וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של אסרף אופטימיים: "אנשים חולצו גם אחרי חודש"

2.5.2015 / 15:29

חבריו של אור אסרף, הנעדר הישראלי האחרון מרעידת האדמה בנפאל, סיפרו כי התחושות בבית המשפחה בלהבים קשות, אולם ביקשו לשמור על תקווה. "אנחנו לא מוותרים". מוקדם יותר דווח שתייר אותר באזור שבו נמצא אסרף, אך התברר כי היה זה כבר לפני כמה ימים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב פוקס

חבריו של אור אסרף, הנעדר הישראלי האחרון מרעידת האדמה בנפאל, סיפרו היום (שבת) כי התחושות בבית המשפחה ביישוב להבים שבנגב קשות, אולם הם שומרים על אופטימיות זהירה. חבריו של אסרף בן ה-22 הקימו חמ"ל בביתו מאז פקדה לפני שבוע רעידת האדמה העזה את קטמנדו ואזורים נוספים במדינה.

"צוותי החילוץ סיפרו לנו על מקרים שבהם חולצו אנשים בריאים ושלמים, גם אחרי חודש", סיפרו החברים. מוקדם יותר היום דיווח המחלץ חיליק מגנוס כי תייר הולנדי אותר באזור שבו סבורים צוותי החילוץ כי אסרף נמצא, אולם בהמשך התברר כי הוא נמצא כבר לפני כמה ימים. "אנחנו לא מוותרים ומבקשים מכולם - מהצוותים בשטח וגם מהאנשים פה בבית -לא לאבד תקווה ולא לוותר על אסרף", הוסיפו חבריו.

"מטיילים שונים שחולצו מהמסלול תושאלו ועזרו להבהיר את התמונה", מסר אתמול פטריק, אביו של אסרף, שנמצא בנפאל. "כולם עובדים קשה בשטח ואנחנו יודעים שלא יעזבו לפני שימצאו את אור". לדבריו, החיפושים מתבצעים באזור מסוכן שבו היו וישנן לא מעט מפולות שלג ובוץ. מסוק ראשון, שעליו כוח מיחידת החילוץ וההצלה הארצית ומהנפה הסדירה של פיקוד העורף, המריא אתמול בבוקר לאזור הלנגטנג שבצפון נפאל על מנת לנסות ולאתר את אסרף.

עוד בוואלה! NEWS:
מאנטבה לקטמנדו: הקצין שהשתתף במבצע המיתולוגי חוזר להציל חיים
מכה לבוקו חראם: 700 נשים ונערות חולצו משבי בצפון ניגריה
פוענח רצח באשדוד: חנק למוות אישה ש"הדביקה" אותו במחלת מין

אור אסרף, הנעדר הישראלי האחרון שנותר בנפאל. באדיבות המשפחה
הצעיר אור אסרף, שטרם יצר קשר מאז הרעש/באדיבות המשפחה

ביום חמישי נחת אביו בבירה קטמנדו על מנת להשתתף במאמצים לחפש אחר בנו. יחד עמו הגיעו למדינה שניים מחבריו של בנו ליחידת אגוז, וחברים אחרים הקימו חמ"ל בבית המשפחה בלהבים, ודרכו הם מתקשרים עם אביו ומתעדכנים במאמצי החיפושים. "אנחנו מרכזים מאמץ על אור אסרף במבצע משולב עם הנפאלים", אמר מפקד משלחת צה"ל לחילוץ, אלוף משנה יורם לרדו. "יש 18 מחלצים וכל אלה טסו לקיטוע מאוד מדויק. פרט לשליחות ולהצלת החיים, אני מקווה שהמשימה תושלם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיפוש בהריסות רעש האדמה בנפאל – קטמנדו, 27 באפריל 2015. GettyImages
חילוצים מתוך ההריסות בקטמנדו/GettyImages

בתוך כך, ממשלת נפאל הודיעה הבוקר כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים נוספים מרעידת האדמה שפקדה את אזור קטמנדו לפני כשבוע. עוד נמסר כי מניין הנספים עלה ל-6,621 בני אדם ומניין הפצועים עומד על יותר מ-14 אלף.

כמו כן, אתמול נודע כי אלף אזרחים אירופים ששהו בנפאל בעת הרעש מוגדרים נעדרים - כך על פי ראשת המשלחת של האיחוד האירופי לנפאל, השגרירה רנסג'ה טירינק. "איננו יודעים היכן הם או היכן הם עשויים להיות", הוסיפה. היא ציינה כי 12 אזרחים אירופים נהרגו כתוצאה מהרעש הקטלני.

טירינק ציינה כי ידוע שרוב המטיילים שהו במסלולי הטרקים הפופולריים באזור לנגטנג ובאזור לוקלה לפני רעידת האדמה. גורם רשמי באיחוד האירופי הביע אופטימיות ואמר כי להערכתו רוב הנעדרים יאותרו וכי ככל הנראה הם נמצאים במצב טוב. כמו כן, גורמים רשמיים באיחוד האירופי אמרו כי קשה לאתר את הנעדרים כי מטיילים רבים לא הודיעו לשגרירויות היכן הם נמצאים.

(עדכון ראשון: 6:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully