וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: למרות סירובו, שופט מונה במקום התובע שנרצח

דניאל ראפקס, שהתנגד לקבל לידיו את תיק חקירת הפיגוע בבואנוס איירס בשנת 1994, מונה לתפקיד בכל זאת על ידי רשות בתי המשפט במדינה. חוקרת מותו של התובע ניסמן: "אינני פוחדת"

טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014. AP
טקס האשכבה של ניסמן, בשבוע שעבר/AP

השופט דניאל ראפקס מונה אמש (רביעי) על ידי רשות בתי המשפט של ארגנטינה לניהול תיק החקירה בעניין הפיגוע במרכז הקהילתי היהודי בבואנוס איירס בשנת 1994, לאחר הירצחו של התובע אלברטו ניסמן – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. שלושה שופטים, ובהם ראפקס, סירבו לקבל לידיהם את תיק החקירה לאחר מותו של ניסמן, יום לפני שהיה אמור למסור את עדותו בפני בית הנבחרים ולטעון כי נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס טייחה את מעורבותם של בכירים איראניים בפיגוע.

לבסוף, כאמור, הורתה הרשות הפדרלית בבואנוס איירס לראפקס, מומחה לזכויות אדם ולשואה, לקבל לידיו את התיק. ראפקס נודע בזכות מחקריו בנושא השואה, עליהם זכה להוקרה מארגונים יהודיים בארגנטינה. כמו כן, הוא אחראי להעמדתם למשפט של קציני צבא ארגנטינה שביצעו פשעים במהלך הדיקטטורה במדינה בין השנים 1976 ל-1983.

עוד בוואלה! חדשות:
ארגנטינה: טיוטת צו מעצר לנשיאה נמצאה בבית התובע הנרצח
"רוב יהודי ארגנטינה תומכים בשיתוף איראן בחקירת הפיגוע"
מות התובע בארגנטינה: "נמצא DNA שלו בלבד על האקדח"

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר – בואנוס איירס, דצמבר 2014. AP
נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס/AP

חקירת הפיגוע במרכז הקהילתי היהודי, בו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 300 נוספים, נפתחה מחדש בשנת 2006, לאחר שהחקירה הראשונית לא הובילה כלל להגשת כתבי אישום. לטענת התובע ניסמן, איראן הורתה על ביצוע הפיגוע, באמצעות הארגון הלבנוני חיזבאללה. הוא ביקש להוציא צו מעצר לחמישה בכירים איראניים, ובהם הנשיא לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני.

ב-14 בינואר, ארבעה ימים לפני מותו של ניסמן, הוא הגיש דוח המכיל 289 עמודים, ובו האשים את הנשיאה פרננדס, כמו גם את שר החוץ הקטור טימרמן ובכירים נוספים, בניסיון לטייח את מעורבותם של הגורמים האיראניים בפיגוע ולמנוע את מעצרם, בתמורה לעסקת נפט עם טהראן.

את חקירת מותו של ניסמן מובילה התובעת ויויאנה פיין, שביום שלישי אישרה כי בדירתו של התובע המנוח נמצאה טיוטת צו מעצר נגד הנשיאה. זאת, לאחר שפיין הכחישה את קיומה של הטיוטה בעבר. היא הייתה צפויה לצאת לחופשה בהמשך החודש, אולם אתמול הודיעה על ביטולה, בצל לחץ מצד גורמים רבים במדינה. בנוגע לטענות על איומים מצד הממשלה, הבהירה: "אף אחד לא מפעיל עליי לחצים, ואינני פוחדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully