וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על מחאת העדה האתיופית: נבדוק את עצמנו, אך זו בעיה לאומית

3.5.2015 / 7:30

בכיר במשטרה התייחס לסערה אחרי פרסום הסרטון בו נראים שוטרים מכים חייל ממוצא אתיופי ללא סיבה, וטענות הקהילה ליחס אלים: "לא הכל באחריותנו". בארגון משרתים 663 מבני העדה, הבכיר ביניהם: רק רב-פקד. היום: הפגנה בת"א

צילום: עומר מירון, עידן אלון – צילום גולשים; עריכה: טל רזניק

קצין בכיר במטה הארצי של המשטרה התייחס למחאתם של יוצאי אתיופיה בישראל, בעקבות תקיפתו של החייל דמאס פיקדה על ידי שני שוטרים בשבוע שעבר, ואמר כי ייעשה בדק בית בנושא. "אנחנו נבדוק את עצמנו באופן קפדני, אך עם זאת, מדובר בבעיה לאומית", אמר.

לדבריו, מדובר בבעיה שדורשת טיפול מידי, אולם המשטרה איננה הכתובת הבלעדית. "אין ספק שיש כאן בעיה ברמה הלאומית והטיפול בה הוא אינטגרטיבי, קרי משרדי הממשלה הרלוונטיים", אמר. "המשטרה היא רק חוליה אחת בשרשרת, מדובר בקשיי קליטה בשלל משרדי הממשלה". בדיון שקיים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, עם נציגים מהקהילה, עלו קשיים בנושאי חינוך, רווחה, תעסוקה והשכרת דירות. "כל אלו לא נמצאים במגרשה של המשטרה", אמר הקצין הבכיר.

כמו כן, במשטרה ביקשו להדגיש כי היא מבצעת בשנים האחרונות פעילויות חינוך והדרכה בנושא שימוש בכוח - דבר המהווה יעד ארגוני כחלק מתכנית המפנה של המפכ"ל. לטענת המשטרה, בשל פעילויות חינוך אלה נרשמה ירידה משמעותית במספר התיקים בנושא.


לקריאה נוספת:
החייל האתיופי שהוכה: "האחים שלי מותקפים בגלל צבע עורם"
הקהילה האתיופית זועקת כבר שנים, הממשלה ממשיכה להתעלם
בקהילה האתיופית מבטיחים שהמחאה רק החלה: "סיר הלחץ התפוצץ"

הפגנת אתיופים נגד אלימות משטרה, אפריל 2015. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
"המשטרה היא רק חוליה אחת בשרשרת". מחאתם של יוצאי אתיופיה נגד אלימות שוטרים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי במשטרה משרתים 663 שוטרים מבני הקהילה האתיופית, ובהם 134 בשירות חובה, כולל במשמר הגבול. מתוכם, רק 26 הם קצינים. במשטרה מבקשים להדגיש כי חלקם של המתגייסים האתיופים המשתלבים במשטרה גדול מחלקם באוכלוסייה, שעומד על שני אחוזים. מספר המשרתים במשטרה מוערך ב-28-27 אלף איש.

בשירות המשטרה נמצאים נכון להיום קצין בדואי מוסלמי בדרגת תת-ניצב ושוטרים דרוזים רבים הנמצאים בדרגות בכירות, בעוד שהדרגה הגבוהה ביותר של בן העדה האתיופית במשטרה היא רב-פקד. "אנחנו נעשה הכול על מנת לקדם בתוך המשטרה לדרגות בכירות יותר את בני הקהילה האתיופית, והדברים נעשו עוד לפני פרוץ המחאה", אמר הגורם. "כבר כיום ישנם קצינים בני העדה האתיופית שמשתלבים בתכנית מצטיינים 'ברק' במשטרה, על מנת לשלבם בעתיד בדרג הפיקוד הבכיר".

בני הקהילה האתיופית, יחד עם ארגונים חברתיים נוספים, יפגינו היום בשעות הצהריים בצומת מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב. "'קבוצת המעברה' ו"לא נחמדים – לא נחמדות' תומכות ותומכים ללא סייג באלפי המפגינים והמפגינות האתיופים שהגיעו לירושלים להפגין למען צדק ושוויון זכויות. בזכותם/ן הפכו רחובות ירושלים לכמה שעות למפגן של תקווה וסולידריות", כתבו מארגני ההפגנה.

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully