וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: לכלול חקירת הפיגוע בקהילה היהודית בשיחות הגרעין

18.2.2015 / 0:50

שר החוץ הארגנטיני טימרמן שלח מברק לקרי ולליברמן, שם כתב כי ארצו "מודאגת מאוד" מכך שמדינות מסוימות משתמשות בארגנטינה כזירה לעימותים. החקירה עלתה לכותרות לאחר שהתובע ניסמן האשים את הנשיאה בטיוח המעורבות של טהראן ונמצא מת

שר החוץ של ארגנטינה הקטור טימרמן – 2013. AP
פנה לג'ון קרי ולאביגדור ליברמן. שר החוץ הארגנטיני הקטור טימרמן/AP

שר החוץ של ארגנטינה הקטור טימרמן אמר אתמול (שלישי) כי ממשלתו מעוניינת שארצות הברית תסייע בחקירת הפיגועים בקהילה היהודית בשנת 1994 ותכלול את הנושא בשיחות הגרעין עם איראן, שמואשמת במעורבות במתקפה הקטלנית. חקירת הפיגועים, שגרמו למותם של 85 בני אדם, עלתה לאחרונה לכותרות אחרי שהתובע המיוחד אלברטו ניסמן האשים את הנשיאה כריסטינה פרננדז בטיוח המעורבות של טהראן בהתקפה ונמצא ירוי בראשו לפני חודש.

טימרמן שלח מברק למקבילו האמריקני ג'ון קרי וגם לשר החוץ אביגדור ליברמן, שם הזכיר כי ארגנטינה העלתה את הבקשה הזאת כבר בעבר. "אני מבקש פעם נוספת שסוגיית הפיגועים בקהילה היהודית תיכלל במשא ומתן עם הרפובליקה האיסלאמית של איראן", כתב שר החוץ של ארגנטינה, שהוסיף כי ארצו "מודאגת מאוד" מכך שמדינות מסוימות משתמשות בארגנטינה כזירה לעימותים ביניהן. גורם ארגנטינאי רשמי מסר בחודש שעבר כי הרשויות מאמינות שניסמן הושפע מסוכניות המודיעין האמריקניות והישראליות במהלך חקירתו.

עם זאת, נציגי ארצות הברית ויתר המעצמות - סין, רוסיה, צרפת, בריטניה וגרמניה - לא צפויים להיעתר לבקשת ארגנטינה. טהראן מכחישה כי היא אחראית לפיגוע הקטלני.

לקריאה נוספת בפרשה
לאחר מות התובע: חודשה החקירה נגד נשיאת ארגנטינה
מות התובע ניסמן: דגימות דנ"א של אדם נוסף אותרו בדירתו

אלברטו ניסמן, התובע הכללי של מדינת בואנוס איירס, ארגנטינה. רויטרס
התובע אלברטו ניסמן/רויטרס

מותו של ניסמן, שבתחילה נטען כי התאבד אולם לאחר מכן התגלו סדקים רבים בתיאוריה זאת, גרמה לזעזוע ברחבי המדינה הדרום אמריקנית. פרננדז שללה את טענותיו של ניסמן, שהאשים אותה בטיוח המעורבות של איראן בפיגועים תמורת הסכם שבו תעביר טהראן לבואנוס איירס נפט זול תמורת חיטה, ואף קראה להן "אבסורד".

גורמים במפלגה של פרננדז מפצירים בה למצוא פתרון לשערורייה לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו באוקטובר הקרוב, שבהן היא לא יכולה להתמודד בשל מגבלות חוקתיות. חלק מעמיתיו לשעבר של ניסמן בתביעה הכללית מארגנים מצעד לזכרו, שיתקיים היום ברחבי הבירה. גורמים בממשלה כינו את המצעד "תעלול" של האופוזיציה, שמטרתו לגרום לפרננדז להתפטר מתפקידה.

(עדכון ראשון 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully