וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מות התובע: חודשה החקירה נגד נשיאת ארגנטינה

התובע הפדרלי הגיש הצהרה המפרטת את האישומים העומדים נגד בכירי הממשל בבואנוס איירס, בגין טיוח מעורבות איראנית בפיגוע במרכז יהודי ב-1994. דוברת הנשיאות: "מהלך ברור לערער את הדמוקרטיה"

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר – בואנוס איירס, דצמבר 2014. AP
נמצאו מספיק ראיות על מנת להמשיך עם התביעה. הנשיאה פרננדס/AP

התובע הפדרלי בארגנטינה הגיש אתמול (שישי) הצהרה המפרטת את האישומים נגד הנשיאה כריסטינה פרננדס, שר החוץ הקטור טימרמן ובכירי ממשל נוספים, בגין ניסיונם לכאורה לטייח את המעורבות האיראנית כביכול בפיגוע במרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס בשנת 1994. הצהרתו של התובע חררדו פוליסיטיה, הכוללת 62 עמודים, פורסמה באתר התביעה הכללית של ארגנטינה, וממוענת לשופט המפקח על חקירת הפרשה, דניאל ראפקס.

"החקירה תחודש במטרה לבסס את האישומים ולקבוע אם ניתן להעמיד את האחראים לדין פלילי", נכתב בהצהרתו של פוליסיטה. החלטתו של התובע לאשר את האישומים ולחדש באופן רשמי את חקירת המקרה מגיעה לאחר סערה במדינה בעקבות מותו של התובע הממונה על החקירה, אלברטו ניסמן, שנרצח יום לפני שהיה אמור להעיד בפני בית הנבחרים ולהצהיר על ממצאיו נגד בכירי הממשל.

עוד בוואלה חדשות:
ארגנטינה: למרות סירובו, שופט מונה במקום התובע שנרצח
"המוות של התובע ניסמן - ניסיון להפיל את ממשלת ארגנטינה"
מות התובע ניסמן: דגימות דנ"א של אדם נוסף אותרו בדירתו

טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014. AP
טקס אשכבה לתובע ניסמן, בחודש שעבר/AP

השופט ראפקס, שלידיו הוגשה היום הצהרת התובע, יקבע לבסוף אם לבטל את האישומים, או להפנות את המקרה לבית המשפט. דובר הנשיאות, אניבאל פרננדס, אמרה בתגובה כי ההתקדמות בתיק היא "מהלך ברור לערער את הדמוקרטיה", וטענה כי "אין לכך שום ערך משפטי. זה לא משנה".

עם זאת, במסמך שהגיש פוליסיטה הוא ציין כי נמצאו די ראיות על מנת להמשיך בעבודה על התלונה שגיבש ניסמן נגד הנשיאה. חקירת הפיגוע במרכז הקהילתי היהודי, שבו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 300 נוספים, נפתחה מחדש בשנת 2006, לאחר שהחקירה הראשונית לא הובילה כלל להגשת כתבי אישום. לטענת התובע ניסמן, איראן הורתה על ביצוע הפיגוע, באמצעות הארגון הלבנוני חיזבאללה. הוא ביקש להוציא צו מעצר לחמישה בכירים איראניים, ובהם הנשיא לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני.

ב-14 בינואר, ארבעה ימים לפני מותו של ניסמן, הוא הגיש דוח המכיל 289 עמודים, ובו האשים את הנשיאה פרננדס, כמו גם את שר החוץ טימרמן ובכירים נוספים, בניסיון לטייח את מעורבותם של הגורמים האיראניים בפיגוע ולמנוע את מעצרם, בתמורה לעסקת נפט עם טהראן. את חקירת מותו של ניסמן מובילה התובעת ויויאנה פיין, שבשבוע שעבר אישרה כי בדירתו של התובע המנוח נמצאה טיוטת צו מעצר נגד הנשיאה.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully