינוך.

אבין הביעה את הסתייגותה מהחלטת הוועדה הרפואית. "בהתאם לתפיסת עולם זו שלי, קידמה העירייה בראשותי, במלוא התנופה, שורה של פתרונות הנגשה מתקדמים בכל רחבי העיר ובמוסדות העירוניים – והיד עדיין נטויה", לשון המכתב. "ההחלטה לפטר גננת מצטיינת הזוכה לשבחים מקצועיים מקיר לקיר, להערכה עצומה מצד ההורים ולאהבה בלתי מסויגת של ילדי הגן, היא החלטה המנוגדת לרוח החינוכית שאנו מובילים יחדיו. יתרה מכך, החלטה זו שמה ללעג את כל הערכים החינוכיים של אהבת האדם וקבלת השונה והופכת אותם לסיסמאות נבובות ולמצג קשה של ציניות וצביעות".

"האם אלה הערכים החברתיים הנעלים שעליהם אנו מחנכים? האם אנו מחנכים לערכים או לצביעות?", תהתה אבין וסיכמה: "הבהרתי, גם למשרד הבריאות, כי לא אאפשר בשום אופן את פיטוריה של הגננת המצטיינת, מיכל שחר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הסטטוס בפייסבוק נגד הפסקת עבודתה של הגננת הנכה. פייסבוק, צילום מסך
פוסט של אמא לילד בגן שהביעה תמיכה בגננת המוערכת/צילום מסך, פייסבוק

תחילת הפרשה לפני יומיים, אז העלתה אמא לאחד מ-33 הילדים בגן פוסט בדף הפייסבוק שלה שבו היא מתחה ביקורת על החלטת משרד החינוך לפטר את הגננת. שחר נעזרת בזוג קביים בעת העבודה בשל מצב בריאותי אליו נקלעה לפני שנתיים, אך ההורים העידו כי לקותה לא פגעה, ולו במעט, באיכות עבודתה ובתפקודה בגן העירוני שבפיקוח משרד החינוך. הגננת, אשר עוברת טיפולים רפואיים בימי החופש שלה, נאלצה לעבור ועדות רפואיות בשל מצבה הרפואי החדש, והאחרונה קבעה כי היא אינה כשירה להמשיך בתפקידה בין היתר בשל העובדה כי אינה יכולה לשבת על הרצפה עם הילדים.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully