וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוות של התובע ניסמן - ניסיון להפיל את ממשלת ארגנטינה"

10.2.2015 / 6:05

בכיר בממשלה טוען כי מאחורי מותו של התובע עומדים גורמים מהמפלגה הניאו-ליברלית, שמטרתם להחליף את השלטון. "הם לא יהססו להשתמש ברצח הזה לטובתם"

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר. AP
"ניסיון הפיכה שמטרתו להחליף את השלטון". פרננדז/AP

"תעלומת המוות של התובע הארגנטינאי, אלברטו ניסמן, היא חלק מניסיון להפיל את הממשלה" - כך אמר אמש (שני) גוסטבו לופז, בכיר בממשלת ארגנטינה. מאחורי ניסיון ההפיכה עומדת, לדבריו, המפלגה "הניאו-ליברלית", ש"לא תהסס להשתמש ברצח הזה לטובתה", כלשונו. לופז הוסיף כי "אנחנו עומדים בפני ניסיון הפיכה שמטרתו להחליף את השלטון הנוכחי".

מותו של התובע, אשר נמצא ירוי בראשו בביתו בחודש ינואר האחרון, זיעזע את הציבור הארגנטינאי. רבים האשימו את הממשלה ברצח, ואילו נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננגז, טענה כי מדובר בתכנית של סוכני מודיעין להכתים את שמה. עד היום טרם נקבע אם מדובר ברצח או התאבדות.

עוד בנושא:
ארגנטינה: למרות סירובו, שופט מונה במקום התובע שנרצח
"רוב יהודי ארגנטינה תומכים בשיתוף איראן בחקירת הפיגוע"
ארגנטינה: טיוטת צו מעצר לנשיאה נמצאה בבית התובע הנרצח

אנשים מפגינים בעקבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, ארגנטינה, 20 בינואר 2015. רויטרס
אזרחים מפגינים מול ארמון הנשיאות לאחר מותו של ניסמן/רויטרס

לפני מותו האשים ניסמן את הנשיאה בטיוח מעורבות איראנית בפיגוע במרכז הקהילתי היהודי בבואנוס איירס בשנת 1994. בתחילת החודש מסר ראש הצוות החוקר את מותו לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי בביתו של ניסמן אף נמצאה טיוטת צו מעצר עבור פרננדז. על פי הדיווח, המסמך המכיל 26 עמודים נמצא בפח האשפה בדירתו של ניסמן.

נוסף על פרננדז, בצו המעצר מצוין גם שמו של שר החוץ של ארגנטינה, הקטור טימרמן. שניהם הכחישו בהזדמנויות רבות את האישומים שהטיח בהם ניסמן בדבר קשרים חשאיים עם טהראן. גילוי טיוטת צו המעצר מצביע על המתח החריף ששרר בין ניסמן לבין הממשלה בבואנוס איירס בתקופה שלפני מותו.

בשבוע שעבר מונה השופט דניאל ראפקס על ידי רשות בתי המשפט של ארגנטינה לנהל את תיק החקירה בעניין הפיגוע. שלושה שופטים, ובהם ראפקס, סירבו לקבל לידיהם את תיק החקירה לאחר מותו של ניסמן. לבסוף הורתה הרשות הפדרלית בבואנוס איירס לראפקס, מומחה לזכויות אדם ולשואה, לקבל לידיו את התיק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טיוטת צו מעצר לנשיאת ארגנטינה, פברואר 2015. "קלארין", צילום מסך
טיוטת צו המעצר שנחשפה בעיתון "קלארין"/צילום מסך, "קלארין"

חקירת הפיגוע במרכז הקהילתי היהודי, שבו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 300 נוספים, נפתחה מחדש בשנת 2006, לאחר שהחקירה הראשונית לא הובילה כלל להגשת כתבי אישום. לטענת התובע ניסמן, איראן הורתה על ביצוע הפיגוע, באמצעות הארגון הלבנוני חיזבאללה. ארבעה ימים לפני מותו של ניסמן, הוא הגיש דוח המכיל 289 עמודים, ובו האשים את הנשיאה פרננדס, כמו גם את שר החוץ הקטור טימרמן ובכירים נוספים, בניסיון לטייח את מעורבותם של הגורמים האיראניים בפיגוע ולמנוע את מעצרם, בתמורה לעסקת נפט עם טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully