וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התובע ניסמן: דגימות דנ"א של אדם נוסף אותרו בדירתו

10.2.2015 / 22:00

מומחי זיהוי פלילי מצאו עדויות לכך שאדם נוסף נמצא בדירתו של התובע הארגנטיני המיוחד, שנמצא ירוי בראשו בחודש שעבר, בניגוד למה שנטען עד כה. אנשים שביקרו אותו לפני מותו ייקראו לתת דגימות דם

התובע שדרש לחקור את נשיאת ארגנטינה נמצא מת בדירתו. רויטרס
התובע המיוחד אלברטו ניסמן/רויטרס

מומחי זיהוי פלילי איתרו היום (שלישי) ממצאי דנ"א של אדם שני בדירתו של התובע הארגנטינאי המיוחד אלברטו ניסמן, שנמצא בה כשהוא ירוי בראשו בחודש שעבר. החוקרים מקווים שהדגימות החדשות ישפכו אור נוסף על המקרה שעורר תיאוריות קשר לגבי מעורבותו של המשטר ושל הנשיאה כריסטינה פרננדז במותו של ניסמן. הוא נמצא ירוי יום לפני שהיה צפוי למסור עדות בנושא מעורבות הנשיאה בטיוח המעורבות של איראין בפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994.

עד היום לא הייתה עדות לכך שמישהו אחר פרט לניסמן היה בדירתו בבירת ארגנטינה. השופטת החוקרת את המקרה מילא מסמך שבו נכתב כי "דגימה המכילה פרופיל גנטי השונה מזה של ניסמן נמצאה בדירה". לדברי פביאנה פלמג'יני, אנשים שביקרו את התובע המנוח בימים שקדמו למותו המסתורי ייקראו למסור דגימות דנ"א.

עוד בנושא:
ארגנטינה: למרות סירובו, שופט מונה במקום התובע שנרצח
"רוב יהודי ארגנטינה תומכים בשיתוף איראן בחקירת הפיגוע"
ארגנטינה: טיוטת צו מעצר לנשיאה נמצאה בבית התובע הנרצח

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז. אוגוסט 2013. AP
הנשיאה כריסטינה פרננדז/AP

ראש הסגל של הנשיא פרננדז, אניבל פרננדז (שלו אין קשר משפחתי אליה), אמר היום לכתבים כי הכל מצביע על כך שניסמן התאבד. זאת, בניגוד לטענות ההפוכות שמסרה הממשלה, שלפיהן מותו של ניסמן היה קשור לניסיון הפיכה שתוכנן להדיח את הנשיאה פרננדז. עם זאת, מקורביו של התובע היהודי מדגישים כי הוא לא הראה סימנים אובדניים והיה נחוש להעיד בפני הקונגרס ב-19 בינואר.

חקירת הפיגוע במרכז הקהילתי היהודי, שבו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 300 נוספים, נפתחה מחדש בשנת 2006, לאחר שהחקירה הראשונית לא הובילה כלל להגשת כתבי אישום. לטענת התובע ניסמן, איראן הורתה על ביצוע הפיגוע, באמצעות הארגון הלבנוני חיזבאללה. ארבעה ימים לפני מותו של ניסמן, הוא הגיש דוח המכיל 289 עמודים, ובו האשים את הנשיאה פרננדס, כמו גם את שר החוץ הקטור טימרמן ובכירים נוספים, בניסיון לטייח את מעורבותם של הגורמים האיראניים בפיגוע ולמנוע את מעצרם, בתמורה לעסקת נפט עם טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully