וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בארגנטינה: הנשיאה נוקתה מאשמת טיוח הפיגוע ב-1994

26.2.2015 / 18:10

בית משפט בארגנטינה דחה את האישומים נגד כריסטינה פרננדז, שלפיהם הסתירה את הקשר של טהראן לפיגוע בקהילה היהודית תמורת נפט זול. הטענות הועלו על ידי התובע אלברטו ניסמן, שנמצא מת יום לפני שהיה אמור להעיד בקונגרס

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז, פברואר 2015. רויטרס
נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז/רויטרס

בית משפט בארגנטינה דחה היום (חמישי) את ההאשמות נגד הנשיאה כריסטינה פרננדז, שלפיהן היא טייחה את המעורבות של איראן בפיגועים בקהילה היהודית במדינה בשנת 1994 – כך דווח בכלי התקשורת המקומיים.

הפרשה עלתה לסדר היום לאחר שהתובע המיוחד אלברטו ניסמן טען שהנשיאה ושר החוץ הקטור טימרמן שיתפו פעולה עם טהראן כדי להסתיר את העקבות האיראניות, אך הוא נמצא מת בדירתו יום לפני שהיה אמור להעיד בפני הקונגרס על ממצאי חקירתו. בתחילה נטען כי הוא התאבד, אך בהמשך עלו סברות נוספות, בהן האפשרות שהוא הושתק על ידי גורמי שלטון. התובע ג'ררדו פוז'יסיטה החליף את ניסמן ב-13 בפברואר.

עוד בנושא
מאות אלפים צעדו בארגנטינה לזכר התובע: "דורשים צדק"
ארגנטינה: לכלול חקירת הפיגוע בקהילה היהודית בשיחות הגרעין

הפגנה לציון 30 יום למותו של התובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס, ארגנטינה, 18 בפברואר 2015. AP
עצרת לציון 30 ימים למותו של ניסמן, בשבוע שעבר/AP

הנשיאה פרננדז שללה את טענותיו של ניסמן ואמרה שהן "אבסורד". היא התעקשה שגורמים בסוכנות המודיעין של ארגנטינה הוליכו שולל את ניסמן ובעקבות זאת פורקה הסוכנות. היום אישר הבית התחתון של הפרלמנט את הקמתה של סוכנות מודיעין פדרלית חדשה, שלטענת הממשלה תוכל להיות מפוקחת בצורה טובה יותר.

בשבוע שעבר האשימה פרננדז את ישראל ואת ארצות הברית בהתערבות בענייניה הפנימיים של ארגנטינה. פרננדז אמרה כי שר החוץ שלח מברק לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי ולשר החוץ אביגדור ליברמן, ודרש מארצות הברית ומישראל "לא להתערב בענייניה של ארגנטינה". "יש מי שמעוניין להתנהג כמטומטם ולגלגל עיניים", אמרה פרננדס, "אני מפצירה בכולם לקרוא כל פסקה במכתבים הללו". הנשיאה, שידועה בנאומיה הפופוליסטים, לא הוסיפה מעבר לכך. היא טענה שהמחלוקת הנוכחית נובעת מאינטרסים כלכליים של מדינות אחרות, שנועדו לפגוע בארגנטינה. "למעשה, הם מעדיפים את ארגנטינה ללא תחנת כוח גרעינית, שלא מתפתחת מבחינה מדעית ועם משכורות נמוכות ועבודה זולה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully