וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אור אסרף: מנסים להשיג מל"טים לחיפושים בנפאל

צוותי החילוץ ממשיכים לחפש אחר הצעיר הישראלי שעדיין נעדר מאז רעידת האדמה לפני שמונה ימים. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מנפאל הביע אביו אופטימיות: "המטרה שלנו היא אחת - להחזיר את אור הביתה"

מערכת וואלה!

כבר יותר משבוע חלף מאז נעלמו עקבותיו של המטייל אור אסרף בן ה-22 בעקבות רעידת האדמה הקשה בנפאל, והחיפושים אחריו באזור הלנגטנג, שבצפון המדינה, עדיין נמשכים. אף שהממשלה המקומית כבר הודיעה כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים נוספים מהרעש, אביו של אסרף, פטריק, שנסע לנפאל כדי להשתתף בחיפושים, מסרב לאבד תקווה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוא סיפר כי הוא נמצא בקשר עם גורמים בחיל האוויר ובמשרד הביטחון על מנת שאלה יאפשרו שימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים (כטב"מים) בחיפושים.

"האזור שבו אור נראה לאחרונה הוא אזור שופע מפולות לא פשוטות, אזור שממשיך לרעוד ומסכן גם את הכוחות שמנסים לאתר אותו ולחלץ אותו. נכנסתי לשגרירות לקבל הערכת מצב עם הכוחות שבשטח כדי לשבת ולתכנן את הצעדים הבאים של החיפושים", הסביר אסרף האב. "התמונה חלקית בגלל תנאי השטח הקשים, ואנחנו מבינים שאנחנו חייבים להשלים את התמונה ואת הפאזל שאנחנו מנסים לבנות בעמל רב, באמצעים של כלי טיס בלתי מאוישים - רחפנים, מזל"טים, מל"טים, כל מה שאפשר להעלות לאוויר כדי לאתר את הילד ולהחזיר אותו הביתה".

עוד על הנעדר הישראלי בנפאל:
"אוהב ומתגעגע": האזינו לאסרף בהקלטה לאם שכולה ימים לפני הרעש
חבריו של אסרף אופטימיים: "אנשים חולצו גם אחרי חודש"
"הצלחנו לצמצם משמעותית את אזור החיפושים אחרי אור"

אור אסרף, הנעדר הישראלי האחרון שנותר בנפאל. באדיבות המשפחה
"לא חוזר בלי אור". אור אסרף/באדיבות המשפחה

אסרף הסביר את האופטימיות שלו בדיווחים על אנשים שממשיכים להיחלץ מאזורים מרוחקים שאליהם נקלעו בעקבות רעידת האדמה. "אנחנו הבנו שיש מקרים שבהם אנשים שעברו את הרעידה פשוט נסו על נפשם והסתתרו בכל מיני נקיקים, בכל מיני מערות, בבתים מרוחקים, חוות חקלאיות קטנות - כל מה שניתן להיאחז בו, שאפשר למצוא בו אפשרויות לשרוד כמו אוכל ומים, עד יעבור זעם", אמר.

לדבריו, יציאת הניצולים הללו ממקום המסתור שלהם היא סיבה נוספת לצורך בכטב"מים בחיפושים. "את הפזורה של האנשים המוביליים האלה אנחנו לא יכולים לראות דרך החיפושים שאנחנו עושים בקטעים המוגדרים של הטרק. אנחנו חייבים להשלים את המידע הזה ולנסות לתפוס גם את האנשים שיוצאים, לשאול אותם 'מי ראה את אור?', ואולי הוא אפילו ביניהם, יוצא מאיזשהו מקום וצועד. כל האפשרויות הן אפשריות, אנחנו לא יכולים לשלול שום דבר, והמטרה שלנו היא אחת - להחזיר את אור הביתה. אנחנו נחושים, אני מכאן לא חוזר בלי אור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פטריק אסרף אביו של אור אסרף שנותק עמו הקשר. שי מכלוף
"חייבים להשלים את הפאזל". אביו של אסרף, פטריק/שי מכלוף

הבוקר הצטרף לחיפושים עובדיה דגן, אביו של יובל דגן שנהרג ב"צוק איתן" והיה חברו לצוות של אסרף בשירותו הצבאי. אחותו של אסרף, אלה, אישרה כי לפי שעה אין דיווחים חדשים מהחיפושים בשטח. "אנשי המקצוע עושים הכול כדי למצוא את אור. מה שאנחנו יודעים זה שבאזור שבו הוא היה לאחרונה היו מפלות שלגים, וכפרים שלמים נהרסו", הסבירה האחות. "המצב לא פשוט בכלל. בכל יום שעובר הסיכוי למצוא אותו בריא קטן, אבל אנחנו משפחה של לוחמים ומאמינים שאנחנו נמצא אותו. אור חסר בפאזל של המשפחה שלנו, אבל יש לנו תקווה ואמונה שיצליח לעבור את האתגר הזה. אבא שלי לא יחזור בלעדיו".

יניר יגנה השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully