וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים צעדו בארגנטינה לזכר התובע: "דורשים צדק"

19.2.2015 / 8:37

כ-400 אלף בני אדם השתתפו ב"צעדה שקטה" בבואנוס איירס במלאות חודש למותו המסתורי של אלברטו ניסמן. הנשיאה פרננדס: "ישראל וארה"ב מתערבות בענייננו הפנימיים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כ-400 מאות אלפי בני אדם צעדו אמש (רביעי) בבואנוס איירס, וציינו חודש למותו של התובע אלברטו ניסמן. "הצעדה השקטה" אורגנה על-ידי התביעה הכללית, והשתתפו בה בני משפחתו של ניסמן, בהם אמו, שתי בנותיו ורעייתו לשעבר, המכהנת כשופטת פדרלית.

גם פוליטיקאים ממפלגות האופוזיציה השתתפו בצעדה, שנמשכה כשעתיים והתקיימה תחת גשם שוטף. הצועדים אחזו בשלטים שעליהם נכתב "צדק" הפגנות דומות התקיימו ברחבי ארגנטינה, ועצרת מצומצמת התאספה גם מול שגרירות ארגנטינה בהרצליה.

במקביל לאירועי הזיכרון, נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדס, טענה אמש כי ישראל וארצות הברית מתערבות בעניינה הפנימיים של המדינה. בביקור בתחנת כוח גרעינית במדינה, פרננדס לא התייחסה מפורשות לעצרות הזיכרון לזכר ניסמן. התובע בן ה-51 נמצא ירוי בביתו, שעות לפני שהיה אמור להעיד בקונגרס נגד פרננדס ונגד שר החוץ הקטור טימרמן, בטענה שסייעו לאיראן לטשטש את מעורבותה בפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994.

לקריאה נוספת בנושא
ארגנטינה: לכלול חקירת הפיגוע בקהילה היהודית בשיחות הגרעין
לאחר מות התובע: חודשה החקירה נגד נשיאת ארגנטינה
מות התובע ניסמן: דגימות דנ"א של אדם נוסף אותרו בדירתו

הפגנה לציון 30 יום למותו של התובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס, ארגנטינה, 18 בפברואר 2015. AP
מאות אלפים צעדו לזכר ניסמן. בואנוס איירס, אמש/AP
הפגנה לציון 30 יום למותו של התובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס, ארגנטינה, 18 בפברואר 2015. AP
גם הגשם לא הרתיע את הצועדים, שדרשו "צדק ואמת"/AP

בנאומה אמש, אמרה פרננדס כי שר החוץ טימרמן שלח שלשום מברק לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי ולשר החוץ אביגדור ליברמן, ודרש מארה"ב ומישראל "לא להתערב בענייניה של ארגנטינה". "יש מי שמעוניין להתנהג כמטומטם ולגלגל עיניים", אמרה פרננדס, "אני מפצירה בכולם לקרוא כל פסקה במכתבים הללו". הנשיאה, שידועה בנאומיה הפופוליסטים, לא הוסיפה מעבר לכך. היא טענה שהמחלוקת הנוכחית נובעת מאינטרסים כלכליים של מדינות אחרות, שנועדו לפגוע בארגנטינה. "למעשה, הם מעדיפים את ארגנטינה ללא תחנת כוח גרעינית, שלא מתפתחת מבחינה מדעית ועם משכורות נמוכות ועבודה זולה", אמרה.

דובר מטעם שגרירות ארצות הברית בארגנטינה סירב להגיב לטענותיה של פרננדס, והזכיר במקום את ההצהרה שנמסרה מטעם מחלקת המדינה, שהבהירה כי וושינגטון הציעה את עזרתה בחקירת מותו של ניסמן. שגרירות ישראל בארגנטינה סירבה אף היא להתייחס להאשמות.

יושבי מסעדה מאזינים לנאומה של נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס – בואנוס איירס, 18 בפברואר 2015. רויטרס
יושבי מסעדה מאזינים לנאומה של פרנדדס, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully