וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלחנו לצמצם משמעותית את אזור החיפושים אחרי אור"

2.5.2015 / 0:50

אביו של הנעדר הישראלי ברעידת האדמה בנפאל אמר כי מטיילים שחולצו היום מהמסלול תושאלו ו"עזרו להבהיר את התמונה". עם זאת, עדיין אין מידע חדש לגבי גורלו. האיחוד האירופי: אלף מאזרחינו נעדרים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב פוקס

(המאמצים לאיתור הישראלי הנעדר אור אסרף)

מחפשים את אור: אתמול (שישי) הצליחו כוחות ההצלה האזרחיים וצה"ל לצמצם משמעותית את אזור החיפושים אחרי הצעיר הישראלי אור אסרף, הנעדר האחרון מרעידת האדמה בנפאל. "מטיילים שונים שחולצו היום מהמסלול תושאלו ועזרו להבהיר את התמונה", מסר פטריק, אביו של אור. "כולם עובדים קשה בשטח ואנחנו יודעים שלא יעזבו לפני שימצאו את אור". לדבריו, החיפושים מתבצעים באזור מסוכן שבו היו וישנן לא מעט מפולות שלג ובוץ.

מסוק ראשון, שעליו כוח מיחידת החילוץ וההצלה הארצית ומהנפה הסדירה של פיקוד העורף, המריא אתמול בבוקר לאזור הלנגטנג שבצפון נפאל על מנת לנסות ולאתר את אסרף בן ה-22 מלהבים.

ביום חמישי נחת אביו בבירה קטמנדו על מנת להשתתף במאמצים לחפש אחר בנו. יחד עמו הגיעו למדינה שניים מחבריו של בנו ליחידת אגוז, וחברים אחרים הקימו חמ"ל בבית המשפחה בלהבים, ודרכו הם מתקשרים עם אביו ומתעדכנים במאמצי החיפושים. "אנחנו מרכזים מאמץ על אור אסרף במבצע משולב עם הנפאלים", אמר מפקד משלחת צה"ל לחילוץ, אלוף משנה יורם לרדו. "יש 18 מחלצים וכל אלה טסו לקיטוע מאוד מדויק. פרט לשליחות ולהצלת החיים, אני מקווה שהמשימה תושלם".

אור אסרף, הנעדר הישראלי האחרון שנותר בנפאל. באדיבות המשפחה
אור אסרף/באדיבות המשפחה

בתוך כך נודע ש-1,000 אזרחים אירופאים ששהו בנפאל בעת רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה בשבוע שעבר מוגדרים נעדרים – כך אמרה אתמול ראשת המשלחת של האיחוד האירופי לנפאל, השגרירה רנסג'ה טירינק. "איננו יודעים היכן הם או היכן הם עשויים להיות", הוסיפה. כמו כן היא ציינה כי 12 אזרחים אירופאים נהרגו כתוצאה מהרעש הקטלני.

טירינק ציינה כי ידוע שרוב המטיילים שהו במסלולי הטרקים הפופולריים באזור לנגטנג ובאזור לוקלה לפני רעידת האדמה. גורם רשמי באיחוד האירופי הביע אופטימיות ואמר כי להערכתו רוב הנעדרים יאותרו וכי ככל הנראה הם נמצאים במצב טוב. כמו כן, גורמים רשמיים באיחוד האירופי אמרו כי קשה לאתר את הנעדרים כי מטיילים רבים לא הודיעו לשגרירויות היכן הם נמצאים.

עוד כתבות בנושא:
מאנטבה לקטמנדו: הקצין שהשתתף במבצע המיתולוגי חוזר להציל חיים
כוח פיקוד העורף יצא במסוק לחפש אחר אור אסרף בנפאל
רעידת האדמה בנפאל - "בגלל עוון עריות ומשכב זכר"

חילוץ נער בן 15 מהריסות בית בקטמנדו, נפאל, אפריל 2015. רויטרס
חילוץ נער בן 15 מבין ההריסות בנפאל, אתמול/רויטרס

למרות המספר שהציג הארגון האירופי, משרד הפנים בנפאל הודיע כי לא עודכן בכך שמספר האזרחים האירופים הנעדרים הוא גבוה כל כך. "אם זהו המקרה, אז מדוע השגרירויות לא מעדכנות אותנו? מדוע הם לא יצרו קשר עם הממשלה בנפאל?", תהה דובר משרד הפנים של נפאל, לקסמי פרסאד דאקאן. על פי בדיקות שערכה סוכנות הידיעות רויטרס, 221 אזרחים מצרפת איטליה וספרד מוגדרים כנעדרים. מדינות אחרות באירופה טרם סיפקו מספר מעודכן.

על פי הרשויות בנפאל, עד כה ידוע על 6,250 בני אדם שנהרגו ברעידת האדמה ועל 14,357 איש שנפצעו. אין מספר מעודכן בנוגע לנעדרים. מספר ההרוגים והפצועים צפוי לעלות שכן גופות עדיין נמשות מבין ההריסות וחברי צוות החילוץ עדיין לא הצליחו להגיע לאזורים מרוחקים.

כמו כן, ייתכן ואנשים רבים שנהרגו עדיין מוגדרים נעדרים שכן גופות רבות בבירה קטמנדו נשרפו בשל העומס בחדרי המתים. "חדרי המתים מלאים עד אפס מקום וקיבלנו הנחיות לשרוף את הגופות ישר אחרי שנמשו מבין ההריסות", אמר ראמן לאל, הכוח הצבאי הפועל בשיתוף פעולה עם הצבא של נפאל.

(עדכון ראשון: 18:46)

הריסות בכפר בנפאל בעקבות רעידת האדמה, 29 באפריל 2015. רויטרס
"גופות עדיין נמשות מבין ההריסות". ההריסות בנפאל/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמ"ל החברים והמשפחה בבית משפחת אסרף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully